Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 17:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Ritalin
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Det topic du citere mig fra er rent faktisk angående Ritalin, så ved ikke hvad det har at gøre med kokain.

Citat:
Mit spørgsmål er jo bare om disse mennesker i sandhed er blevet hjulet? Er de nu lykkelige, altid?:) ... Har de fundet lykken i livet? Og står glade op til hver ny dag? .. Hvis ikke - så er de ikke blevet hjulpet, deres symptomer er blot blevet plejet ...

Så med mindre elektrikeren kan gøre dig glad resten af livet, vil du heller ikke have han ordner din stikkontakt?

Det er ikke det psykologerne er til for. Der er ingen som er glade resten af deres liv, ingen som står op hver evig eneste dag og er glade. De skal hjælpe folk med at få det BEDRE.

Citat:
Du behøver ikke rulle øjne :) jeg er godt klar over at det er en undergruppe af scientology .. men det ændrer ikke ved de fakta der er tilgængelig i den dokumentar - men pga. vores antagelser og forudindstilling til tingene så dømmer vi alt over en kam og misser megen visdom.
Sandheden ligger i historiens egne ord - ta' fra historien hvad der ræssonerer med din egen sunde fornuft ...
.. vid at du ikke ved noget, og du vil begynde at forstå :-)

Nej. Hvis du gør sådan der så ender du som en konspiracy-nut. Sandheden ligger i hvad der præcist skete og hvorfor. Ikke i hvad du synes lyder mest sandsynligt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
spiffeh skrev:
Det topic du citere mig fra er rent faktisk angående Ritalin, så ved ikke hvad det har at gøre med kokain.

Det har alt at gøre med kokain :)? .... go wikipedia ritalin og kig på kemien ...

spiffeh skrev:
Så med mindre elektrikeren kan gøre dig glad resten af livet, vil du heller ikke have han ordner din stikkontakt?
Det er ikke det psykologerne er til for. Der er ingen som er glade resten af deres liv, ingen som står op hver evig eneste dag og er glade. De skal hjælpe folk med at få det BEDRE.

Kan du virkelig udtale dig om samtlige mennesker på jorden? ... Det er sgu modigt .. Skal vi ikke passe på hvilke antagelser det er vi gør os? :) .. Psykologer er formålsløse hvis vi i stedet gad snakke med hinanden <3 :) men nu betaler vi i dyre domme, for at få et andet menneske til at fortælle os hvad der er galt med os ... dude? .. jeg kan godt pisse op og ned af dig for glædens skyld hvis du betaler mig så mange penge som du betaler din psyk? ...
Ikke at det er hvad alle psykologer gør .. men nogen må bestemt have en interesse i at folk forbliver syge? .. ellers går de jo ud af praksis? .. Det samme gælder jo vores materielle ting .. de er heller aldrig nogensinde den bedst mulige kvalitet og ej heller har de den bedst mulige holdbarhed .. Der skal jo være noget at lave til i morgen ikke? ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence

spiffeh skrev:
Nej. Hvis du gør sådan der så ender du som en konspiracy-nut. Sandheden ligger i hvad der præcist skete og hvorfor. Ikke i hvad du synes lyder mest sandsynligt.

Men hvad skete der præcist? Der er ligeså mange forklaringer som der er bevidstheder ... Vi har alle sammen en opfattelse af oplevelsen, men hver er den forskellig ..
Vi kan være enige om at der er grader af sandhed - det er ligesom løget og dets mange lag ... Sandhed er ikke en fast størrelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja folk burde bare snakke sammen i stedet. Problemet er at samfundet ikke fungere sådan og en masse mennesker står alene. Jeg forstår ikke hvorfor du vil ikke kan acceptere at de snakker med nogen, hvis de har det dårligt? Det er for de fleste et frit valg at gå til psykolog og rigtig mange vælger det.

Jo de vil kunne blive misbrugt den vej. Men hvorfor er det at alle psykologer skal være ondsindet? En elektriker kan da også lave "planned obsolescence" så han skal ordne stikkontakten igen senere. Men gør han det? Ja nogen gør sikkert men hovedparten er ikke sådan.

Det er jo ikke sådan at der er overskud af psykologer. De psykologer der er har i nutidens samfund ikke behov for at holde deres patienter unødvendigt. Hellere hjælpe dem så de får god omtale.

