Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude i hampen
Men er hamrende nysgerrig efter om jeg kan få det til at virke med disse midler

En stor spand, på omkring 210 liter, skulle jo nok kunne gøre det
6 stykker Philips Master TL5 HO 54W/827 2700 Kelvin og 4900 Lumen (RA:>80)
6 atykker Sylvania T5 FHO 49W/860 6000 Kelvin og 4650 Lumen (RA:>80)

6 stykker i hver spand skønsomt plaseret i hvert hjørne, med et gennemsigtigt plastrør udenover.

Som udsugning skal der jo være et kulfilter, tager sikkert bare motoren fra den gamle støvsuger, og modifisere lidt, så den passer, kan kan jo stilles i suge styrke :rocking:

Men ud over det, ja, så blev jeg også medlem, og al den viden jeg har, har jeg faktisk det mester her fra siden af.

Der går lige lidt tid inden jeg får spirret noget, da jeg køber tingene over nogle gange...

Ukendt plante
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Fremover, et billede hver mandag :D

Den skulle jo ha´lidt plads, så den står i en grå gulv spand :D
Billede

Senest rettet af crash-butterfly 18 apr 2011 09:31, rettet i alt 5 gange.

Medlem
Brugeravatar

Nu skal det jo ikke være en hemmelighed, at jeg er mega dovent anlagt, og så lige det
med de 10 tommel totter på hver hånd, så selve idéen med denne high pod ting, dog kun til én plante,
er blevet lagt lidt på hylden igen, så den kommer sikkert på et senere tidspunkt på året.

Så hellere betale sig fra det, og kun lave så lidt som overhovedet muligt :

Vækst rum :

Dark room 60x60x160
HPS 400w kit
Nubret reflektor
E40 fatning
400w ballast
400w HOD G&F
Cool tube Ø:125 mm

Blomstrings rum :

Dark room 60x60x160
HPS 600w kit
Nubret reflektor
E40 fatning
600w ballast
600w HOD G&F
Cool tube Ø:125 mm

Ventilation :

Skovl ventilator RVK 125 E2 – A1 210m3/t
Lyddæmper Ø:125mm L:60 cm
Alu flex slange Ø:127mm L;10 meter

Det skal jo så samles så ledes at ventilatoren kan suge fra begge rum af, og det skal jo lige smides lidt spændebånd på hist og her, så
det sidder fast, alt sammen placeres i hjørnet af mit soveværelse, hvor der så men aldrig kommer nogen alligevel (inklusive mig selv, da jeg ikke gider at
rydde op......endnu), skal jo lige have det hele købt hjem, så kan der begyndes at tænke over det.

Knæhøj karse til alle :D

Moderator
Brugeravatar

600W i så lille et telt tror jeg hurtigt bliver et varme-problem, 600W kan nemt oplyse et 4 gange så stort areal. Jeg vil anbefale dig 250W, omend ikke andet så til vegge rummet, og så evt. 400W i blomstringsrummet, hvis du kan køle det forsvarligt, det ville være mere end rigeligt lys til det grundplan.

Medlem
Brugeravatar

Det var måske lidt overkill, meeen, siden du skriver, hvis jeg kan køle det forsvarligt, så går jeg ud fra at sådan en cool tube ikke ville gøre ret meget i mit tilfælde med en 600W. ?

kan jeg så ikke bare kaste en 250w op i begge rum, bare sådan for sjov, for det lyder lidt som en 600w kan blomstre hele mit sove værelse på 3x4 meter ?
:D

Moderator
Brugeravatar

Jo, Cooltube vil helt sikkert hjælpe en del til, men vil også anbefale dig at at bruge sådan én hvis du vælger at smide en 400W op på 60*60 cm.

Man siger 'normalt' at en 250W hps dækkeflade er en 75*75 cm, 400W omkring 1*1/1.2*.1.2. 250W vil altså fint kunne dække dit rum.
Hehe dog ikke, men 600W kan nok dække en 1.5*1.5 meter tilfredsstillende.

