Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Ritalin
Junior medlem

Snoezel skrev:
sjdb skrev:
Snoezel - Når du har personlig erfaring, så ved du formentlig også at det ikke er en fornøjelse at have ADHD i sin hverdag - langt fra. Med det i mente, er det vel logisk at der ikke er nogen normale forældre der stempler deres børn syge - hvis de ikke er det.
Når man kommer med SÅ stærke påstande om flere sygdomme der er bevist gennem mange år - så bliver jeg personlig vred, da jeg ved hvordan det er at leve med et barn som fremmede ser som uopdragen eller lettere retaderet. Når man så ligefrem påstår at man kan tænke sig rask for alle sygdomme - ja så må du undskylde, men så er man ski ikke velforvaret.

Det er selvfølgelig aldrig en fornøjelse at vide, at ens adfærd ikke stemmer overens med hvad der bliver anset for værende normalt. De fleste mennesker (også dem med ADHD) har et behov for, som det mindste, at føle at de passer ind i en større sammenhæng eller fælleskab. Jeg tror på, at man sagtens facilitere den følelse i barnet, hvis man forsøger at bygge rammer for det, som udnytter den overskuds energi og lyst til at kaste sig ud i 1000 projekter ad gangen, istedet for at prøve at kontrollere den. Min far er sent diagnosticeret, som 46 årig, én af de ting som altid er gået igen i min opdragelse, er beskeden om IKKE at være som de andre, at skille sig ud var ifølge ham, det "sejeste". Det giver jo pludselig meget god mening for mig hvorfor han havde det sådan, siden han jo nok altid selv var den som blev udstødt. Jeg så helst at man løste de her problemer med specialklasser, del børn op efter energi niveau istedet for fagligt niveau. Så kan du jo selvfølgelig hævde, at ADHD børn er umulige at styre i større forsamlinger, men det tror jeg er et spørgsmål om en tilvænningsperiode, både for børn og voksne...

Nogen gange, skal nogle folk komme med nogle stærke påstande, førend at folk ændrer deres synspunkt - vrede er uundgåeligt i den proces. Tror ikke Quaz anfægter idéen om, at disse "afvigelser" eksisterer, jeg tror mere det handler om videnskabens påstand om ophavet til sygdommene og selve idéen om, at anskue det som værende sygdom.

Mht. til påstanden om, at man kan tænke sig rask, så er der efterhånden en række forsøg som tyder på, at man med tankens kraft så at sige, kan styrke ens immunforsvar og hjælpe det med at bekæmpe sygdomme - for uddybelse af emnet, kan jeg anbefale dig at tage et kig på dr2's nyligt sendte programserie Sjæl og videnskab. Især nummer 3, vores skjulte kræfter, lægger stor vægt på det her emne.

Det nævnte program kender jeg, og finder jeg utrolig spændende. Du har da ret i at det hjælper at tænke positivt, men derfra og så til at påstå at sygdomme kun er tilstede i hovedet, men er jeg nu nok er langt.

Jeg er ikke tilhænger af medicin og derfor har min egen søn heller aldrig fået det. Han er opvosket med små grupper af mennesker omkring sig - altså ikke i disse klasser med 30 elever, men med børn som ham selv.
Men sygdomme i sindet - der kan måles - kan man jo ikke komme udenom ER sygdomme - om de så er små eller store. ADHS er et af de sygsomme som kan måles - dog er vi ikke så langt i DK så vidt jeg ved.

Insane psychedelia user!

sjdb skrev:
Men sygdomme i sindet - der kan måles - kan man jo ikke komme udenom ER sygdomme - om de så er små eller store. ADHS er et af de sygsomme som kan måles - dog er vi ikke så langt i DK så vidt jeg ved.

Har du nogen kilder på dette?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
sjdb skrev:

Homoseksualitet kan også måles i hjernen, men det gør det vel ikke til en sygdom? Min pointe er bare, at man skal passe på med at presse et ensidigt essentialistisk synspunkt nedover alle personlighedstræk/afvigelser osv... Når det så er sagt, skal vi selvfølgelig heller ikke blive 100% konstruktivistiske...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
sjdb skrev:
Det nævnte program kender jeg, og finder jeg utrolig spændende. Du har da ret i at det hjælper at tænke positivt, men derfra og så til at påstå at sygdomme kun er tilstede i hovedet, men er jeg nu nok er langt.

Jeg er ikke tilhænger af medicin og derfor har min egen søn heller aldrig fået det. Han er opvosket med små grupper af mennesker omkring sig - altså ikke i disse klasser med 30 elever, men med børn som ham selv.