Jeg prøver igen - Hvad er din pointe med kokain? Ja kokain er også en stimulans men Ritalin ligger virkningsmæssigt(og kemisk sammenlignet) mest op ad amfetamin - som også tidligere blev brugt i ADHD behandling. Jo det deler da også nogen funktioner med kokain men hvad har det overhoved med sagen at gøre? Det er ingen hemmelighed at ritalin er afhængighedsskabene. Du får ikke noget ud af at sammenligne Ritalin med forskellige ting. Ritalin er Ritalin. Det er hverken kokain eller det hvide snit.

Medlem
Brugeravatar

Det gør jeg da i aller højeste grad? Vil du ikke holde op med at antage en masse ting hvis vi skal have en konstruktiv diskussion kørende? .. Jeg har været lidt ligeglad - men nu begynder det bare at være gabende trættende at du ager så mange ting ...

Jeg acceptere i høj grad at folk går til psykolog - det vidner om en vilje i dem selv til at gøre noget ved problemet .. at løsningen så er en nitte og fungerer som et plaster for sjælen i stedet for en reel "kur" er hvad jeg taler op imod .. Jeg vækker tanker til live - som lever frit over alt - også i dit hovede ... du skal bare vælge at tage dem til dig et øjeblik og prøve at reflektere over dem .. bagefter kan du smide dem væk hvis du vil ..

Jeg har aldrig sagt at alle psykologer er ondsindede :) Og ej heller alle elektrikere .. jeg siger blot at nogen har en interesse .. eller kan have en interesse .. resten er op til dig selv at forbinde .. do the groundwork yourself ..
No one can be told what the Matrix is ......

Kiggede du på linket jeg smed før? Læste du topic?

Tja .. jeg vil også gerne hjælpe, og omtalen skider jeg på ... jeg hjælper ikke for at hjælpe mig selv og få god omtale ? ..

Nej ... fejl - det ligger faktisk mere op af kokain end amfetamin ... det er en udbredt misforståelse .. men pyt - uanset om du sammenligner det med amf eller coke så kan vi nok blive enige om at det mister sin positive effekt med hjernedødt forbrug? :) ...

Hvis det permanent (så længe du tager stoffet) ændrer din bevidsthedstilstand ... hvordan adskiller det sig så fra det hvide snit ;)? ...
Det gør dig mere medgørlig .. yay! :) ..

Stop med at tænk, stop med at skriv her på debatten ! stop med at gøre dig tanker .. Løb hellere ud og brug tiden fornuftig på at konsumere ! .. Og så husk ! din regering har styr på det hele - du er fri til at gøre og tænke lige nøjagtig det du vil ;-) .. Så længe det er det som vi siger ! .. Hvis du ser en buddhist så forsøg at omvend ham! For meditationstid er spild af tid, det er tid brugt på noget andet end at konsumere eller arbejde .. og det gavner ikke samfundet ! <3

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Oookay..

Hvorfor er det Ritalin ligner kokain mere end amfetamin? (Det gør det ikke. Læg mærke til du har hele methamfetamin-skelettet i Ritalin. Betapositionen er udbygget til noget acetatagtigt og methylgruppen og slutningen af phenylet danner en ring og gør det til et piperidin. - Virkningen er også nærmere amfetamin) Og hvad har det med noget som helst at gøre?! Det har du stadig ikke svaret på.

Hvordan kan du helt seriøst sammenligne en stimulans med at få rodet rundt i pandelapperne med en issyl? En lav dosis ritalin virker præcis som kaffe. Er kaffe så også det samme som det hvide snit?

Har du nogensinde prøvet ritalin, amfetamin eller kokain?

Hvad har det her med buddhistiske munke at gøre? Kan du ikke prøve at uddybe og forklare dine pointe for jeg har MEGA svært ved at forstå dem.

Junior medlem

QuaZ - Undskyld, men hvad fanden bilder du dig ind? Nu har jeg 3 unger - alle voksne i dag. Da den mellemste var 2 år var ingen i tvivl om at der var noget ravende galt - først da han var 6 fand man ud af at han havde ADHD. Skulle dette skyldes en barndom der ikke var okay?
Såfremt det skulle være tilfældet - hvad er så grunden til at de to andre er HELT normale og velfungerende? De er altså vokset op samme sted, med samme forældre og under samme vilkår.

