leaf skrev:
Paul Muad Dib skrev:
Jeg har nu fået permanente mén af butylon, som anses rimelig sikker. Og efter en omgang methylon, efter mine skader fra butylon, så forværredes det hele. Nu, ca. 1 år efter, er jeg begyndt at føle mig hjemme i mine skavanker, så de generer ikke så meget længere, men det har altså været hårdt. Så pas på, det er mit eneste råd.
Vil du ikke uddybe hvilke skader du har fået og hvilket forbrug du har haft?
Jo, det kan jeg godt. Først og fremmest har det ødelagt min søvn. Nu er det sådan, at hver gang jeg vågner, så har jeg hallucinationer i op til 15 sekunder. Det kan være alt fra abstrakte kugler af materie, der svæver over mig, til at hele mit synsfelt blokeres af et svævende fartøj, og i en periode var det til og med livagtige mennesker og dyr. Derudover kan jeg ikke visualisere noget som helst, mentalt. Dette har gjort at min IK er blevet lidt lavere, da jeg har svært ved at løse visuelle problemer, og til og med simpel aritmetik kan volde problemer, da jeg hele tiden "semantisk" skal huske de tal jeg opererer med. Og af de mere "direkte" skavanker kan jeg nævne en grim synsforstyrrelse. Det kunne nok være HPPD, men jeg oplever at mine synsforstyrrelser, og min "indre blindhed" hænger sammen, fordi der forekommer samme "synsbrus" og forstyrrelser for mit indre øje som for mit ydre, når jeg en sjælden gang visualiserer et eller andet meningsløst. (Af rent somatiske bivirkninger har jeg haft hjerteproblemer lige siden begyndelsen af mit methylonforbrug. En svag smerte samt ujævne slag, især ved brug af stimulanter. Og dette er til og med dokumenteret klinisk, selvom lægen vurderede at det ikke var alvorligt. Dette opstod efter 600mg methylon spredt over en aften.)
Mine symptomer er ret underlige, og som sagt er de ikke til stor gene længere, men i de første måneder efter var det hårdt. Nu har jeg et helt normalt liv.
Mit forbrug har været ret beskedent. Har prøvet butylon 4 gange (dum som jeg er, da problemerne opstod efter anden gang), og methylon ca. 10 gange. I alt har jeg vel brugt omkring 700mg butylon, og måske 8 gram methylon. Jeg har dog kun taget 400 mg methylon efter mine problemer opstod. Og det kan også være at det hele er blevet lidt mildere, for i perioden lige efter var især hallucinationerne ved opvågning skræmmende. Der oplevede jeg som sagt mennesker og dyr, og ofte interagerede de med mig indtil de fadede væk, hvorefter det gik op for mig hvad jeg havde oplevet. Nu er det mest abstrakte genstande, og jeg har ikke svært ved at indse at det er visuelle forstyrrelser. Og min oplevelse er at amfetaminer på ingen måde har forværret symptomerne (jeg har dog ikke et højt forbrug, så jeg kan ikke forsikre om at et konsekvent weekendsforbrug kan skabe problemer), hvorimod de går amok efter kathinoner - noget jeg måtte erfare da jeg prøvede ethylkathinone i en fornuftig dosis.
Og misforstå mig ikke. Det kan sagtens være at jeg bare har været uheldig, og at der "intet" farligt er ved f.eks. methylon eller lignende. Dette er bare min egen oplevelse, og ud fra de meget begrænsede data har jeg valgt mine forholdsregler, som er at holde mig fra kathinoner.
Edit: Jag har taget de ca. 8 gram methylon over en periode på godt og vel 4 år, ville jeg skyde på. Og den højeste dosis jeg har taget på en aften er 600mg, hvilket kun er forsøgt den ene gang. Min normale dosis var omkring 220-250mg pr. gang, og aldrig to gange i samme uge. Og nu når jeg regner lidt på det, så kan det godt være at 8 gram er i overkanten, faktisk. Men det skal nok passe at jeg har været i besiddelse af ca. den mængde. Men med tanke på at jeg i den periode hvor jeg indtog det hyppigest andvendte det hver anden uge, og at denne periode kun stod på i ca. 2 måneder, så går det ikke helt op. Men det kan nok give en idé om forbrugets omfang, som jeg selv vurderer som beskedent. Og det er heller ikke methylon der har været den store synder, da det hele jo udløstes ret spontant efter butylon. Og hvorvidt det er rent "psykisk", en ubalance eller måske en nerveskade, det ved jeg ikke, for jeg har ikke haft mulighed for at undersøge det klinisk. Derfor var det også mest et velment råd, det med at holde sig fra kathinoner, for jeg vil ikke male fanden på væggen.
Mvh