Jeg er ked af at du er så låst fast på stemple din søn som syg ... Så længe du gør det, så længe vil han være syg ...
Du går i selvforsvar over noget du ikke burde gå i selvforsvar over ..
Jeg skulle jo selv have ADHD hvis man skulle tro på alle mulige :P men tro mig - jeg har det mere end vidunderligt - hvilket mange nok ikke vil betvivle når de har oplevet mig ;-)

Jeg er klar over dit standpunkt - og klar over hvorfor du tror at han er syg ..
Hvis du nu stillede dig nysgerrig og åben i stedet for forsvarende og lukket - så kunne jeg nøjagtig forklare dig hvad det er, og tro mig - det er stadig ikke en sygdom :-)
Din søn er meget meget mere end syg - han er pioneer .. Han har et ustyrligt potentiale ...
Han skal lære at elske sig selv, men han kan ikke lære at elske sig selv fra en mor der ikke elsker sig selv og bebrejder sig selv - og som ser ham som værende 'syg' ..
Uanset om du så propper ham på medicin eller ej ...

Ingen har lyst til forskelsbehandling ..
Som Snoezel siger .. Det handler i virkeligheden om at skabe ...
Hvorfor ikke skabe liv og glæde i stedet for sygdom og lidelse?

Jeg snakker også med en 40 årig udviklingshæmmet ..
Ved du hvad han mest af alt ønsker sig i verden? - men som han ikke får lov til af nogen? ...
At være sammen med andre end kun handicappede hele tiden ...

Tror du din søn virkelig hele tiden vil stemples, direkte eller indirekte?

Please - søg at forstå i stedet for at forsvare dine standpunkter - dem er du så skridsikre i, i forvejen ..
Og jeg kender dem - jeg er trodsalt vokset op i samme verden som du og din søn ...

Junior medlem

Fjas - Giv mig lige et par dage så skal jeg se om jeg kan finde det.

Quaz - Du er imponerende;) men har da om ikke andet, en stor underholdningsværdi:)

Medlem
Brugeravatar

sjdb skrev:
Fjas - Giv mig lige et par dage så skal jeg se om jeg kan finde det.

Quaz - Du er imponerende;) men har da om ikke andet, en stor underholdningsværdi:)

Jeg håber dit barn er omgivet af nogle stimulerende omgivelser

:roll:

Junior medlem

Fjas - Har fundet dette: http://hubpages.com/hub/The_ADHD_Brain_IS_Different

Jeg skal se om jeg kan finde mere hvis det ønskes.

Dedikeret medlem

Hurtigt spørgsmål: Hvis ADHD er en "opfunden" sygdom, hvordan kan det så være at ADHD patienter reagerer RADIKALT anderledes på stimulanser som Ritalin og Amfetamin end andre?

Hvorvidt læger er for hurtige med den diagnose, eller om børn bliver overmedicineret når der er andre alternativer er et helt andet spørgsmål.

Personligt tror jeg at den store vækst i ADD/ADHD diagnoser BLANDT ANDET skyldes ting som videospil og overdreven TV kigning. Hvis man placerer et 2-3 årigt barn foran videospil eller TV 5-6 timer om dagen, medier hvor det handler om et hurtigt pay-off, kan det sagtems resultere i biologiske ændringer i hjernen senere hen.

Dedikeret medlem

QuaZ skrev:
sjdb skrev:
Jeg skulle jo selv have ADHD hvis man skulle tro på alle mulige :P men tro mig - jeg har det mere end vidunderligt - hvilket mange nok ikke vil betvivle når de har oplevet mig ;-)

Folk som er maniske, eller i en manisk fase af maniodepression har det også viiiidunderligt. Velvære er ikke noget som udelukker en abnormal tilstand (eller sygdom om du vil)

Og har du nogensinde SET et barn med ADD? Tro mig, hvis det var så vidunderligt, så ville du sgu ikke se lærere og forældre i desperation sende deres barn til psykiatere. Det gælder ikke alle ADD børn, men som oftest er der tale om uregerlige unger, som ikke kan sidde stille eller koncentere sig i mere end et par minutter af gangen, og som konstant roder sig ud i ballade. Der er en grund til at ADD/ADHD er overrepræsenteret blandt ungdomskriminelle.

Medlem
Brugeravatar

Eleusis skrev:
Hurtigt spørgsmål: Hvis ADHD er en "opfunden" sygdom, hvordan kan det så være at ADHD patienter reagerer RADIKALT anderledes på stimulanser som Ritalin og Amfetamin end andre?