Og nej - han får ikke medicin og har aldrig fået det. Der er andre ting man kan gøre for at afhjælpe problemet.

Medlem
Brugeravatar

sjdb - hvis du vil have svar på de spørgsmål vil jeg anbefale dig at læse en bog af Louise L. Hay, Helbred Dit Liv ..

Jeg bebrejder dig ikke dine børns opvækst det må du forstå - vi har alle altid gjort alt det bedste vi har kunne gøre, med den viden vi har haft osv. ...
Skulle beg bebrejder mine forældre ? .. mine forældre har også en barndom og så forsat .. alle er vi blevet influeret alle vegne fra - men det betyder ikke at vi har retten til at fralægge os ansvaret ...

Hvad bilder jeg mig ind at sige at dine børn ikke er syge?
Hvorfor går du ikke i forsvar i stedet for når folk påstår at dine børn er syge ? ..

Det virker som omvendt logik ... At vores eneste forklaring på noget er at vi er syge ? .. Hvad er det dog for en tankegang? ...
Og alle dine børn er vokset op under fundamentalt anderledes forhold, hver især - både de forhold som har gjort sig gældende under graviditeten og alle øvrige ydre indflydelser fra barnets fødsel og frem ..
Det er igen ikke noget negativt - men bare faktuelt ...

Hvorfor skal vi have så travlt med at se selvhed, fordærv og sygdom alle vegne ? ..
Hvorfor har over halvdelen af befolkningen en diagnose i dag? .. det tyder da på et samfund eller et diagnosticerings-system der er heeeelt ude i hampen ..

Jeg siger ikke alle de her ting, og fremlægger de her fakta for at sige dig imod, men for at oplyse om at det du er blevet bildt ind ikke er den nødvendige sandhed ... Det er en begrænsende og sygdomsvækkende anskuelse af livet og mennesket ...

Socialfobi, panikangst, depression, manio depressiv, skizofreni, ADHD, ADD, stress, PTSD, depression ... osv. er samfunds- og tankeskabte 'sygdomme' som ikke er biologisk funderet, men miljøinduceret ... det viser genetisk forskning selv
De eneste fællestræk man kan spore i mellem folk med forskellige psykiske lidelse er epigenetiske ændringer, som alle ikke er triggeren for den "psykiske lidelse" selv, da den selv samme epigenetiske ændring kan være tilstede i folk der ikke har disse lidelser .. men kombinationer af epiegnetiske ændringer - som alle skyldes vores miljø og oplevelse - er den virkelige årsag ...

Livet er summen af vores oplevelser

Hvis vi i stedet anerkender vores ansvar - og tilgiver os selv, og starter med alle at komme videre så vil vi se hvordan at den slags vil forsvinde ...
Den bedste kur på depression er at få nogle gladere venner .. Hvorfor ikke give alle med depression den gave at være glade hver dag og være gode venner :-)? Gode ved vores næste? ..

Jeg vinder intet i at påstå alt muligt shit og komme med anklagende påstande .. Jeg giver en måde at anskue tingene på, man kan vælge at afvise det, eller man kan forsøge at tage det til sig og anskue det for værende sandt for en tid? For at prøve at sætte vores egen overbevisning under kritik ? .. Eller er vi blevet hævet over vores egne fejl ? .. Kan vi ikke tage fejl ? Er vi blevet så vidende at vi er blever arrogante for visdommens ord? ..

The only true wisdom is knowing that you know nothing

Junior medlem

Først - Din viden om psykoligi er umådelig lille når du kan komme med udtalelser om at bla skizofri ikke er genetisk bestemt - læs lige op på det igen, for det er nemlig lige dét det er. Selv for børn der fjernes fra fødsel er det et faktum at har begge forældre sygdommen, er sandsynligheden 40-50 % change for at barnet får den - og da faderen ikke har indflydelse på graviliteten må der jo være noget andet som du ikke kan gemme under underlig ting.

Ligeledes er der større change for at børn hvis forældre har haft en depression, senere i livet udvikler en depression - også selv om forældrene har haft det godt under gravilitet, fødsel og opvækst.

Manio depressive tildenser er noget der oftest rammer piger, hvoimod skizofreni oftest rammer drenge - hvis det da ikke er fremkaldt af bla, stofmisbrug.

