Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 94 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
BisMann skrev:
@Jack von Hashluder
Man kan både avle sorter dårligere lige gode og bedre, det handler alt sammen om hvilke forældre man aktivt eller passivt vælger. Frø der kommer fra en god hunplante, vil sansynligvis være bedre, end fra mindre gode hunplanter, forudsat at det er samme han der har bestøvet. Frø ved passiv bestøvning er lidt en lykkepose, men spir dem da endelig, der skal nok være nogle gode imellem. :) Desuden er det ikke til at få fat i ude WR længere.

Så tror jeg bare vi dyrker dem. Synes sku alle mine 5 hunner blev helt fine. Dog tror jeg at en af dem havde herma tendenser, den opførte sig i hvert fald anderledes og der kom lidt pollesække på. Dog er potten fra den helt fint så tror bare den har været lidt stresset.

Junior medlem

Snabel@: Jeg tror de fleste sorter opfylder de kriterier. Selvfølgeligt afhængigt af hvor mange planter du planlægger at have. Synes det er sjældent lugten er et problem udenfor. Til gengæld skal du nok finde en sort, der holder sig under hækkens højde. Eller dyrk i potter. Det begrænser hvor store planterne bliver.

Medlem
Brugeravatar

RandomPothead.. Lige her den første gang havde jeg tænkt på potter. Lige netop fordi jeg ikke har plads til en 3-4 meter høj plante endnu, havde måske tænkt at plante en enkelt, ude i den fri natur et sted og se hvad det kunne blive til. Jeg har fire 4,5 liters spande, 5, 15 liters og de kan stå lidt spredt i min have lidt hist og her, har nemli den gode sol det meste af dagen. Og jeg kan forstå at auto frø ikke giver meget udbytte udendørs, men at white rhino måske gør. Så er lidt spændt på om det vil lykkes.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Snabel@ skrev:
RandomPothead.. Lige her den første gang havde jeg tænkt på potter. Lige netop fordi jeg ikke har plads til en 3-4 meter høj plante endnu, havde måske tænkt at plante en enkelt, ude i den fri natur et sted og se hvad det kunne blive til. Jeg har fire 4,5 liters spande, 5, 15 liters og de kan stå lidt spredt i min have lidt hist og her, har nemli den gode sol det meste af dagen. Og jeg kan forstå at auto frø ikke giver meget udbytte udendørs, men at white rhino måske gør. Så er lidt spændt på om det vil lykkes.

Kan ikke anbefale for en nybegynder at gro i potter udenfor.
medmindre du altså har dit gødning i orden ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Snabel@
Skal selv gro i spande for første gang :) Husk at lave nogle drænhuller, sådan vandet kan komme derfra ;)
Jeg havde selv tænkt på noget automatisk vandende spande, sådan jeg ikke skal kigge til dem så ofte. Det kunne jo være det virkede :D Anyway knæk og bræk :P

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

Manze.. Jeg har noget n på 27 og så p-k på 14 og 13 og nogle andre gødninger også, har tænkt at få noget brændenælde gødning til også, men kom til at tænke på om topping kunne bruges hvis det var i jord? For hvis man topper den bliver den vel bred istedet for, hvis jeg har forstået topping ret.

Bomlee.. der er masser af dræn huller i dem:) Er det det der hydroponic noget du tænker på at bruge? Jeg tror at jeg vil grave potterne lidt ned i jorden så de kan drike derfra, men det er selvfølgelig ikke sikkert at jeg kan det med så små potter, måske et par 45 liters kan, det må jeg se til. De skal jo ikke blive for høje:)

Men er mere i tvivl om god jord blanding, har indendørs brugt pottemuld perlite vermiculite. Er det lige så godt udendørs?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Snabel@ skrev:
Manze.. Jeg har noget n på 27 og så p-k på 14 og 13 og nogle andre gødninger også, har tænkt at få noget brændenælde gødning til også, men kom til at tænke på om topping kunne bruges hvis det var i jord? For hvis man topper den bliver den vel bred istedet for, hvis jeg har forstået topping ret.

