Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 09:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lad være med at tage så meget. Lad være med at kombinere MDMA med andre stimulanser, når det så ovenikøbet også er en der formentlig kører på serotonin systemet er det dobbelt dummeslag.

Der er ikke noget du selv kan gøre for din hjertebanken. Sørg for at slappe af, få masser at spise og drikke. Lig dig ned hvis det bliver for meget med hjertet.

Edith: Den første rigtige søvn plejer at sende min hjertebanken ned på normalt niveau efter en lidt for heftig stimulans tur. Men ellers skal det nok aftage i løbet af dagen

Senest rettet af SortSnog 17 mar 2011 14:55, rettet i alt 1 gang.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg er uenig. Der er for mig at se noget større risiko for, at mephedron er meget mere neurotoxisk på det serotonerge system, end MDMA. Der er flere kilder, der kunne indikere det, i advarselstråden.
Jeg ville aldrig indtage et stof, hvor risikoprofilen for at lave uoprettelige skader på hjernen var så (umiddelbart) store..

Men ja, afhængighedpotentialet skulle efter sigende også være noget større end ved MDMA.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad ligger din hvilepuls på? Du har jo stadigvæk en del som påvirker kroppen, selvom dit humør er normal igen. Du burde være klar igen om 24 timer. ;)

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Guldbajer skrev:
Mephedrone er med overvejende sandsynlighed ikke meget mere farligt/skadeligt end MDMA, hvis du kigger på de fysiske skader det forvolder. Det som er farligt er stoffets afhængighedsprofil. Og det har jeg helt styr på.

Det kan godt ske at mephedrone ikke er meget mere skadeligt end MDMA, men derfor må man alligevel påregne uforudsete virkninger, når man kombinerer stofferne.

Dosér altid lavere, når der indtages flere slags stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Guldbajer skrev:
Mephedrone er med overvejende sandsynlighed ikke meget mere farligt/skadeligt end MDMA, hvis du kigger på de fysiske skader det forvolder. Det som er farligt er stoffets afhængighedsprofil. Og det har jeg helt styr på.

Mephedrone er med overvejende sandsynlighed mere fysisk skadeligt end MDMA, hvis du tæller død som en skadelig fysisk tilstand...
Desuden: stoffer, der er rapporteret til i relativt høj frekvens at give længerevarende perifær vasokonstriktion er bare noget man skal holde sig langt væk fra - medmindre du kan lide tanken om at til samtlige familiesammenkomster i resten af dit liv (hvis du overlever) at skulle forklare dit amputerede ben med, at da du var ung fik lyst til at tage stoffer og imod advarsler og at der er mere sikre lignende stoffer tilgængelige, så syntes du at Mephedrone skulle have en chance.
Og para-methyl-efedrin er formodet som metabolit, hvilken er rimeligt giftig på længere sigt for dit hjerte...

Og hvis vi skal tale toxicitet, vil det gøre diskussionen meget mere overskuelig, hvis folk adskiller de forskellige former for toxicitet. Mepehdrones toxicitet er ikke synonymt med dets toxicitet.

For de interesserede bliver emnet diskuteret hæftigt på bluelights advanced discussion forum, i topicet How toxic is Mephedrone: http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=439578

Og da mange forstår bedst ved at se ting visuelt, er her lige her et par billeder fra sager med Research Chemical forårsaget vasokonstriktion:

Billede
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]