Ved du hvad ADHD er? hvad der skal til for at få denne diagnose? Vidste du at det kan måles i hjernen? Din opfattelse af at det handler om at hvile i sig selv og lærer at elske sig selv - den holder ikke da de fleste med f.eks ADHD ikke har problemer med at elske sig selv, tværimod. De opfatter ikke sig selv som syge når de er små og ofte heller ikke som voksne.

Hvis bare halvdelen af det du skriver skulle være korrekt, så skulle man kunne tænke sig rask - hvorfor er der så så mange der dagligt dør af sygdomme - for kan man tænke sig rask for noget som bevisligt er arveligt, så kan man vel også for alle andre sygdomme?

Det svarer lidt til at man går i kirke og beder - bøn og positiv tankegang hjælper bare ikke på alting - et barn på 2-3 år har normalt ikke en negativ tankegang - børn er født positive.

Medlem
Brugeravatar

At du ikke vælger at se sandheden i de ting jeg siger må så være op til dig :-)

går du ind for behaviorisme :)? ..

Dine tanker har en indvirkning på dit barn under graviditet - ligeså vel har dine omgivelser .. det er netop det jeg mener med epigenetiske ændringer .. ikke for at være grov, men måske du skulle læse op på din biologi og genetik lektie? Eller blev du slet ikke undervist i det på dit valgte studie ? ..

ADHD børn er jo netop ikke syge - derfor opfatter de heller ikke sig selv som det 8-) .. med mindre de bliver tvangsfodret med tanken fra deres opgivelser .. jesus kristus da .. kan du ikke se hvordan du i dine beskrivelser bekræfter hvad jeg postulere ? ...

Hvilke psykiske lidelser er beviseligt genetisk arveligt ? :) ...

Insane psychedelia user!

QuaZ skrev:
ikke for at være grov, men måske du skulle læse op på din biologi og genetik lektie? Eller blev du slet ikke undervist i det på dit valgte studie ? ..

For at være grov: Prøv nu at knytte sylten, Karl Smart. Hvad ved DU om genetik? Er du blevet ekspert efter at have set et foredrag på TED? Læs lige op på BDNF og val66met. Jeg er træt af dit bedrevidende frelste mundlort i alle tråde. Du ved ikke en skid hvad du snakker om. Lav nogle flere kedelige videoer til youtube fremfor at bruge din energi på at misinformere folk herinde.

Senest rettet af Dr. Phibes 13 feb 2011 20:57, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
QuaZ skrev:
ikke for at være grov, men måske du skulle læse op på din biologi og genetik lektie? Eller blev du slet ikke undervist i det på dit valgte studie ? ..

For at være grov: Prøv nu at knytte sylten, Karl Smart. Hvad ved DU om genetik? Er du blevet ekspert efter at have set et foredrag på TED? Læs lige op på BDNF og Val66. Jeg er træt af dit bedrevidende frelste mundlort i alle tråde.

Så må du jo modbevise mine anklager din sure sut ? <3 :) ..

Er EPIgenetiske ændringer ARVELIGE ÆNDRINGER !? ...

Dine antagelser er mig nok så ligegyldige :-) .... Forhold dig til FAKTA i stedet for personificering ! .. Er du politikker ? .. Gro et sæt nosser :) :peace:

Tonen er ikke nødvendig vel ? ,,,,

Namaste

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
.

Junior medlem

QuaZ skrev:
At du ikke vælger at se sandheden i de ting jeg siger må så være op til dig :-)

går du ind for behaviorisme :)? ..

Dine tanker har en indvirkning på dit barn under graviditet - ligeså vel har dine omgivelser .. det er netop det jeg mener med epigenetiske ændringer .. ikke for at være grov, men måske du skulle læse op på din biologi og genetik lektie? Eller blev du slet ikke undervist i det på dit valgte studie ? ..

ADHD børn er jo netop ikke syge - derfor opfatter de heller ikke sig selv som det 8-) .. med mindre de bliver tvangsfodret med tanken fra deres opgivelser .. jesus kristus da .. kan du ikke se hvordan du i dine beskrivelser bekræfter hvad jeg postulere ? ...

