Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen...

Efter jeg havde opretten en tråd med lovlig urter, og måtte se i øjnene efter mange godt svar at jeg måtte gå andre veje.
Jeg har i mange år gået med ønsket om at gro mine egen planter så nu skal det sku være :D

Jeg har fundet et skab jeg vil bruge det måler Længle 110cm, brede 60cm, højde 160cm.
jeg har tænkt mig og dele den i 2 rum med en skille væg, så jeg har et gro rum og et blomster rum og det skal være Hydro med dryp til gro rummet og så kan jeg self ikke lige huste hvad den anden metode til blomster rummet hedder, men det er en høj bakke med leca kugler og self også med vand tilførelse.

Nu har jeg søgt info på nette med der er stadig nogle ting som jeg ikke er helt med på, så håber der er nogle der ville hjælpe med lidt indput.

Nu kommer mine spørgsmål så.

1. jeg har kigget på nogle lamper med aner ikke nogle om hvor mange watt jeg har brug for til mit lille set up, jeg skal jo bruge 2, og vis jeg har forstået det rigtigt så skal lampen i gro rummet ikke være så stærk som den i blomster rummet, men hvad vil i sige jeg skal bruge at watt til de 2 små rum?
2. Hvad hedder det man skal putte i vandet for at tilføre planterene det næring de har brug for? og hvor tit skal det skrifet ud?
3.nu når jeg ikke har så meget plads og gøre godt med så vil jeg gerne have nogle planter der ikke bliver så forfærtenlig store igen, men skal self stadig kaste nogle godt skud af sig, havde håbet på jeg kunne have 2 planter af gange, nogle der kan forslå noget?
4.Udsugningen i skabet ville det være okay og føre det ude i det rum som skabet står i eller skal det være frisk luft ude fra?

Håber der er nogle der kan kaste nogle kloge ord min vej alt hjælp vil blive væresat :gud:

Jeg har self tænkt mig og ligge billeder ind efter hånde som skrider frem, både at byggeriet og self også af dem det hele handler om :D

Mvh
BadMojo

Junior medlem

lyder som om du skal læse mere på lektien inden du begynder at lege med hydro... det er ikke bare lige sådan at dyrke hydro du skal have styr på ph og ec og vide hvad de skal have hele vejen igennem...
ikke at jeg siger du slet ikke har læst på det at dyrke, sys du skulle prøve at læse overgrow faq`en igennem den lærte mig meget om hydro i sin tid
go læsning

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg læser skam også alle de guider som jeg kan finde, jeg har bestemt mig for jeg vil bruge ebb'n flow.
har lige fundet en guid der tager lidt hul på det med næring og det planten skal bruge igenne forløbet, med det altid godt og få info fra flere steder :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]