Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psychedelia.

igår var jeg på mit første MDMA trip, til en psyfest i kbh.
Mig og en ven tog en gelatinekapsel med godt 150mg i til at starte ud på, hvorefter der gik en halv time, så begyndte der at komme små effekter.
mine ben blev lidt mere "løse", når jeg så på mit tastatur på mobilen flakkede lyset helt vildt, og min hud blev ret følsom, egentlig en ret fed fornemmelse. Blev mere energisk, og opsat på musikken, og brugte blandt andet meget tid på at stirre fast på lasershowet.
Men den der "totale lykke" som alle snakker om udeblev fuldstændig. Vi redoserede med 100mg henholdsvis 2 timer, og 4 timer efter første pille. Det jeg ikke forstår er at, han har mere erfaring med stof end mig, han er tungere, og vi havde begge spist en mild aftensmad. Og alligevel sidder han og er virkelig lykkelig, og rører ved sin hud konstant i 2 timer, imens jeg ærligt talt føler det som et "luxus" amf trip. Er der virkelig så meget forskel fra person til person? Ved det er god kvalitet, da det er blevet afprøvet af regelmæssige brugere, som sagde god for det, aftenen forinden. (Tog dog ikke selv noget!)
Føler altid jeg har haft høj tolerance overfor stimulanser, men alligevel?
Det var bare lidt ærgeligt når man nu havde sat forventingerne så højt op.

Håber på i kan kaste lys over sagen.

Mange hilsener
Melodrama

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det lyder da umiddelbart som om du har haft en pæn effekt.

Jeg selv oplever sjældent den lykkefølelse som alle snakker om.

//blazR

Junior medlem

hmm, det kommer jo an på hvad ens forventninger var.
jeg blev ikke kærlig, følte ikke trang til at smile og sådan. De der ting, som har sat sig fast hos mig som stærke kendetegn ved en MDMA rus, var ikke til stede.
Så kan det godt være mine forventinger har været sat for højt, men ja..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Tror du selv er lidt inde på det; forskelligt fra person til person, samt at du siger du har en høj tolerance.
Har endnu ikke oplevet et MDMA-trip uden lykkefølelsen, men har så selv en meget lav tolerance. Ellers kan det måske bare være, der har været nogle settings der ikke var iorden til den første oplevelse ?

Medlem

Tror også du skal passe meget på hvordan du sætter dine forventninger op, når det er første gang.
Selvfølgelig er der altid noget i bag hovedet der siger, det her bliver det fedeste af det fedeste.
Men tit har man nogle forventning om et stof, og det er ikke altid det passer første gang.
Måske en anden god gang.

Junior medlem

ja, har også tænkt lidt over det med setting. Vidste jo hvilke typer der normalt dukker op til sådanne fester, og det sidste jeg magtede var ballade.. Så det kan godt være det har sat en dæmper på det, med det i baghovedet.
Tror bare næste gang bliver til en stille og rolig privat chiller fest. så håber jeg der kan komme lidt mere ud af det..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Kan godt være det vil hjælpe på det. Plejer personligt selv at sørge for at tage mine "debutter" et mere intimt sted, som en privatfest som du selv foreslår, eller bare med nogle få kammerater, så jeg bedre kan udforske det nye stof. Samt at kunne finde ud af hvordan jeg reagere på det i trygge omgivelser til hvis noget skulle gå galt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har du ADHD eller er på lykkepiller får du ikke meget ud af MDMA.

Hvis du har været på amfetamin eller lignende for nyligt, kan dit serotoninsystem have været lidt slidt.