Kanalventilatoren skal helst sidde før pærene, da den ikke har godt af få sendt varmt luft igennem sig, så det kan nok godt blive et problem at sætte to cooltube baserede setups til én kanalventilator.

Medlem
Brugeravatar

Jamen dog, så er det jo rigitg nemt at starte op, og det ser også lidt lysere ud på indkøbs listen, for så skal der jo bare købes dette til at starte med

Dark room 60x60x160
- Nubret reflektor (47 x 47cm)
- E40 fatning
- 250w ballast
- 250w Sylvania HPS (gro+bloom)
- Cool tube Ø:125 mm

Ventilation :
- Skovl ventilator RVK 125 E2 – A1 210m3/t
- Lyddæmper Ø:125mm L:60 cm
- Alu flex slange Ø:127mm L;10 meter

Plus det løse, som jord og diverse dimser..

Skal der egentlig en ballast til sådan en kanal ventilator ?

Medlem
Brugeravatar

Jeg har lige et af mine lyse øjeblikke lige nu :lol:

Spørger jeg meget dumt, hvis nu jeg spørger om
Farvet Reflekterende selvklæbende folie kan benyttes i et gro-/vækst rum ?

Det skal selvfølgelig være varmebestandigt.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har altid haft den ideologi med at en virkelighedsflugt, bare var for de der ikke have gode familieforhold eller havde det svært i hverdagen, men den opfattelse er jeg med årene kommet af med, dels fordi jeg har har røget et par gange i mit liv – ikke et misbrug, da jeg ikke vil kalde et par gange om året for et misbrug – og har fundet ud af at det er et fint lille nydelses middel, der er til at tage og føle på.

Det med kroppen er det største problem for mig, da, når jeg ryger en lille en, så får jeg lidt ondt i nyrene, eller der omkring, men har fundet ud af, at med en varieret kost og en smule motion, kan disse små smerter gå væk, men det er ikke pga smerter jeg ikke ryger mere end jeg gør, det er mere af den årsag, at jeg ikke har fundet den helt store mening med det, selvfølgelig er det det da fedt at slappe af på en chillende måde, men jeg har da også oplevet de gange hvor jeg har haft stener på, og ikke har kunne finde hoved og hale i noget som helst, den sidst nævnte har jeg sådan set aldrig brudt mig særligt meget om, da jeg aldrig har brudt mig om at stirre tomhjernet ud i luften.

Dog vil jeg påpege at der ikke er mange i min omgangskreds der ved at jeg ryger lidt røg en gang imellem, og har da også tænkt mig på et senere tidspunk, at springe jublende ud af skabet, og fortælle verden at jeg ryger en lille fed ind imellem, da det er hyggeligt og ganske harmløst., så skal jo nok starte med at fortælle de der startede med at fortælle om hvor fedt det var, men nu lige pludselig er imod det, og i dag mener at der er skide farligt, nemlig mine forældre.

På en måde har jeg troen på at de gamle (forældre) godt ved det, men ikke at jeg har tænkt mig at dyrke et par planter selv, for ikke at støtte nogen former for bander, det skal så også lige siges, at dette forum, har været til temmelig stor hjælp, og ikke mindst meget informativ, fandt siden for et par år siden, og har så først næsten lige oprettet mig herinde, har skrabet meget info til mig om mange ting, dog ikke de fora der omhandler svampe, dem fatter jeg absolut nul og nix af, men en fed måde at tilegne sig ny viden på.

Det er heller ikke så svært at komme uden om phycedalia (håber det er stavet rigtigt, for denne gang har jeg ikke brugt copy and paste) når man søger på google, der vil 9 ud af 10 gange dukke noget op her fra siden af, det eneste der piner mig lidt er, at i bruger paypal og jeg har moneybookers, men overlever sikkert nok den lille detalje.

Håber da også at de mage fornøjelige timer jeg har her på siden, holder lang tid endnu, og hvad angår mit lille grow, så skal den nok komme op, tålmodighed er en dyd (det har jeg lært, da jeg er hjemmebrygger), jeg regner med at købe det jeg skal bruge hjem i April og Maj måned, da jeg i April måned betaler det sidste af min gæld, så skylder jeg intet væk til nogen, og så skulle der jo nok være penge til et fint lille grow room, til en førtidspensionist som mig.