Hvorvidt læger er for hurtige med den diagnose, eller om børn bliver overmedicineret når der er andre alternativer er et helt andet spørgsmål.

Opfundet .. tja :) det er i hvert fald bare ikke en sygdom - vi kan være enige om at der er epigenetiske ændringer børn diagnosticeret med ADD/ADHD - men der er adskillige epigenistiske ændringer i alle mennesker - selv nogle af de mest gennemgående epigenetiske ændringer hos ADD/ADHD diagnosticerede er også tilstede hos IKKE-ADD/ADHD diagnosticerede ...

Altså kan vi ikke bruge den data til meget andet end at sige at miljø/arv er årsagen .. miljø og arv starter allerede fra det øjeblik du er undfanget :-)
Accepterer vi ikke dette faktum, vil alt yderligere forklaring være fejlpræget ...

ADHD/ADD børn reagerer anderledes til stimulanser (I SHOULD KNOW ! ^^,)
Det kan forklares med at eftersom deres hjerne kemi og struktur er anderledes fra andre (ligesom alle andre, er anderledes fra alle andre) ...

Om det er et helt andet spørgsmål vil jeg ikke mene - det er da yderst relevant i relation til den generelle diskussion? ..

Eleusis skrev:
Personligt tror jeg at den store vækst i ADD/ADHD diagnoser BLANDT ANDET skyldes ting som videospil og overdreven TV kigning. Hvis man placerer et 2-3 årigt barn foran videospil eller TV 5-6 timer om dagen, medier hvor det handler om et hurtigt pay-off, kan det sagtems resultere i biologiske ændringer i hjernen senere hen.

Bingo :-)
Vi lever i en hyperaktiv tidsalder, hvor børn konstant bliver stillet til ansvar, skal foretage komplekse valg, analysere, perspektivere og tage stilling til hvad de vil om mange år ... Det er ikke noget godt eller skidt, det er blot - men når vi ikke tager de ting med ind i vores overvejelser så får vi nogle forkerte svar ..
Disse børn er videreudviklede i en eller anden forstand - deres neurokemi er ganske simpelthen ændret pga. det miljø de er vokset op i - det gør også at de forholder sig ganske anderledes til alting i deres miljø - det er en simultan udvikling ... som dog har stået stille på den ene side af lighedstegnet ...
Samfundetsbørn er simpelthen vokset op, ændret sig og videreudviklet sig - nu er det på tide at måden hvorpå samfundet ser på disse børn også ændres og udvikles .. føres ajour og stopper med at stigmatisere adfærd og tanker ..
WTF er det ikke for en udvikling? Vi ophævede homoseksualitet som sygdom i 1981 - og begyndte i stedet at stigmatisere raske unger med kæmpe potentiale ...
Dude - de her børn er børn af hippierne som fyldte deres hoveder med bevidsthedsudvidende substanser .. og selvom de ikke gjorde var de tilstede i en bevidsthedsudvidende revolution af kærlighed som har plantet sig som implicit hukommelse og videreført til deres børn ...
Bevidsthedsudvidende substanser giver permanente ændringer i hjernen, oplevelser fra A-Z skaber epigenetiske ændringer .. ændringer til vores arveanlæg ..

Eleusis skrev:
Folk som er maniske, eller i en manisk fase af maniodepression har det også viiiidunderligt. Velvære er ikke noget som udelukker en abnormal tilstand (eller sygdom om du vil)

:-)

Eleusis skrev:
Og har du nogensinde SET et barn med ADD? Tro mig, hvis det var så vidunderligt, så ville du sgu ikke se lærere og forældre i desperation sende deres barn til psykiatere. Det gælder ikke alle ADD børn, men som oftest er der tale om uregerlige unger, som ikke kan sidde stille eller koncentere sig i mere end et par minutter af gangen, og som konstant roder sig ud i ballade. Der er en grund til at ADD/ADHD er overrepræsenteret blandt ungdomskriminelle.

Ja det har jeg og jeg forstår og ser hvordan folk reagerer udfra en misforstået opfattelse og hvordan det ofte skader barnet i stedet for at hjælpe ..

