Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 11:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg tog i fredags et kryds (kopi), mener det svarer til 3,5 ægte blå 1mg valium.
Og dagen efter lørdag drik jeg lidt, og sugede coke.

Ved godt benzo, coke, og da slet ikke alkohol er en god blanding..
Ville sådan set bare gerne vide hvor farligt det er hvis man nu spiste et par krydser, og sugede coke samme aften ?
Og evt. hva dosering det skal op i før det bliver farligt?
Nogle erfaringer?

Har søgt lidt inde på forumet og kunne ikke rigtigt finde noget :)

Tak for svarende...

Peace..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
På en skala : meget...
Ej, uden at have noget konkret at bakke det op med, kan jeg kun sige at jeg aldrig kunne finde på at gøre det. Blandt andet af den simple grund at jeg enten ikke ville have effekt af coke'en eller benzoerne, alt efter hvor meget jeg tog af hvad.
Og ja, en god tommelfingerregel er aldrig at blande uppers og downers.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Tosset ide at blande et så subtilt stof som kokain med benzoer, der helt sikkert vil lægge en dæmper på den stimulerende effekt. Desuden er benzoer og alkohol også en dum ide pga. den synergistiske effekt. Min største bekymring ville dog være, at du endte med at være godt dum at høre på (svenskerkomboen af alkohol/benzoer kombineret med en stimulans), og hvis du øger doseringerne, specielt af alkohol, så risikerer du totalt blackout.

Når nu du siger "ægte" blå valium på 1mg... Hvad mener du så helt præcist? Mig bekendt er der hverken blå valium eller 1 mgs dispenseringer på det danske marked.

Medlem
Brugeravatar

Du skal ikke tage benzodiazepiner imens du drikker og sniffer kokain. Brug dem i stedet når festen er slut, til at falde til ro på og sove.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
noname skrev:
Tosset ide at blande et så subtilt stof som kokain med benzoer, der helt sikkert vil lægge en dæmper på den stimulerende effekt. Desuden er benzoer og alkohol også en dum ide pga. den synergistiske effekt. Min største bekymring ville dog være, at du endte med at være godt dum at høre på (svenskerkomboen af alkohol/benzoer kombineret med en stimulans), og hvis du øger doseringerne, specielt af alkohol, så risikerer du totalt blackout.

Når nu du siger "ægte" blå valium på 1mg... Hvad mener du så helt præcist? Mig bekendt er der hverken blå valium eller 1 mgs dispenseringer på det danske marked.

blå valium har jeg set, men ikke 1mg's. tror det var 10, 15 og 20.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jo jeg har også set blå valium men ikke til salg på et dansk apotek hehe

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
hyene skrev:

Nårh, på den måde.
Det kan jeg så ikke udtale mig om.
Men har også set valium i depot kapsler. og indholdet smagte af sukker. meget mærkeligt.

Moderator
Brugeravatar

hyene skrev:

Exactly my point... Du kan på ingen måde være sikker på, at dosis er korrekt eller, at det er den benzodiazepin du regnede med, der er i pillen.

Medlem

Først at blande diazepam med alkohol er ikke kun farligt, det er også noget svineri over for den ellers så dejlige downer.

Dernæst har jeg selv gode oplevelser med at nuppe lidt coke til min dia-rus. Nogle små opfriskere der lige sætter lidt gang i det hele. Men jeg snakker små baner, ellers kæmper der mærkeligt mod hinanden og man bliver ør i hoved.

Til sidst kan jeg engang i mellem bliver lidt små irriteret på kokain, lidt utilpas, uden at det er overskyggende på nogen måde, 5-10 mg dia så er alt perfekt igen. Men det er kun lige hvis der skulle være stesoer eller valler i nærheden.

Verden er fyldt med fantastike downers, men lad nu være at hælde alkohol oveni, det er ligesom at hælde en spand ketchup ud over en ret, nogen har brugt timer på at lave. Ha respekt for de gode ting i livet.

Mvh.
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Er der nogen, der har noget mere håndgribeligt om, hvorfor det er dumt at blande benzo'er og alkohol ud over de simple resonnementer at det er dumt at tage 2 stoffer i kombination, der hver for sig bevirker 1; mindskede hæmninger og blackout OG 2; hæmmer respirationen?

