Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 04:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hejsa :) jeg har i de sidste års tid forelsket mig i progressive, Psychedelic/Psytrance.. og nærmere i daydin / fabio & moon stilen. Jeg har søgt rundt på nettet og kan simpelthen ikke finde ud af hvad de laver det i ? så hvis der er nogen der kan hjælpe her ville det bare være top!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Uden at være den store ekspert på området, så ved jeg at der er nogen der bruger Fruity Loops, og har også hørt det skulle være et godt sted at begynde. Når du bliver bedre, kan du altid gå over til mere avancerede programmer.

Insane psychedelia user!

Fruity loops er noget bæ, IMO. Hvorfor starte ud i det, for så at gå videre til noget mere avanceret? Man kan lige så godt begynde med det program man gerne vil lære at bruge. Begynder man i FL og gerne vil ende op med at producere i fx Cubase, ja så skal man alligevel til at lære det hele fra ny af, når man skifter, da de ikke minder om hinanden.

Jeg ville anbefale dig at kigge nærmere på Cubase, Reason eller Ableton læs lidt op på de forskellige, og beslut så hvad du ønsker at kaste dig ud i. Det er ikke så vigtigt hvilken programmer de forskellige kunstnere bruger, mere vigtigt at finde ud af hvad der funker for dig. ;)

Medlem

Jeg kan helt klart anbefale Ableton! Programmet er meget brugervenligt og har alligevel et hav af funktioner. Jeg startede selv i Fruity loops, hvorefter jeg gik videre til Reason og derefter Ableton. Jeg ved at mange foretrækker Cubase eller logic Pro, men hvad der passer dig bedst er ikke til at sige. Jeg synes dog fruity loops er noget bras. Reason er et helt udemærket program, men passede mig ikke helt. Jeg tror at Cubase og Ableton vil give dig flest muligheder.

Du kan også tjekke dette forum ud, der er meget hjælp at hente: http://forum.isratrance.com/

Medlem

Btw, hvis du kigger lidt på ableton så tjek Tom cosm's hjemmeside ud, han har lavet et hav af gode tutorials der virkelig har hjulpet mig. Han laver bl.a. en 10 timers tutorial, hvor han opbygger et track fra scratch. Det koster dog en lille sjat penge om måneden, 10 $ eller noget i den stil.

Junior medlem

Jeg takker for fine svar :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det bedste resultat føs uden tvivl ved at bruge forskellige programmer.
Personligt er jeg vild med bruge Wavelab, Ableton, Logic, Reaktor og Kontakt.

Wavelab er bare fedt til hardcore lyd editing. Ableton er bare sjovt at lege rundt med. Logic lyder bare bedre og er bedre og er bedre at mixe i. Reaktor kan bare nogen ting de andre ikke kan, og Kontakt er bare den bedste sampler.

Logic kunne sagtens erstattes af Cubase eller Protools, hvis du arbejder på PC

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]