Grunden til at de er overrepræsenteret blandt ungdomskriminelle er måske fordi der ikke er plads til dem andre steder i samfundet? .. De bliver udstødt og stemplet alle vegne - så de søger steder hen hvor de ikke bliver set som syge - blandt de uvorne unger ... fordi de selv også er uvorne unger, eftersom deres forældre sjældent har været i stand til at give dem den "nødvendige støtte" ..
De har gjort deres bedste - under de givne omstændigheder - men det betyder ikke er det var det bedste der var muligt under andre omstændigheder ..
Og omstændighederne skaber vi 100% selv .. Enten individuelt eller kollektivt :-)

Dedikeret medlem

Citat:
ADHD/ADD børn reagerer anderledes til stimulanser (I SHOULD KNOW ! ^^,)
Det kan forklares med at eftersom deres hjerne kemi og struktur er anderledes fra andre (ligesom alle andre, er anderledes fra alle andre) ...

Nemlig, præcis ligesom i tilfælde med skizofreni, maniodepressivitet osv. osv.

Citat:
Vi lever i en hyperaktiv tidsalder, hvor børn konstant bliver stillet til ansvar, skal foretage komplekse valg, analysere, perspektivere og tage stilling til hvad de vil om mange år ... Det er ikke noget godt eller skidt, det er blot - men når vi ikke tager de ting med ind i vores overvejelser så får vi nogle forkerte svar ..

Bullshit, børn bliver ikke mere "stillet til ansvar" eller skal "foretage komplekse valg" end for 100-200 år siden. Dengang blev børn anset som voksne i en alder af 12-14 år, og hvis begge forældre arbejdede ude, skulle den 8 årige passe på de yngste. Børn er om noget forkælede og forpuppede idag.
Citat:
Dude - de her børn er børn af hippierne som fyldte deres hoveder med bevidsthedsudvidende substanser ..
Bevidsthedsudvidende substanser giver permanente ændringer i hjernen, oplevelser fra A-Z skaber epigenetiske ændringer .. ændringer til vores arveanlæg ..

Nu mangler du bare at forklare at genetiske ændriger i arvematerialet (særlig i så radikal grad) finder sted over laaaang tid. Tusinder af år. Hvis epigenetiske ændringer fungerede som du lægger det ud her, så ville vi allesammen rende rundt med et sæt hjul i røven fordi at der jo har været veje i over hundrede år!

Citat:
og selvom de ikke gjorde var de tilstede i en bevidsthedsudvidende revolution af kærlighed som har plantet sig som implicit hukommelse og videreført til deres børn ...

WTF?!? Jung på Speed?!?!

Citat:
Grunden til at de er overrepræsenteret blandt ungdomskriminelle er måske fordi der ikke er plads til dem andre steder i samfundet? ..

Mnjaeh, jeg satser mere på at det er fordi (flertallet) er nogle små fucking lømler, som ikke kan sidde stille, og kun bliver stimuleret i samme grad som vi andre når de stjæler biler, kommer i slagsmål osv.

Medlem
Brugeravatar

Eleusis skrev:
Nemlig, præcis ligesom i tilfælde med skizofreni, maniodepressivitet osv. osv.

Neurokemi ændret igennem miljø og arv, induceret af dine oplevelser .. skizofreni og maniodepressivitet er stadig reflekterede sindstilstande - gjort syg af sindet selv og ikke af sindet selv - under indflydelse af andre overvejelser og holdninger udvikles en mental indstilling der kan gøre en indadvendt og direkte angst for egnetanker ..
højre/venstrehjernehalvdel .. underbevidsthed/bevidsthed .. de to hjernehalvdele har i allerhøjeste grad forskellige "personligheder" ... Forskellige handlingsmønstre afledt af genetikken overtaget af vores hjerne aka. kvantecomputers evne til at foretage valg ...

Forklaringen på disse "lidelser" er dybt bundet og kræver åbenhed for at komme til en forståelse af mekanismerne der spiller ind ...
Også de mekanismer man ikke selv forstår, men som andre gør og artikulere ...

Eleusis skrev:
Bullshit, børn blver ikke mere "stillet til ansvar" eller skal "foretage komplekse valg" end for 100-200 år siden. Dengang blev børn anset som voksne i en alder af 12-14 år, og hvis begge forældre arbejdede ude, skulle den 8 årige passe på de yngste. Børn er om noget forkælede og forpuppede idag.

