Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jeg siger bare jeg døjer med maven og diarre når jeg får "ikke stoppende". Egentlig kan de jo være ligeglade med hvad du køber, men de prøver jo at yde en service når de spørger.

Medlem

Geografisk sted: La La Land
Som oversoul siger, bare sig at du får en god omgang diarre når du får de ikke stoppende

Har det personligt lige modsat, jeg syntes aldrig rigtigt at apoteks medarbejderde spørger tæt ind når man køber håndkøbs medecin

men det kan vel variere fra apotek til apotek

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
PollenRygeren skrev:
Som oversoul siger, bare sig at du får en god omgang diarre når du får de ikke stoppende

Har det personligt lige modsat, jeg syntes aldrig rigtigt at apoteks medarbejderde spørger tæt ind når man køber håndkøbs medecin

men det kan vel variere fra apotek til apotek

Eller udseende samt opførsel :)

MEGATRON

Du kan bestille håndkøbsmedicin over nettet med dit NemID.

Medlem

Geografisk sted: La La Land
Jeg var lige nede på mit lokale apotek idag og hente 250 stk kodimagnyl og 30 stk marzine, jeg blev betjent af nydelig afrikanske kvinde, som uden så meget som et spørgende blik udleverede begge produkter :)

MEN jeg blev overrasket over hvor svært det lige pludselig var at få fat på noget ph papir/sticks, jeg var forbi 2 apoteker, 2 matas, xl byggemarked, og en farvehandler, alle sammen uden hæld :( (til kodeinektrakt)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
PollenRygeren skrev:
MEN jeg blev overrasket over hvor svært det lige pludselig var at få fat på noget ph papir/sticks, jeg var forbi 2 apoteker, 2 matas, xl byggemarked, og en farvehandler, alle sammen uden hæld :( (til kodeinektrakt)

Det kommer lidt bag på mig, jeg havde held på det første apotek jeg besøgte :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Kodimagnyl som er labeled "ikke stoppende" indeholder (150mg) magnesiumoxid, fordi dette stof øger peristaltikken (flowed) i tarmen. Codein og andre morfika har en tendens til at give forstoppelse, derfor har man tilsat MgO i formuleringen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har set alm. kodimagnyler hos købmænd og mindre brugser - men kun i små størrelser.

Sig en delvis sandhed: at du får det dårligt af for meget MgO pr dag. (At det er en tautologi lægger hun nok ikke mærke til).

Jeg tror, det er deres job at spørge dig om sådanne ting på apoteket.

Dedikeret medlem

Sig sandheden... "Jeg skal såmænd bare lave en simpel koldvands-extraktion, så jeg ikke smadrer min lever mens jeg bliver kodein-skæv... Og min gode ven Eleusis fra psychedelia.dk prøvede engang at lave den med de ikke-stoppende. Han blev skæv, men det fucking magnesiumoxid gav ham tyndskid i to dage!"

Eller du kan bare forklare det væk med at du har diare/influenza, og din læge anbefalede det...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
Ja vi hjælper gerne på apoteket. når vi spørg indtil medicinen i håndkøb , så er der jo så nok en grund så rolig nu :peace: det ikke for at snage, men for at finde den rette løsning .

Rette pille i rette mund ! :rocking:

At du så skal lave numre med medicinen ved at lave den om, kan ekspedienten jo ikke vide, bare vær ærlig, i teorien må vi ikke nægte at udlevere medicinen :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Som Infectimus er inde på, er apotekspersonalet fuldstændig ligeglade med hvad du skal bruge dem til.
De opfylder blot kravet om 2 spørgsmål og 1 information, der er dem pålagt.
Hvis i vil undgå for meget snak, kan i bare sige at det ikke er til jer selv. Så bortfalder kravet om 2 spørgsmål og 1 svar.

Der bliver ofte langet kodimagnyl i 100 styks størrelsen over skranken, så der er intet mistænksomt i det.
Jeg har dog fundet ud af, at apotekspersonalet godt kender til fænomenet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Infectimus skrev:
At du så skal lave numre med medicinen ved at lave den om, kan ekspedienten jo ikke vide, bare vær ærlig, i teorien må vi ikke nægte at udlevere medicinen :lol:

Dette er ikke sandt. Som jeg husker lovgivningen, kan personalet (ved mistanke om mis-brug (ikke kun i rus-øjemed) og andre situationer, der kan være skadelige for patienten) nægte udlevering af medicin. Fx når grædende teenagepiger kommer ind og vil have det største glas panodiler, håber jeg I afviser dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]