Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 01:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Emmas nedtur
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hi there, Psy! Jeg prøvede at stjæle en andens tråd, men da det ikke lykkedes at få svar dér, prøver jeg at lave min egen.

Jeg har taget MDMA en 5-6 gange efterhånden, med gode pauser imellem. Men jeg har på det seneste oplevet nedture på vej ned. Sådan nogle, hvor jeg mest af alt har lyst til at tude. Det er (selvfølgeligt) ikke særligt rart, og jeg søger derfor info omkring redosering oralt. Jeg har opbygget den teori, at når jeg mærker comedown for alvor, så kunne jeg spise en bombe på 50 mg or so, og så vil den tage det mest ubehagelige. Normalt sniffer jeg lidt over et kvart gram. Før nogle begynder at slå hånden i bordet på bedste farfar-manér, så vil jeg sige, at jeg tvivler kraftigt på renheden af mdma'en, derfor den høje dose. MEN! Ville det i teorien (eller i praksis, hvis nogen har erfaringer) virke at tage en bombe, som ikke er mening som redosering, men nærmere som comedown-mildner? Og ja ja, højt at flyve, dybt at falde, I know, men hvis nogen har nogle råd, når jeg nu gerne vil opnå samme dejlige højde, som jeg plejer, så ville det være værtsat! (Selvfølgelig udover de allerede her på siden beskrevne råd med 5-HTP osv., spise frugt og ryge pinde) Det skal lige tilføjes, at jeg er ligeglad med nedturen dagen efter, den synes jeg faktisk plejer at være hyggeligt nok, hvis den deles med gode folk!

Peace! 8)

/MartinLP

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke det vil hjælpe så meget med den 50mg bombe, muligvis vil det gøre din nedtur endnu værre. Måske det kunne være du skulle prøve at tage lidt mindre næste gang. Evt. skifte til at indtage det oralt.

Hvor lang tid tager du normalt de 250 mg over?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nedturen kommer ligemeget hvad, så det vil bare udsætte den og gøre den værre.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Ja det er en af bivirkningerne. Der er intet at gøre. Nogen gange mærker man den hårdere end andre. Mit råd - Lad være med at tænke så meget over det, så slemt er det altså heller ikke og desuden kan du minde dig om at det rent ud skyldes dit trip. Og endnu en bonus er at det går væk helt ad sig selv i løbet af en dag eller to. Og hvis det virkelig rammer dig så hårdt, så skulle man måske stille sig selv spørgsmålet. Er MDMA noget for mig?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Sådan fik jeg det i starten af amfetamin, når rusen begyndte at aftage.
Amfetamin har altid gjort mig mere stram ved comedown end MDMA, men med tiden er jeg stoppet med at tænke over det, og idag er der ikke rigtigt nogen stimulanser der giver mig nedtur på når jeg har passeret plateauet.
Plejer bare at ryge en rumcigar, og så bare være dvask sammen med de andre. Men når solen står op skal man nogengange lige vænne sig til det, men så er det godt at der findes mørklægningsgardiner!

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for svarene!

@Sort Snog
Det kunne være man skulle prøve bare at bombe det hele. Normalt tager jeg det over ca. 10 timer.

@Kristian12
MDMA er bestemt mig! Det er helt sikkert den sjoveste substans af dem jeg har prøvet! Nedturen er selvfølgelig træls, men det er ikke noget der nogensinde har gjort, at jeg har fortrudt et trip. Jeg ville bare lige høre, om der kunne være noget om min teori :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

MartinLP skrev:
@Sort Snog
Det kunne være man skulle prøve bare at bombe det hele. Normalt tager jeg det over ca. 10 timer.

10 timer er også lang tid. Kan godt forestille mig serotoninsystemet er godt brugt efter sådan en tur. Selvom dosen selvfølgelig ikke er voldsom, kan den lange påvirkning nok godt gøre noget i sig selv.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Utroligt du kan holde den kørende i 10 timer! :o Hvor mange af de 10 er du ca. på peak?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
OverSoul skrev:
Utroligt du kan holde den kørende i 10 timer! :o Hvor mange af de 10 er du ca. på peak?

kan man forlænge peak?

Øhm, det siger vel egentlig lidt sig selv at du ikke kan slippe for nedturen ved at tage mere..
Det siger faktisk sig selv så meget at jeg ikke forstår denne tråd, men det er jo bare min tankegang :hm:

Junior medlem
Brugeravatar

@OverSoul
Ja, det er dejlig lang tid! Jeg vil tro, at mit trip ser således ud:
Indtagelse
T + 1 time comeup
T + 2 timer peak. Dette bliver ved i ca. fem timer, fordi jeg bliver ved med at redosere med små doser. Det højeste peak varer i 3 timer. De resterende to er mærkbart under peak, men stadig fedt.
T + 7 comedown - Det er her jeg skraber bunden af posen.
T + 10 Godnat, og tak for turen!