Bomlee.. der er masser af dræn huller i dem:) Er det det der hydroponic noget du tænker på at bruge? Jeg tror at jeg vil grave potterne lidt ned i jorden så de kan drike derfra, men det er selvfølgelig ikke sikkert at jeg kan det med så små potter, måske et par 45 liters kan, det må jeg se til. De skal jo ikke blive for høje:)

Men er mere i tvivl om god jord blanding, har indendørs brugt pottemuld perlite vermiculite. Er det lige så godt udendørs?

Jamen topping giver en bred plante i stedet for ja, hvis du tjekker det billed jeg postede tidligere.
Den er blevet toppet en gang. :)

Medlem
Brugeravatar

Manze... Den ser også ud til at være en okay højde:) Man topper den vel kun en gang ikke eller skal det gøres flere steder på planten?
Det eneste problem ved at have den i jorden er at man ikke kan flytte den når der kommer gæster:)
Så tror at jeg planter i potter i haven og så planter jeg en eller to eller tre, udenfor et sted i jorden, så får jeg begge dele, og hvis udbyttet bliver til noget er jeg måske fri for at dyrke mere indtil næste år og det kunne være nice:) Så dropper jeg indendørs og holder mig til den gratis version som er udendørs:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu ved jeg ikke hvor højt dit forbrug er, men 100gram pot holder ikke længe i min hverdag.

Ja, kan godt se det er et problem, men der må du jo så overveje guerillagrowing som alternativ? som du også selv nævner.
Højden på planten var ca 1.50 - og man topper bare en gang når det 4-5 bladsæt er ved at komme, så kapper man det af og så kommer der 2 nye skud. :)

Medlem
Brugeravatar

Manze.. Jeg tænker at jeg vil ryge 1-3 joints om dagen, og de skal ikke slå mig ud, bare virke smerte lindrende og opøftende:) Men det kan da godt være at hundrede gram er for lidt til næste sæson, men jeg må prove mig frem. En plante hist og pist der bliver et par meter høj må da også kunne give en god potion:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Snabel@ skrev:
Manze.. Jeg tænker at jeg vil ryge 1-3 joints om dagen, og de skal ikke slå mig ud, bare virke smerte lindrende og opøftende:) Men det kan da godt være at hundrede gram er for lidt til næste sæson, men jeg må prove mig frem. En plante hist og pist der bliver et par meter høj må da også kunne give en god potion:)

Okay.
Men opløftende siger man tit sativa, og smertelindrende siger man tit indica. Men det er en lidt længere forklaringg.

Og ja, en plante hist og her kan give godt afkast, men det kræver også at de overlever, og at de bliver plejet godt.
Sidste år startede jeg med 50 frø, og endte med 10 planter ;)

Medlem
Brugeravatar

Manze.. hvor meget udbytte gav det så? Eller rettere hvor længe var der til i de 10 planterså? Jeg tænkte egenligt at de når de stod i det fri kunne klare sig selv det meste hen af vejen. Men der tager jeg måske fejl? Vand får de af naturen, så det er vel bare at se til dem af og til og se om de har det godt, og rette op på det hvis de ikke har det super. Jeg ved at dem i potter skal jeg selvfølgelig være efter konstant, men det tænkte jeg ikke at man skulle med planter der stod i jorden i det fri. Men det er jo selvfølglig første gang det skal prøves, så tænker nok ikke helt ret om det hele:) Tja.. alle de frø jeg har er indica, hvilke sativaer kan anbefales, hvis man skal oplives lidt og blive lidt kreativ og glad?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Snabel@ skrev:
Manze.. hvor meget udbytte gav det så? Eller rettere hvor længe var der til i de 10 planterså? Jeg tænkte egenligt at de når de stod i det fri kunne klare sig selv det meste hen af vejen. Men der tager jeg måske fejl? Vand får de af naturen, så det er vel bare at se til dem af og til og se om de har det godt, og rette op på det hvis de ikke har det super. Jeg ved at dem i potter skal jeg selvfølgelig være efter konstant, men det tænkte jeg ikke at man skulle med planter der stod i jorden i det fri. Men det er jo selvfølglig første gang det skal prøves, så tænker nok ikke helt ret om det hele:) Tja.. alle de frø jeg har er indica, hvilke sativaer kan anbefales, hvis man skal oplives lidt og blive lidt kreativ og glad?

