Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 08:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
http://politiken.dk/indland/ECE1222446/seks-personer-anholdt-under-omfattende-bandeaktion/

Citat:
Pistolen er ikke på gaden længere og heller ikke det hash, vi fandt, så det betegner vi som en succes«, siger Lars Christian Borg.

Det er heldigt at politiet ikke har nogen standard, ellers var der nok nogen som havde følt at det IKKE var en succes.... :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Men Snoezel dog, måske det er du, der har brug for succes. Du er alt for negapega, ka' du følje rørelsen? At politiet har en lav standard for succes, det kan du takke deres Feng-Shei-teambuilding for. Prøv det selv, det giver et helt nyt syn på livet!;)

Moderator
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
Men Snoezel dog, måske det er du, der har brug for succes. Du er alt for negapega, ka' du følje rørelsen? At politiet har en lav standard for succes, det kan du takke deres Feng-Shei-teambuilding for. Prøv det selv, det giver et helt nyt syn på livet!;)

Kan godt følge den, galden vælter bare ud af mig i perioder - real life stuff you know... Men det er snart ovre, og jeg kan lugte succes - i think :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Læste lige en artikel om det, og det var faktisk kun 600 gram cannabis. Men de fandt så også 200.000 kontant. Måske har de anvendt en eller anden formel, og regnet pengene om til hash. De kan jo godt lide sådan nogle finurligheder.

Synes nu det er okay, når de kører løs på banderne. Selvom bandekriminaliteten dels skyldes en masse forfejlet social- og narkopolitik, så ændrer det altså ikke på, at et eller andet svin trykker på aftrækkeren af sin 9mm. Politiet gør et godt stykke arbejde i dette, synes jeg. Og fangsten er lidt lige meget. Det handler om at sende signaler. Her handler det ikke primært om stoffer, men om at få tøjlet en flok sindsyge individer.

Godt at høre, at du sænker din successtandard - på den måde oplever man meget mere succes i livet. Spørg selv Bjarne nede fra p-gården.

Moderator
Brugeravatar

At jeg kan lugte succes betyder da ikke at jeg har sænket standarden? ;)

Selvfølgelig skal de da køre løs på banderne, men det er jo skruen uden ende, det ved du også godt.... Og lad så min gjalde være! :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, skruen er uden ende, det mener jeg også. Men ser intet paradoksalt i at holde folk ansvarlige, samtidig som man propagerer for lovændringer. Det er ikke for bandernes skyld, jeg går ind for en legalisering, men for resten af befolkningen, som jo tvinges til at give banderne levebrød, eller risikere at få tæsk af dem eller politiet, hvis de producerer til eget forbrug - men du er ikke uenig, så spørgsmålet er, hvorfor skrev jeg det?

Jeg antog bare at du fulgte mit råd. Hvis du nu sænker standarden, så vil den succes du lugter, når du har din sædvanlige standard, pludselig lugte meget stærkere, da den sænkede standard jo nærmest øger succesen. Tænk dig et stykke kage. Standarden modsvarer det udsnit, du skærer. Har du høj standard, skærer du smalle stykker. Sænker du standarden, øger du vinklen på det stykke du vil skære dig, og kagebiden blive større, selvom kagen objektivt set forbliver samme. Du vælger bare hvor stort stykket skal være. Men du behøver nok ikke denne svada, medmindre du overvejer at blive betjent.

Moderator
Brugeravatar

Jeg kan ikke helt fange logikken, men det går nok, jeg skal ikke være betjent nej - ved sgu ikke rigtig hvad jeg skal være, nu skal jeg (forhåbentlig) til at læse musikvidenskab, så må jeg jo se hvad det ender med :P

Hmmm, jeg føler nu ligeså meget med de stakkels mennesker som er end i et bandemiljø, som jeg gør med stofmisbrugere ærlig talt... De er vel på sin vis også ofre for forbudspolitikken? I tilfælde af en legalisering, tror du så ikke vi ville være tvunget til at at give dem levebrød i form af offentlige ydelser alligevel? Og er der ikke også fordele ved at de forsørger selv igennem salg, istedet for at spendere statskassen i brummen? Jeg ved godt det er voldelige/farlige mennesker vi har med at gøre... Men, ja... Synes der er mange paradokser.... :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg mener, at en del bandemedlemmer, har haft uheldige forudsætninger. F.eks. ved at være vokset op hos andre bandemedlemmer, dårlige forældrer, født til dårlige kår etc. Tilgengæld, så synes jeg ikke, at man skal passe på med at bedrive en sådan årsagsanalyse, for pludselig forsvinder menneskets ansvar helt, og vi reduceres til noget ringere. Så jo, det er da klart at en masse strukturer, som de ikke har kontrol over, spiller ind, men jeg mener stadig, de er ansvarlige, og at meget af den kriminalitet de begår, ud over at være forkert, juridisk set, faktisk også er forkert, moralsk set. Jeg mener ikke, at det at tage stoffer som forsvarlig bruger, er umoralsk, medens jeg mener, at misbrug sagtens kan være det - men det er diskutabelt. En bruger kan godt være offer for forbudspolitikken, og det kan et bandemedlem også, men jeg synes nu der er forskelle mellem deres "offerstatus".

Edit: Godt at du vælger andre ruter end panserstien. Så kan du sprede andet end knippelsuppe :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Denmark
Paul Muad Dib skrev:
Måske har de anvendt en eller anden formel, og regnet pengene om til hash. De kan jo godt lide sådan nogle finurligheder.

hehe... :gud:

derudover har de fandeme da arbejdet på sagen, 43 adresser med 1 kilo tjald anyways... fuck de er blevet snydt, tror næsten jeg kan bryde in i 40 forskellige og tilfældige boliger og finde mere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, altså, hvis nu hashen var spredt ud over de forskellige boliger, så har du ret. De fandt jo kun, hvad, 300 gram, så det kan sagtens være delt ud på 10 forskellige. Men hvad fanden, hvis politiet er glade, og pusherne er ligeglade, så er vi alle glade - og det skal ingen tage fra os.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]