Takker skæbenen for min store tålmodighed og overbærenhed:D

Læs og lær: http://www.netpsykiater.dk/htmsgd/skizofreni.htm http://www.psykiatrifonden.dk/Forside/P ... Skizofreni http://www.psykiatrifonden.dk/Forside/P ... domme/ADHD

Når nu du gerne vil fremstå som klog, så skal du starte med at vide ikke tro. Den ide med at tro flytter bjerge er ikke virkelig;)

Ja tanker har indvirkning - men nu er det sådan at jeg var ualmindelig lykkelig da jeg vendede min søn - faktisk meget meget lykkelig. Livet var skønt - men det er måske dét der har givet drengen en skæv start?

Skulle mine omgivelsers tanker have indvirkning på mit ufødte barn?
Kan du så ikke lige forklare hvorfor det ikke er altid at begge børn har ADHD når der er tale om tveæggede tvillinger? for de har vel oplevet de samme tanker og gravilitetsforløb eller???

Og jo, børn med ADHD ER faktisk syge - de ved det bare ikke selv og opfatter ikke sig selv som syge da de ikke kan se at de ikke er som andre - og iøvrigt ofte også er ligeglade - de mangler ofte evnen til at vise empiti og har ofte ikke samme opfattelse af livets med og modgange som alm. mennesker. De kan virke provokerende, dårlig opdraget og overfladiske, De har ud over ADHD ofte andre sindslidelser oveni deres ADHD som gør at de får endnu vandkligere ved at være en del af den alm. hverdag. Deres hukommelse er ofte ikke som vi andres og mange kan ikke huske mere end enkelte opgaver af gangen.

Du undlader at svare på hvorfor man ikke kan tænke sig ud af alle sygdomme - for med det du skriver, så er det jo tankernes kræft der gør at man er syg.

Og nej, jeg er matematiker, så genetik var ikke en del. Dog er jeg ret sikker på at jeg har læst så meget om gener at du ville brække dig i lårtykke stråler hvis du skulle gennem det samme;) Da jeg gennem 20 år har arbejdet med netop vigtigheden af gener;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Desuden synes jeg det er sjovt, at QuaZ sætter det så sort-hvidt op, at er man ikke enige i hans tanker, så er man behaviorist. Du gjorde det ikke direkte, jeg ved det, men du insinuerer kraftigt.
Jeg kender godt til tanker om Indigo-børn og stjernebørn som forklaringer på ADHD som en ny tid, og ikke en sygdom, da vi ser flere og flere af dem. Ifølge de forfattere anyway. Måske har de fat i et approach som er ok til at finde en anden måde at behandle dem på. Men at benægte alt andet som forklaringsmodeller og behandlingsmodeller grundet fordomme og derefter beskyldninger (direkte som indirekte) om behaviorisme, er imho lidt dumt. Der er masser af skoler indenfor psykologi, psykiatri, filosofi etc. som behandler disse spørgsmål. Bare fordi de ikke er 100% enige i dine kilder betyder det ikke, at de alle sammen er behaviorister.

Jeg kan heller ikke helt lade være med at se, at du beskylder Spiffeh for at snakke for alle mennesker på hele jorden. Da det er det jeg ser du selv gør. Måske er du ikke bevidst om det. Men når du i hver eneste tråd prøver at tvinge dit eget verdensbillede ned over en persons problemer, en persons emne, et givent problem af politisk, religiøs, eller anden karakter, så gør du nøjagtig det samme.
Jeg tror virkelig du skal prøve at få hovedet ud af dit eget røvhul og se, at verden er større end dit røvhul og lugter anderledes, selvom du åbenbart gerne vil have at det hele lugter som dine prutter.

Medlem
Brugeravatar

sjdb skrev:
Takker skæbenen for min store tålmodighed og overbærenhed:D

*ae ae ae på dit søde ego*
det er gooooodt du er såååå DYGTIG :)! ..

sjdb skrev:

Læs og lær selv ^^,?

http://www.cchr.org/da/videos/psychiatry-an-industry-of-death/an-industry-of-death.html
http://www.adhdfraud.org/
http://www.keepkidshealthy.com/reviews/parenting_books/adhd_misdiagnosis.html
http://www.diseaseproof.com/archives/adhd-dr-fuhrmans-antiadhd-plan.html
Google Books: The ADHD Fraud: How Psychiatry Makes Patients "Of Normal Children"
http://www.ritalindeath.com/ADHD-Fraud.htm
http://www.naturalnews.com/020227.html
http://www.parental-intelligence.com/fbpressrelease.html