Fint hvis du mener verden har stået stille de sidste 100-200 år så må det jo være din observation af verdenen ..
Men hvis du tænker dig lidt om? .. Så er vore unges bevidsthedsniveau på ingen måde ligesom de unges bevidsthedsniveau for 50, 100 eller 200 år siden ..
Det er simpelthen forrykt at påstå :-) Læs lidt op på hvad ydre impulser gør ved vores hjernekemi ..
Et af de mindste ting er at mange børn meget tidligt bliver præsenteret for et kæmpemæssigt valg ift. skilsmisse situationer .. Dertil kommer den støre valgfrihed alle vegne - valg som børn kun har godt af - lad være med at se det som noget negativt ...
Et barn i dag har en mobiltelefon fra et meget tidligt tidspunkt, har diverse computer platforme og har tonsvis af tv kanaler .. og har valg .. valg i mellem alle disse platforme, alle tilbudene alle forskellige platforme tilbyder og dertil kommer så valget i enden - analysen og det at forholde sig til input data'en ..
Al input data skal behandles .. Eftersom vi lever i en uendeligt meget mere aktiv og stimulerende tidsalder i dag end vi nogensinde har gjort før, hvor vi konstant og hele tiden har muligheden for at byde vores hjerne med nye indtryk så må vores hjernesstruktur og deraf kemi også afspejle dette ..
Og det gør den - uanset om du tror på det eller ej - videnskaben er ligeglad med din holdning, også selvom du ikke kender til videnskaben :-) ... IT DOESN'T MATTER ! ^_^

Eleusis skrev:
Nu mangler du bare at forklare at genetiske ændriger i arvematerialet (særlig i så radikal grad) finder sted over laaaang tid. Tusinder af år. Hvis epigenetiske ændringer fungerede som du lægger det ud her, så ville vi allesammen rende rundt med et sæt hjul i røven fordi at der jo har været veje i over hundrede år!

Hvad skal vi med hjul? Ben har gjort os ganske godt i stand til igennem århundreder at komme rundt .. Vores nuværende fysiske evolutionære stadie er ret awesome - men ligesom nyfødte børn, så er der mange evolutionære ting der ikke er på plads endnu - evolutionen står aldrig stille .. Ligenu og de sidste par hundrede tusinder af år har det drejet det sig om en lidt anden evolution, en lidt mer skjult - en mental og neurologisk evolution ...
Der er ingen grund til at vores krop antager sig nye former igennem typisk darwiniansk evolutionslære .. Vi fik spejlneuronerne i stedet for som gjorde det muligt for os at adoptere alt vi observerer ...
(kvantemekanik .. quantum entanglement/kvantesammenfiltring .. observeret univers)
Så i stedet for at gro en pels som isbjørnene i nord valgte vi at dræbe dyret, ta' dens pels, bruge den til føde, og lære alle i vore stamme, både yngre, ældre og til siden hvordan man skulle pelse en isbjørn og ta' den pels som din egen .. Med muligheden for at smide den igen når det bliver for varmt - uden at skulle gå og fælde i lang tid - det tager for mange knappe ressourcer alligevel ..
Epigenetiske ændringer henvender sig til ændringer opstået af vores oplevelser .. det handler om at skabe den rette forudsætning :-) ..
It conditions your mind and genomes to enable you to react differently in response to your surrounding environment ..
Den hollandske hungersnød i 1944 ? (: ..
http://www.news.leiden.edu/news/dutch-h ... inter.html

Eleusis skrev:
WTF?!? Jung på Speed?!?!

Eller bananer ! .. McKenna mente godt nok årsagen til primaternes udvikling lå i deres psilocin indholdige svampe diat - men bananer! Tryptofan ..

Eleusis skrev:
Mnjaeh, jeg satser mere på at det er fordi (flertallet) er nogle små fucking lømler, som ikke kan sidde stille, og kun bliver stimuleret i samme grad som vi andre når de stjæler biler, kommer i slagsmål osv.
[/quote]
Vi kan være helt enige om status quo .. skulle vi komme videre :D? ...
Hvad kan vi så gøre som samfund for at disse små fucking lømler som ikke kan sidde stille bliver stimuleret i samme grad som vi andre?:) ...
Således at de ikke tyer til at stjæle biler og kommer i slagsmål mm. ? .. Hvordan kan vi sørge for at inspirere dem bedre og tidligere end folk med en kriminel løbebane?:) ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej, jeg faldt lige over en relevant artikel: http://videnskab.dk/krop-sundhed/oprab- ... -pa-kosten