@Manze
Idéen var, at hvis jeg forlængede trippet på en måde, hvor jeg ikke kom højere op, men til gengæld ikke fik nedtur på, og så røg nogle joints og gik i seng, så ville jeg "sove nedturen væk" :)

Junior medlem

Man kan ikke bare sove nedturen væk...
Det bedste man kan gøre at få noget mad og ja selvfølgelig få sovet igennem efter en tur på Mdma..

Have det også selv sådan med amf da jeg var yngre, men i dag tænker jeg ikke over det, og det har jeg lært med tinden at jo mere man tænker over tingene jo værre bliver de bare...
Men det er nok også noget der kommer med erfaring :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Okay, det er en lidt mere alternativ dosering end jeg normalt ser. Har forsøgt mig sådan som du beskriver engang, det følte jeg ikke var det store hit, men det er da cool hvis det virker for dig :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Når du indtager dit MDMA nasalt, får du en meget kraftigere virkning. Den varer kortere, men den er også mere intens. Nogle foretrækker dette, hvor andre foretrækker den milde "hyggerus" ved at indtage det oralt.
Hvis du skifter til at spise dit MDMA, får du en mildere rus (OBS! Ikke dermed sagt den er dårligere! Den er anderledes!), og derfor et mildere comedown. '
Det du nævner i dit indlæg, lyder næsten som en nedtrapning. Du vil tage mindre og mindre doser, for at minimere comedownet.. Dette er spild af MDMA, og ikke hensigtsmæssigt for kroppen hvis du spørger mig. Hvis du bliver slemt deprimeret under dit comedown - nærmest tudefærdig, så kunne det være du skulle prøve at sænke dine doser (blaa blaa blaa.. Det siger folk altid..), da dit serotoninsystem ikke bliver lige så voldtaget, som ved de doser du kører nu. Dette kunne eksempelvis gøres ved at ændre din indtagelsesmetode.. Hvis du spiser dit MDMA i stedet for at sniffe det, varer din rus længere, og du vil derfor automatisk indtage mindre af stoffet..

Udover det, så nej.. Så tror jeg desværre ikke der er nogen vej udenom.. Som du selv siger - højt at flyve, dybt at falde :)

Junior medlem
Brugeravatar

Øv bøv. Min ellers ret revolutionerende teori holder ikke stik, kan jeg mærke på det hele :P

@Highroller
Tak for lektionen, men jeg kender forskellen på nasal og oral brug af MDMA ;) (Psychedelia.dk/wiki og erowid.org <3)
Det kan godt være, at jeg fik overdrevet min nedtur lidt. Jeg ligger ikke med selvmordstanker zB., men jeg får den klassiske "Øv, nu er det slut, det er i grunden ret nederen. Jeg har ikke lyst til at være ked af det, men der er ikke noget jeg kan gøve, øv bøv" :) - Men jeg er den der får den kraftigste nedtur, af alle mine drugbuddies.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
MartinLP skrev:
Øv bøv. Min ellers ret revolutionerende teori holder ikke stik, kan jeg mærke på det hele :P

@Highroller
Tak for lektionen, men jeg kender forskellen på nasal og oral brug af MDMA ;) (Psychedelia.dk/wiki og erowid.org <3)
Det kan godt være, at jeg fik overdrevet min nedtur lidt. Jeg ligger ikke med selvmordstanker zB., men jeg får den klassiske "Øv, nu er det slut, det er i grunden ret nederen. Jeg har ikke lyst til at være ked af det, men der er ikke noget jeg kan gøve, øv bøv" :) - Men jeg er den der får den kraftigste nedtur, af alle mine drugbuddies.

Hehe, det var skam heller ikke for at tale ned til dig, men man ved aldrig hvor meget folk herinde ved og ikke ved :)
Den downer er (som du nok ved) almindelig ved MDMA, og der er ikke rigtig noget hensigtsmæssigt at gøre, for at undgå den.. Jeg vil dog stadig sige, at et skift fra nasal til oral brug, ville formilde det hele.. Men hvis den orale rus ikke er noget for dig, så er det jo også spild af MDMA at skifte, men hav det lige i tankerne ^^ :)

Junior medlem
Brugeravatar

Det er skam allerede i tankerne. Det skal vel også prøves på et tidspunkt! :)

Jeg har faktisk et lidt off-topic spørgsmål. Jeg har en ven som gerne vil trippe med mig i morgen. Men nu er situationen bare den, at han i løbet af de sidste to uger har on'n'off taget Zoloft 15mg. Hvor meget MDMA vil i tro, der skal til, for at han kan få et normalt trip? Jeg ved godt, at man bliver mindre påvirket, men jeg har kun kunnet finde eksempler med 50 mg SSRI'er. Hurtige svar er værdsat :)

/MartinLP

Medlem

hvis du æder den bombe får du jo bare nedtur på at andet tidspunkt :S

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]