Og bagefter kan du så løbe resten af mine indlæg igennem hvor jeg har efterladt links til den viden der er tilgængelig for dem der gider ! ..
At du ikke gider og miskreditere det inden du har læst det - er din fejl ikke min :-)
Og din eksistens er mig nærmest ligegyldig .. Du lever, du dør, du bliver genfødt :-) .. Skal vi sige jeg satser mine penge på den næste inkarnation? ...

sjdb skrev:
Når nu du gerne vil fremstå som klog, så skal du starte med at vide ikke tro. Den ide med at tro flytter bjerge er ikke virkelig;)

Ja tanker har indvirkning - men nu er det sådan at jeg var ualmindelig lykkelig da jeg vendede min søn - faktisk meget meget lykkelig. Livet var skønt - men det er måske dét der har givet drengen en skæv start?

Nej hør min ven - jeg siger en milliard gange at dine børn ikke er syge for fucking sake ! er det pisse hamrende svært for dig at læse ?! ..
Din dreng fik en skæv start den dag han begyndte at blive dømt af sine omgivelser !

sjdb skrev:
Skulle mine omgivelsers tanker have indvirkning på mit ufødte barn?
Kan du så ikke lige forklare hvorfor det ikke er altid at begge børn har ADHD når der er tale om tveæggede tvillinger? for de har vel oplevet de samme tanker og gravilitetsforløb eller???

Fordi .. at ... FAT DET NU ! .. ADHD ikke er GENETISK !!!
Du fremlægger jo for helvede hele sagen for mig og fatter ikke at læse sandheden i de vidneerklæringer du selv bringer for retten !!!!!!! .....

sjdb skrev:
Og jo, børn med ADHD ER faktisk syge - de ved det bare ikke selv og opfatter ikke sig selv som syge da de ikke kan se at de ikke er som andre - og iøvrigt ofte også er ligeglade - de mangler ofte evnen til at vise empiti og har ofte ikke samme opfattelse af livets med og modgange som alm. mennesker. De kan virke provokerende, dårlig opdraget og overfladiske, De har ud over ADHD ofte andre sindslidelser oveni deres ADHD som gør at de får endnu vandkligere ved at være en del af den alm. hverdag. Deres hukommelse er ofte ikke som vi andres og mange kan ikke huske mere end enkelte opgaver af gangen.

....... empati er nok evnen som adhd børn ikke mangler ... at resten af samfundet har misforstået empati .. tja ... børnene mangler netop empati og sympati fra deres omgivelser ! men de har travlt med at anse dem for at være syge .. tiltrods for at de blot er videreudviklede .. overstimulerede om du vil ...
Christ .. nå .. empati ... spejlneuroner ! .. ok? .. læs op på det - jeg gider ikke poste links .. du må fandme selv gøre en indsats hvis du har nogensomhelst interesse ...
Og videreudvikling .. hjernen og bevidsthed ... http://www.information.dk/234629 http://www.detholistiskeuniversitet.dk/ ... dsthed.pdf
Læs ... !

sjdb skrev:
Du undlader at svare på hvorfor man ikke kan tænke sig ud af alle sygdomme - for med det du skriver, så er det jo tankernes kræft der gør at man er syg.

Det kan man da netop også :-)? ...
Kræft = tanker .. vrede .. splid ..
Tjek op på Louise L. Hay's bog Helbred Dit Liv ..

Og når det så virker aaaalt for fuck'd .. så begynder du at studere kvantemekanik, biologi, astrologi, arkæologi, etnologi, genetik ... etc. etc. etc.
Og når du er færdig med det ... så begynder du at samle enderne .. og så vågner du op til en ny verden ...

sjdb skrev:
Og nej, jeg er matematiker, så genetik var ikke en del. Dog er jeg ret sikker på at jeg har læst så meget om gener at du ville brække dig i lårtykke stråler hvis du skulle gennem det samme;) Da jeg gennem 20 år har arbejdet med netop vigtigheden af gener;)

Cool .. så forstår jeg ikke hvordan du kan være så snotdum ... medmindre du jo selvfølgelig er total indoktrineret og dogmatiseret ... og ikke fatter at se udover dine egne tænkemåder ..
Einstein min søde :) ...
Vi kan ikke løse nutidens problemer med den samme tænkemåde, som vi brugte, da vi skabte dem.
- Albert Einstein

Odden skrev:
Desuden synes jeg det er sjovt, at QuaZ sætter det så sort-hvidt op, at er man ikke enige i hans tanker, så er man behaviorist. Du gjorde det ikke direkte, jeg ved det, men du insinuerer kraftigt.