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor du mindst venter at finde mig ..
Jeg kan godt sætte mig ind i, at psykiske problemer ikke er en desideret sygdom, da ordet "PSYKE" jo, er noget der foregår inde i hovedet, dvs ens tanker. Og der er altid en grund til folk f.eks. bliver deprimerede, det kan være de har haft en dårlig barndom eller lignende, det rammer dem så først senere i livet.
Man bliver simpelthend nødt til at grave dybere, for at finde årsagen til den enkelte psykiske lidelse, for der er en grund til man reagerer som man gør, man skal bare finde problemet, og se det i øjnene, for at kunne løse det.
Medicin er en alt for nem udvej, se bare folk med angst, de får en recept på benzodaizepiner, men lægen må højst udskrive dem i 14 dage (ret mig hvis jeg er forkert, er ikke sikker på det er 14 dage eller 3 uger?). Men skulle en pillekur på 3 uger, kunne hjælpe en person der måske har lidt i flere år af angst? Næææh! Folk der får disse piller, skal dog også i behandling, gå til psykolog osv, de skal SNAKKE om problemet, finde ud af HVAD der er galt, hvorfor de reagerer som de gør. Man skal igen grave dybere! Hvorfor så ikke gøre det fra starten, istedet for at give en recept på piller først. Det er jo svineri i mine øjne.

Jeg forstår ikke, hvorfor der er så mange der er imod at psykiske lidelser, er en lidelse man skal have medicin for, for igen - som ordet PSYKE, som de fleste fornuftige mennesker burde vide - er styret af tankerne, tanker der foregår i ens hoved.

De fysiske lidelser derimod kan man ikke kurere, ved hjælp af blot tanker, desværre, da det ikke er båret af tankens kraft. Men man kan gå psykisk ned af en fysisk sygdom, det er noget helt andet.

Tænk nu bare lidt over det, reflekter over det - som Quaz også har sagt - istedet for at angribe.

Medlem
Brugeravatar

:)

Senest rettet af ChiQah 03 mar 2011 01:57, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan sgu da ikke sammenligne det med slankepiller

Medlem
Brugeravatar

Meget interessant dokumentar, jeg synes jeg vil dele med jer... Den passer lidt til samtalen i denne tråd.
http://www.dr.dk/DR2/S/Sjael_videnskab/ ... 4760/28:49

Medlem
Brugeravatar

Shambhala skrev:

Begge dele er piller der påstår af ta' sig af et adfærds"problem" :-)? ...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
QuaZ skrev:
Shambhala skrev:

Gider du forklare mig hvordan slankepiller er adfærdsregulerende?
Der ligger som regel også noget psykisk bag kraftig overvægt som skal findes andre steder end på en kalorietabel, indeed, men slankepiller har ikke ret meget med selve adfærden at gøre, svjv. hjælper de med at smide kiloene, ikke med at regulere adfærden der gjorde at man er endt hvor man er.
Hvis Ritalin og slankepiller kunne sammenlignes på den måde, så lad os da også smide f.eks. piller mod forstoppelse i puljen, da der også lå et valg bag at man overspiste uden at drikke nok vand eller spise nok frugt, hvis det er det der er årsagen.

Uden at du flipper helt ud i dit overlegne "haha", "lol" og "^_^", tak.

Medlem
Brugeravatar

Halose skrev:
QuaZ skrev:
Shambhala skrev:

Gider du forklare mig hvordan slankepiller er adfærdsregulerende?
Der ligger som regel også noget psykisk bag kraftig overvægt som skal findes andre steder end på en kalorietabel, indeed, men slankepiller har ikke ret meget med selve adfærden at gøre, svjv. hjælper de med at smide kiloene, ikke med at regulere adfærden der gjorde at man er endt hvor man er.
Hvis Ritalin og slankepiller kunne sammenlignes på den måde, så lad os da også smide f.eks. piller mod forstoppelse i puljen, da der også lå et valg bag at man overspiste uden at drikke nok vand eller spise nok frugt, hvis det er det der er årsagen.

Uden at du flipper helt ud i dit overlegne "haha", "lol" og "^_^", tak.

Det sagde jeg skam heller ikke =) .. Jeg sagde at de begge påstår at ta' sig af et adfærdsproblem :-) .. ikke at regulerede adfæren :) ..

Ritalin hjælper jo heller ikke på ADHD ? det hjælper bare på de symptomer der opstår som følge af det samfund "de ramte" skal indordne sig efter?:)
Fedmepiller hjælper jo også bare på de symptomer der opstår som følge af det samfund "de ramte" skal indordne sig efter ^^?
Hvis ikke de rendte rundt og var ulykkelige og u-selvbevidste ville de jo heller ikke fylde i sig med dårlige fødevarer etc.? :) ...
Altså same same ..

Og mine smileys mm. er ikke udtryk for overlegenhed, så opfat det ikke sådan :) <3

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]