Så er der lige tid til en lille info fra en hjemmebrygger om, at cannabis planten og humle planten, er i familie sammen, bare langt fra hinanden, men det er langt fra anbefalingsværdigt at ryge humle.

God ryger til alle :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Glæder mig til at du opdatere tråden her :D Tror du gør klogt i at skifte til 250 watt med det forbrug. Med en 600 watt ville du pludselig ligge inde med flere kilo skunk. :D

Medlem
Brugeravatar

Har læst lidt videre på mit grow, og har nu bestilt :

CFL reflektor med indbygget ballast og 200w (rød) 2700K pære
og
CFL reflektor med indbygget ballast og 200w (blå) 6400K pære

Aner ikke størrelsen på dem, så bygger rummene efter hvor store de er, og hvad angår det første projekt jeg har i tankerne (the high pot), så kommer det i årets løb, jeg har masser af tid til at gå og bixe det sammen.

I takt med jeg får mine vare hjem, så kommer de op på min grow blog
http://growblog.crash-butterfly.dk/
og selve billede galleriet
http://growpics.crash-butterfly.dk/

Det bliver ikke white widow jeg starter ud med, da jeg har en del frø jeg har samlet hist og pist, så det bliver spændende at se hvad der kommer ud af dem.

det var alt for nu :joint:

Medlem
Brugeravatar

Man sover jo så dejligt på skunk, så min idé skal jo lige skrives ned, så den er til at visualisere, for har så mange gode idéer på hjertet, at det næsten er overvældende, og med risiko for at glemme de fleste af dem, fælder jeg de fedeste ned til deling, men herunder er kun én,

Da de fleste idéer jeg har, er til at spare på pladsen, og gerne sådan at de ikke er i vejen på nogen måde, så tænker jeg at, som jeg startede med at skrive, at man sover så dejligt på skunk, netop, under sengen, og da jeg kun har en seng på 90 x 200 cm, så smides madrassen på en sokkel af samme størrelse, og under selve madrassen en plade, så lamperne og alt det andet man skal have plads til, kan sidde fast, og at man har en overflade til at smide mylar på, så det ser pænt ud.

I hvert hjørne af soklen sætter man en løftesøjle, så madrassen kan løftes til en højde, så der er plads til at arbejde, denne løftesøjle skal jo selvfølgelig smides til en kontakt der er til at komme til, gerne et sted så andre ikke lige kan komme til at trykke på den.

Men ellers venter jeg stadig på mine lamper de kommer hjem, men desværre har de ferie til den første marts, så kommer jo nok ikke i gang med noget før jeg har dem, og har ikke lige penge i denne måned til at bygge denne sokkel til sengen, men ovenstående bliver jo nok det, der fremover bliver mit gro rum, men indtil det er bygget, dyrker jeg nok bare i et gro telt, der også lige skal købes hjem, sammen med kulfilter o.s.v.

Og så har jeg fundet ud af størrelse på de lamper jeg beskriver i ovenstående indlæg 60x30x22 cm, så et grotelt på 80x80x180 er jo rigeligt stort til det jeg skal bruge det til, nemlig kun en plante der træner lavt stress.

Men ellers ha en over nice weekend alle sammen. :D

Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg fået begge mine lamper hjem, men den ene er ikke pakket forsvarligt, så den er desværre smadret ved glasset
[hsimg]http://iloapp.crash-butterfly.dk/data/_gallery//public/2/1298055304_resized.jpg?width=464&height=351[/hsimg]
Så nu er problemet så, om det er forhandler eller post danmark der skal klages til, eller om der kan købes nyt glas.

Det er jo svært at bevise hvor i processen den er gået i stykker, så ender nok med jeg køber et nyt stykke glas til den, og derved spare en del frem og tilbage om, hvem der har ansvaret.