Ej jeg ville ikke male det så sort/hvidt op .. jeg er sgu ligeglad med om du tror på kognitivpsykologi eller adfærdspsykologi eller whatever ... Det tror jeg også du godt ved ;)! ..
Odden skrev:
Jeg kender godt til tanker om Indigo-børn og stjernebørn som forklaringer på ADHD som en ny tid, og ikke en sygdom, da vi ser flere og flere af dem. Ifølge de forfattere anyway. Måske har de fat i et approach som er ok til at finde en anden måde at behandle dem på. Men at benægte alt andet som forklaringsmodeller og behandlingsmodeller grundet fordomme og derefter beskyldninger (direkte som indirekte) om behaviorisme, er imho lidt dumt. Der er masser af skoler indenfor psykologi, psykiatri, filosofi etc. som behandler disse spørgsmål. Bare fordi de ikke er 100% enige i dine kilder betyder det ikke, at de alle sammen er behaviorister.

Hehe indigo og stjernebarns forklaringen er sød :-) .. men den er ikke sand - ligesom intet er ;) ..
Det handler om at give folk en mening med livet - og så er indigo/starseed idéen god, fordi at det giver de der tror på det et formål .. Og vi har alle brug for formål i vores liv ..

De er alle sammen bestemt ikke behaviorister :) det er vi da absolut enige i - ligesom at vi er enige om at der ikke er een sandhed :) ..

Odden skrev:
Jeg kan heller ikke helt lade være med at se, at du beskylder Spiffeh for at snakke for alle mennesker på hele jorden. Da det er det jeg ser du selv gør. Måske er du ikke bevidst om det. Men når du i hver eneste tråd prøver at tvinge dit eget verdensbillede ned over en persons problemer, en persons emne, et givent problem af politisk, religiøs, eller anden karakter, så gør du nøjagtig det samme.
Jeg tror virkelig du skal prøve at få hovedet ud af dit eget røvhul og se, at verden er større end dit røvhul og lugter anderledes, selvom du åbenbart gerne vil have at det hele lugter som dine prutter.

Well måske du har ret :) der er i din måde at se det på i hvert fald ..
Jeg anerkender at der aldrig er EN given løsning på ethvert problem, men som minimum to ^^,
Når folk kommer her med deres problemer .... så har de typisk oplevet, efterlevet og forsøgt een måde at komme problemerne til livs på ...
Hvorfor skal jeg blive ved med at sige at de skal prøve at løse deres problemer med modeller jeg ser som værende uddaterede og forfejlede?

Junior medlem

:D Okay, jeg er da lykkelig for at du - som jo faktisk er et barn - har fundet de vise sten og trods din manglende vilje til at være andet end utilpasset, har en viden, der på alle områder er mere udviklet end div læger. At du har fundet ud af at alle sygdomme er selvforskyldt - eller endnu bedre - er indbildning og dårlige tanker, som ikke har noget med fysik at gøre, men udelukkende er tilstede pga tankernes kræft.

Jeg er ganske sikker på at du ville være guf for videnskaben - på hvilken måde kan jeg jo med min ringe tilgang til livet, kun gisne om;) Når du nu - for det sker da bestemt - kommer frem i livet og ender som den altoverskyggende videnskabsmand, så bliver der da nogle spændende indlæg vi vil komme til at se i tv om dig og din måde at takle alle menneskers sygdomme. Vi må jo ende med at blive udødelige ud fra din opfattelse af livet.