Som du selv er inde på, så tag det til lidt mere rolige omgivelser og lær rusen at kende, husk en god pause dog.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har også haft forskellige oplevelser med MDMA. De to første gange jeg prøvede det var i form er "kex". Dét var ren lykkefølelse, jeg blev opløftet til et helt nyt stadie, alt var fantastik, alt føltes rart at røre ved, musik var helt fantastik samt at danse til det. Efter det gik der et år, hvor jeg fik fat i "ren MDMA", som var gennemsigtige krystaller. Det var intet i stil med de første gange. Det var lækkert, men slet ikke til sammenligning, og ligemeget hvor meget man tager, kommer man ikke i nærheden af den følelse, jeg håbede og har prøvet. Siden det har jeg forsøgt et par gange med samme "rene" MDMA-krystaller, men med samme effekt som før.
Jeg er sgu forvirret. :\

Dedikeret medlem
Brugeravatar

SortSnog skrev:
Hvis du har været på amfetamin eller lignende for nyligt, kan dit serotoninsystem have været lidt slidt.

Svjv. påvirker amfetamin da ikke ens serotoninsystem, men dopaminsystemet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psyduck skrev:
SortSnog skrev:

Svjv. påvirker amfetamin da ikke ens serotoninsystem, men dopaminsystemet.

Ikke i samme omfang som MDMA men alligevel.

"Amphetamine has been found to exert similar effects on serotonin as on dopamine."
http://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine#Serotonin

Nu er wiki ikke verdens bedste kilde, men der er videnskalige artikler bag deres udsagn.

Junior medlem

En grund til det kunne være at dine serotonindepoter har været på et lavt niveau, og du derfor ikke har oplevet den lykkefølelse som forbindes med et MDMA trip, men har fået et mere amfetaminlignende trip. Prøv at tjekke den her tråd: http://www.shaman-australis.com/forum/i ... topic=9248 hvis du vil se hvordan MDMA virker ved forskellige niveauer af dopamin og serotonin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
SortSnog skrev:
Nu er wiki ikke verdens bedste kilde, men der er videnskalige artikler bag deres udsagn.

Wiki har kun en smule flere fejl end de kendte leksika. Det læste jeg om at nogle forskere havde fundet ud af.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

SortSnog skrev:

Som du selv er inde på, så tag det til lidt mere rolige omgivelser og lær rusen at kende, husk en god pause dog.

Bullshit. Jeg har ADHD/ADD og får ekstraordinært meget ud af MDMA. Kender iøvrigt flere der har ADHD og også får præcis det samme ud af MDMA som folk uden ADHD.

Note: Skal siges at jeg ikke tager ADHD medicin, hvis du tænker at det har noget med methylphenidat at gøre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Resist skrev:
SortSnog skrev:

Bullshit. Jeg har ADHD/ADD og får ekstraordinært meget ud af MDMA. Kender iøvrigt flere der har ADHD og også får præcis det samme ud af MDMA som folk uden ADHD.

Note: Skal siges at jeg ikke tager ADHD medicin, hvis du tænker at det har noget med methylphenidat at gøre.

Ja, jeg ved ikke lige hvor jeg fik det fra. Måske jeg har fået blandet det sammen med amfetamins forhold til ADHD

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Det er nu korrekt at hvis man lider af psykiatriske lidelselser, som i en eller anden udsrækning også involveler serotonin/dopaminsystemet, er der en god sandsynlighed for at MDMA alene ikke virker så "nice". Men man har fundet ud af at det er muligt at forstærke virkningen af sympatomimetika med bl.a. koffein.. MDMA virker ikke kun på serotoninsystemet, men også meget på dopaminsystemet aka. METH... Dette er også hypotesens grundstend ifm. den neurotoxicitet der er observeret ifb. MDMA (Nej ikke det der rotteforsøg hvor de gav en MDMA-dosis meth...)

Hvis man lider af f.eks. endogen depression, kan effekten af MDMA godt være nedsat, fordi serotoninmængden i synapsen kun bringes til lidt over hvad der er normalen for mennesker.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Da jeg første gang tog mdma, var det nasalt.
100 mg, og jeg blev så søvning at jeg efter 2 timer gik i seng :)
Ingen virkning som sådan, udover jeg var søvning.

Junior medlem

det skal lige siges at jeg ikke lider af nogen psykiske lidelser, hellere ikke depression osv.
men kan sandt at sige, ikke se hvorfor mit serotonin system sku være på lavt blus.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]