Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hejsa Alle På Psy :)

Jeg har overvejet meget om jeg skulle prøve at køre et areoponic grow.

Har aldrig prøvet noget lignende, så ville høre om andre har erfaringer og om i vil skrive nogen af de gode erfaringer og helt sikkert gerne nogen af de dårlige.

Hvad er godt ved det, frem for andre Gro systemer og hvad jeres udgifter har været ved det.

Og er det virkelig så let som de fleste af sælgerne siger det er?

Er der andre Gro systemer der er bedre til en begynder, eller er areoponics det bedste?

Du kan også fortælle dine oplevelse med andre hydroponiske anlæg, jeg vil glædeligt høre om det:)
Og det behøver ikke være kæmpe systemer helst mindre.

Tak til alle der vil give deres indput:)

Senest rettet af wasteland 16 mar 2011 13:50, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
når du ikke har prøvet at dyrke i hydroponiske anlæg før ville jeg nok starte med en bubler, da det er det nemmeste. her er nogle forskellige hydro systemer http://community.dcfonline.dk/index.php ... highlight=
du vurde nok også lige læse denne her guide Hydroponics - Dyrkning i vand

Medlem
Brugeravatar

Takker for links:)

Kan man lave store planter i sådan et boble anlæg?
Eller er det kun mindre planter?
Og vil da lige spørge, hvorfor det er nemmere? :)

Grunden til at jeg ville vælge areoponincs er fordi der reklameres med at slut resultatet bliver max.

Junior medlem

Slut resultatet KAN blive max :O)

Jeg startede med NFT og top feed drip, og det har sgu ikke være nemt. Jeg har, igennem 3 måneder, læst og testet min vej frem og har nu nogenlunde styr på automatikken og planterne. Et ebb / flow system er også rimelig nemt at bygge og vedligeholde + det kræver kun at vandpumpen kører en 3-4 gange i døgnet. Du KAN få store, flotte planter med sådanne systemer. Det hele kommer an på erfaring.

Medlem
Brugeravatar

Så man skal regne med at den eller de første par gange at det ikke bliver det bedste resultat..

Jeg har faktisk haft kig på sådan et ebb and flow, men tænkte at det ikke kunne passe at de kun lige skulle fyldes 1 til 2 minutter hver tredje time, men det ser jo ud til at det er sådan det skal være. Men hold op måle udstyret er dyrt det er jo en hel bondegård eller to..
Men selvfølgelig, hvis det kun er nødvendigt med et grow om året med sådan et system, kunne det jo nok udligne:)

Junior medlem

Hvis du køber elektroniske målere og passer godt på dem, holder de jo i mange år. De fås for omkring 375 kr. og skal vel egentligt kun have skiftet batterier engang om året.

Mht. ebb / flow. Hvis du bruger rockwool eller lign. gromedie skal de ikke vandes meget mere end hvad du selv skriver. Jeg er dog i gang med at klone og derefter køre helt uden gromedie - dvs. den skal køre noget mere så rødderne ikke tørrer ud. (vil jeg tro)

Medlem
Brugeravatar

Jeg tænker at man uanset hvad, må jeg have de målere der, for ellers kan man vel næsten ikke gøre det:) Ved blot ikke om jeg skal købe dem som en "tre i en" måler eller bare købe dem enkeltvis. Jeg har tænkt mig at starte dem som frø, så bliver nok nødt til at have rockwool som gromedie og så plante den i leca eller vulcan sten. men er der noget med at man skal have et varme legeme til vandet?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]