Storhedsvanvid har vi set før i DK - så meld dig da gerne under denne fane - som helt sikkert vil gå over i historiebøgerne som et bevis på at sygdom i sindet kan ramme selv dem der læser eventyr;)

ps. tror du det hjælper at bande?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Nå, nu blander jeg mig sgu alligevel... Emnet er vist forlængst gået offtopic alligevel...
Jeg kan ikke forstå hvorfor folk hidser sig sådan op over de udtalelser Quaz kommer med, enhver som færdes jævnligt her på siden, ved da at ALLE påstande skal tages med et kæmpe gran salt. Jeg deler ligeledes Quaz' overbevisning om, at sindlidelser er et resultat af arv og miljø, groft sagt, men jeg mener samtidig også at visse mennesker kan have gavn af deres psykofarmaka, givet at lidelsen er så alvorlig at vedkommende ikke kan arbejde sig ud af den udelukkende igennem samtaleterapi/erkendelse osv. Jeg er dog enig i, at man ofte gør mere skade end gavn ved at stemple børn som syge, utilpassede eller værende ude af stand til at vise empati. Min overbevisning er hovedsagligt bygget på erfaringer, fra et liv med en far der har ADHD, 2,5 års arbejde med ADHD børn og adskillige venner med diagnosen. Just my 2 cents...

Junior medlem

Snoezel - Når du har personlig erfaring, så ved du formentlig også at det ikke er en fornøjelse at have ADHD i sin hverdag - langt fra. Med det i mente, er det vel logisk at der ikke er nogen normale forældre der stempler deres børn syge - hvis de ikke er det.
Når man kommer med SÅ stærke påstande om flere sygdomme der er bevist gennem mange år - så bliver jeg personlig vred, da jeg ved hvordan det er at leve med et barn som fremmede ser som uopdragen eller lettere retaderet. Når man så ligefrem påstår at man kan tænke sig rask for alle sygdomme - ja så må du undskylde, men så er man ski ikke velforvaret.

Medlem
Brugeravatar

<3

+ http://www.information.dk/259626

Senest rettet af QuaZ 16 feb 2011 10:07, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
sjdb skrev:
Snoezel - Når du har personlig erfaring, så ved du formentlig også at det ikke er en fornøjelse at have ADHD i sin hverdag - langt fra. Med det i mente, er det vel logisk at der ikke er nogen normale forældre der stempler deres børn syge - hvis de ikke er det.
Når man kommer med SÅ stærke påstande om flere sygdomme der er bevist gennem mange år - så bliver jeg personlig vred, da jeg ved hvordan det er at leve med et barn som fremmede ser som uopdragen eller lettere retaderet. Når man så ligefrem påstår at man kan tænke sig rask for alle sygdomme - ja så må du undskylde, men så er man ski ikke velforvaret.

Det er selvfølgelig aldrig en fornøjelse at vide, at ens adfærd ikke stemmer overens med hvad der bliver anset for værende normalt. De fleste mennesker (også dem med ADHD) har et behov for, som det mindste, at føle at de passer ind i en større sammenhæng eller fælleskab. Jeg tror på, at man sagtens facilitere den følelse i barnet, hvis man forsøger at bygge rammer for det, som udnytter den overskuds energi og lyst til at kaste sig ud i 1000 projekter ad gangen, istedet for at prøve at kontrollere den. Min far er sent diagnosticeret, som 46 årig, én af de ting som altid er gået igen i min opdragelse, er beskeden om IKKE at være som de andre, at skille sig ud var ifølge ham, det "sejeste". Det giver jo pludselig meget god mening for mig hvorfor han havde det sådan, siden han jo nok altid selv var den som blev udstødt. Jeg så helst at man løste de her problemer med specialklasser, del børn op efter energi niveau istedet for fagligt niveau. Så kan du jo selvfølgelig hævde, at ADHD børn er umulige at styre i større forsamlinger, men det tror jeg er et spørgsmål om en tilvænningsperiode, både for børn og voksne...

Nogen gange, skal nogle folk komme med nogle stærke påstande, førend at folk ændrer deres synspunkt - vrede er uundgåeligt i den proces. Tror ikke Quaz anfægter idéen om, at disse "afvigelser" eksisterer, jeg tror mere det handler om videnskabens påstand om ophavet til sygdommene og selve idéen om, at anskue det som værende sygdom.

Mht. til påstanden om, at man kan tænke sig rask, så er der efterhånden en række forsøg som tyder på, at man med tankens kraft så at sige, kan styrke ens immunforsvar og hjælpe det med at bekæmpe sygdomme - for uddybelse af emnet, kan jeg anbefale dig at tage et kig på dr2's nyligt sendte programserie Sjæl og videnskab. Især nummer 3, vores skjulte kræfter, lægger stor vægt på det her emne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]