Go fredag til alle :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg havde satme klaget.
Hvis du siger den ikke er pakket forsvarligt må det vel være forhandler du skal klage til.

btw..Kæft jeg hader overskriften på den her tråd her :D !

Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg i hvert fald støvsuget de glasskår væk, og kan se, at det er ikke er raket videnskab, at smide et nyt stykke glas i.

Og angående min overskrift, så er det sådan en her jeg gerne vil lave, på et senere tidspunkt :
http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=92259
Syntes den er så fed, selv om det kun er til én plante.

Medlem
Brugeravatar

Men syntes nu alligevel, at de skal have det at vide, at jeg er lettere utilfreds med at kasserne ikke var pakket ens, så smider en mail til dem :

##
hej, jeg syntes lige at jeg ville lade jer vide
hvordan en af de kasser jeg modtog for lidt siden så ud
inden i, jeg sætter link ind i her under :

http://iloapp.crash-butterfly.dk/data/_ ... height=351

Og ville på det kraftigste mene at denne kasse ikke er pakket ordentligt
da som i nok kan se, er glasset i stykker, og det er jeg jo meget utilfreds med
som i nok kan forstå, så derfor ville det jo være fint at finde en løsning
på dette problem.

Den anden kasse, var der flamingo i, så den var ikke i stykker,
der var ingen flamingo i den første kasse jeg beskriver ovenfor.

Håber i kan kontakte mig hurtigst mulig, så vi sammen kan finde en løsning.

På forhånd tak
##

Bare sådan at de kan nå (for deres eget bedste) at man kan købe derfra igen, og ikke skriver om dem på min blog.

Medlem
Brugeravatar

De er godt nok store de pære, det ved jeg, for har lige kigget på dem begge to, og kan godt sige, at de for sgu en meget sur mand i røret, for den ene pære er i stykker...kæft hvor kan man da komme i dårligt humør, når man for sådan en ordre hjem, hvor halvdelen er i stykker... :evil:

Har virkelig lyst til at skrige lige nu....hvordan kan i lampe der er pakket i flamingo gå i stykker...de der har pakket min ordre har godt nok ikke passet særligt godt på tingende...kæft jeg er sur lige nu....det er vel ikke for meget at de for hele lortet tilbage igen !!!!!!

Medlem
Brugeravatar

[hsimg]http://iloapp.crash-butterfly.dk/data/_gallery//public/2/1298063938_resized.jpg?width=464&height=351[/hsimg]
[hsimg]http://iloapp.crash-butterfly.dk/data/_gallery//public/2/1298063945_resized.jpg?width=464&height=351[/hsimg]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det er da klart du er gal,
det skal du da heller ikke finde dig i.

Btw..
der findes en knap der hedder ret under dine indlæg.
den kan være rigtig god, istedet for at poste så mange gange i træk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nedtur med lampen. Jeg vil lige råde dig til at passe på, jeg mener at det er CLF-pærer der er møg giftige hvis de flækker, ligesom almindelige sparepærere. Luft ordentligt ud og støvsug ekstra grundigt

Medlem
Brugeravatar

Don Karnage skrev:
Btw..
der findes en knap der hedder ret under dine indlæg.
den kan være rigtig god, istedet for at poste så mange gange i træk.

Ved godt den er der, men har bare glemt at bruge den :D

Citat:
Nedtur med lampen. Jeg vil lige råde dig til at passe på, jeg mener at det er CLF-pærer der er møg giftige hvis de flækker, ligesom almindelige sparepærere. Luft ordentligt ud og støvsug ekstra grundigt

Det skal jeg nok, lufter ud et del gange om dagen i forvejen :D

Jeg har tænkt mig at ringe til dem her kl 14 og snakke lidt med dem, i et normalt toneleje, ellers får man jo ikke noget ud af det, det ville så bare være totalt sur nedtur, hvis jeg skal til at betale for at sende de ødelagte vare tilbage til dem, for er i den situation, at jeg helst ikke vil have flere penge op af lomme til den ordre, den har kostet mig rigeligt i forvejen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]