hehe, tror jeg røg på det et par måneder. altså, max 2.
Udover det blev 3 af dem ikke færdige, og halvdelen af dem var plantet ud meget sent. hehe.

altså jo, det kan godt passe sig selv i naturen - det er en meget hårdfør plante, og dog!
Du skal ud og sortere hanner fra.
Du skal sørge for at der ikke gå mug i skudene, at den ikke bliver spist af dyr, at den ikke bliver opdaget af mennesker.
Og så selvfølgelig at jorden hvor du planter er til at gro i!
Har du læst dcf-guiden?

Medlem
Brugeravatar

Manze.. Jeps, den har jeg læst, men læser meget for tiden og kan ikke huske alt desværre:) Jeg havde egentlig tænkt på at købe femi frø, men det er der ikke så mange der bruger eller hvordan? Jeg synes jeg fornemmer på de fleste tråde at growers holde sig til regular frø er det sandt?

Medlem

Havde regnet med at dyrke indendørs i år, men efter en kæmpe elregning fra Vestforsyning efter sidste års indegrow, overvejer jeg udendørs, men for satan.. Bor mellem 4-10 km fra det spot jeg kommer til at bruge, så det skal være en sort som kan passe sig selv det meste af tiden. Selvfølgelig skal den vandes, men går ud fra LR er en af de mest hårdføre sorter, så overvejer at vælge den? Men hvornår skal den udplantes, det er vel bedst der hvor den får flest soltimer?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Snabel@ skrev:
Manze.. Jeps, den har jeg læst, men læser meget for tiden og kan ikke huske alt desværre:) Jeg havde egentlig tænkt på at købe femi frø, men det er der ikke så mange der bruger eller hvordan? Jeg synes jeg fornemmer på de fleste tråde at growers holde sig til regular frø er det sandt?

Altså, femi frø er jo dyre - og samtidige knap så ofte solgt som udefrø.
Derfor bruger jeg dem ikke.
Kan godt se fordelen når det er under kunstlys, for så slipper man for at spilde tid på hanner.
men ellers bruger indendørsgrower kloner af deres hunner.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jauwnes skrev:
Havde regnet med at dyrke indendørs i år, men efter en kæmpe elregning fra Vestforsyning efter sidste års indegrow, overvejer jeg udendørs, men for satan.. Bor mellem 4-10 km fra det spot jeg kommer til at bruge, så det skal være en sort som kan passe sig selv det meste af tiden. Selvfølgelig skal den vandes, men går ud fra LR er en af de mest hårdføre sorter, så overvejer at vælge den? Men hvornår skal den udplantes, det er vel bedst der hvor den får flest soltimer?

Hvorfor går du udfra det er LR?
- jeg gror 20km væk fra min bopæl.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Snabel@ skrev:

Ved ikke om man kan kalde det hydroponic, men her er et video med det jeg snakker om. Skal dog siges at jeg vil lave en mere sand baseret jordudgave, sådan at rødderne kan få mere luft og ikke bare drukne :D

http://www.youtube.com/watch?v=bL_BILFWbf0

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...

Medlem
Brugeravatar

Bomlee.. det ser jo egentlig ret fornuftigt ud det der. Men er det så meningen at der skal sættes en pumpe til? Kunne ikke få lyd på lige nu, så kunne ikke høre om han sagde noget om det:) Men det var da et fint system.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej ingen pumpe, det var derfor jeg forelskede mig lidt i det ;)

Han tilbyger et rum i kassen, som skal bruges som vandtank. Derefter bliver der tilpasset en urtepotte, som konstant skal stå i vand. Urtepotten bliver så fyldt op med hårdt presset jord, sådan at når der kommer vand i vandtanken bliver urtepottens jord vådt og transportere det op til resten af jorden i kassen. Håber det var til at forstå :hm:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 94 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]