Nogle gange syntes jeg det er en god kombination. Og ud over at have smidt et par langt ude kommentare en gang imellem har jeg ikke bemærket nogle bivirkninger ved kombinationen - men burde jeg revurdere min holdning?

Medlem
Brugeravatar

Hvis du synes godt om den blanding, er det da ok at gøre det... Lyt til dig selv og ikke alle de bedrevidne folk herinde!

Jeg gør og blander sgu også hva der passer mig :lol:

Sidder pt på risolid og nyder er dobbelt Whisky... Hygger mig og slapper af.

Promillen bliver ikke større af at blande benzo og alk det er en fact! Der sker nogle andre ting, men det er jo dem vi godt kan li ik :)

Medlem

Er du sikker på det ikke ville føles bedre med lidt ketogan oveni, måske niffe små baner morf og rense efter med rigeligt whiskey. Det føles aller bedst lige før man kredser af.
Undskyld mig, men det er noget nær det dummeste jeg har læst herinde, og der er mange om budet. Du burde have en tvunget disclaimer på dine indlæg.

Mvh.
Anarkrig

Dedikeret medlem

Adhoc skrev:
Er der nogen, der har noget mere håndgribeligt om, hvorfor det er dumt at blande benzo'er og alkohol ud over de simple resonnementer at det er dumt at tage 2 stoffer i kombination, der hver for sig bevirker 1; mindskede hæmninger og blackout OG 2; hæmmer respirationen?

Nogle gange syntes jeg det er en god kombination. Og ud over at have smidt et par langt ude kommentare en gang imellem har jeg ikke bemærket nogle bivirkninger ved kombinationen - men burde jeg revurdere min holdning?

Nogensinde hørt om anterograd amnesia? Well, det kommer til at blive dit primære forsvar i retten, når du står tiltalt for vold mod øvrighedsperson, grov vold samt spritkørsel, og du ikke kan huske andet end at du sad og hyggede dig med lidt whisky og valium, og det næste du kan huske er at du vågner i arresten.

Alkohol og benzoer påvirker de samme receptorer i hjernen, og virkningen kan være synergisk, altså at de to påvirker dig mere end de ville hver for sig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor du mindst venter at finde mig ..
Måske er jeg dum at høre på, jeg er ligeglad med, hvad I synes, men jeg vil nu give sunshine reagge lidt ret.
Det er nu engang fedest - hvis man skal ta benzoer - at blande det med EN LILLE SMULE alkohol. Bemærk jeg skriver en lille smule!
Og det være fordi, det forstærker benzoens virkning. En dejlig rus! Man skal selvfølgelig ha gjort sig klar i hovedet inden man tager dem, at det kun er et psr enkelte genstande det drejer sig om, og man skal ikke sidde til en kæmpe fest (eller lille fest for den sags skyld). Men bruge dem tilo at "hygge" sig på. Eller falde til ro på, efter en tur på stimulanser.
Jeg har aldrig oplevet bivirkninger ved dette. Siger ikke at det ikke er farligt, for det vil I jo nok sige det er. Men jeg har aldrig selv oplevet, eller set andre, kradse af, eller havne på sygehuset af den kombi. Jeg taler af egen personlig erfaring. Så kritiser mig så meget I nu har lyst til.

Moderator
Brugeravatar

Adhoc skrev:

Problemet er, som folk også lidt er inde på, at benzoer og alkohol påvirker de samme receptorer i synergi. Synergi betyder, at 2 + 2 = 8 (kort fortalt), og du kan derfor ikke regne med dine sædvanlige doser. Risikoen for over/fejldosering bliver derfor væsentligt større ved samtidigt indtag. Når bivirkningerne så bl.a. dækker over hukommelsestab, udadrettethed, åndedrætsdepression og lignende, så er der imo masser af grund til at fraråde blandingen.
Som bonus kommer så også det, at danskere generelt er pissedårlige til at styre deres alkoholindtag og derfor har det med at ende i svenskermode, når alkohol og benzoer blandes sammen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]