Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 05:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Odden skrev:
Jeg kan som sådan godt se din pointe, QuaZ. Jeg synes bare du ender med at bagatellisere andre folks reelle problemer ved det du gør.
Desuden er jeg egentlig heller ikke modstander af eksempelvis Oshos tanker (Jeg har kun læst Love, Freedom and Aloneness), men jeg mener han skal læses som inspiration, og ikke dogme. Jeg synes lidt du, med din tilgang til mange emner og problematikker jeg ser dig svare på her på psychedelia, har det med at gøre ham og lignende til det ene ultim ative svar - altså et dogme.

Vi må sørge for aldrig at ende med at dogmatisere .. men det er en balance gang :) ..
Well .. Ja jeg gør .. men det er også fra mit synspunkt essentielt at gøre - fordi at jeg netop mener at det er bagateller - og kæmpe store eksistentielle problemer ..

Det er en bagatel fordi at det handler om et valg - og det personlige valg er det første valg, siden kommer det kollektive ..
Jeg har selv skrabet bunden hårdt - og lært deraf, jeg har set og oplevet mange ting som "man ikke burde" se eller opleve ..
men jeg har også set hvordan at en ændring af tænkemåde kan helbrede ...

Jesus hang på korset med budskabet om at alle vores synder var os forladt. Jesus var Gud i den ene form af treenigheden ...
Gud så og lærte, at det menneskelige liv ikke er nemt - og erkendte at vi fundamentalt er vores synder forladt, fordi vi er mennesker .. Den lektie har vi aldrig samlet op på - men har i stedet for dømt hinanden i et evigt helvede :)
Ligeså snart vi stopper med at gøre os til dommer vil vi se det hele blomstre :) ..
Nu blev det fandme lidt udsvævende det her ! .. jeg skyder skylden på den sene time :P

Ret kurs!
Ja Osho eller sågar Buddha, Moses, Jesus, Mohammed .. dem alle sammen! .. alle der er budskaber af sandhed, skal læses som inspiration ...
Biblen fortalte os at vi alle oprinder fra 1 mand og 1 dame .. det er næsten sandt - men idéen er jo ikke forkert? Og det beviser at vi alle fundamentalt set er brødre og søstre .. vi er alle relaterede og alle i familie - det er budskabet, at vi er een - og vi skal forsøge at få det til at fungere for os alle samen .. Pis nu igen ! udsvævende :D ..

Hvad jeg prøver at fremføre når jeg kommer med mine holdninger og fortolkninger og sammenligninger er at vække inspiration hos folk .. men jeg har endnu ikke fundet den gyldne formel som ikke kræver at folk selv aktivt vælger at forsøge at forstå ;-) Findes den? :P ..

Summa summarum - det hele afhænger altså af valget ... at være selvstændigt tænkende .. Jeg søger at inspirere igennem mine ord - at vise folk en anden måde at tænke på .. I andre sørger glimrende for at holde den gamle tænkemåde vedlige :) så hvorfor skulle jeg kæmpe den kamp?
I fællesskab introducerer vi en tredje vej ... Og måske for åbningen af det tredje øje? ;) .. og så kører bussen igen ....

I forhold til hvordan vi løser vores problemer, om det er ADHD eller depression eller skizofreni (alle sammen raske mennesker med syge sind, syge selvopfattelser, syge reflekterede idéer om hvem de er) ... så er tanken et fantastisk sted at starte - og hvad skader det at prøve ;)? ..
Jeg er selv det levende bevis derpå - det er svært at få frem på et board som dette - men som jeg skriver i mit blog indlæg (som jeg ik ved om du læste eller ej?) .. så kom og gå en tur med mig :) se historien igennem mine øjne .. der var engang hvor mennesket vandrede ..
Har du læst Siddhartha ?
Da vi stoppede med at vandre og dele holdninger, men i stedet blev stationære i både sted og sind, så skete der en ændring af bevidsthed .. Som har forpestet menneskeheden siden ..
Men med internettet er det blevet muligt at vandre igen .. vandre over hele universet igennem sin knappe-skærm enhed ...

I stedet for at kritisere indholdet burde vi 'kritisere' formen - og give inspiration fra os ... hvordan skal vi lære noget, vi bliver fraholdt? ..

Namaste <3

Medlem
Brugeravatar

Odden skrev:
Edit: Desuden synes jeg det er lidt sjovt, at en der kan tale så meget om Ego som et falskt center etc. kan være så egocentreret, og ikke se andet end sig selv i sit møde med virkeligheden.
En hel del tekster omhandlende de emner du tager op snakker vel om at møde virkeligheden befriet fra tekster og dogmer og holdniner? Du ved.. det sidste skridt i de 10 oksehyrdebilleder?... Eller?

Jeg ved det .. og jeg har tænkt utrolig meget over det .. men jeg kan ikke komme på noget andet svar end at jeg elsker alle mennesker på jorden, jeg elsker livet ..
Som jeg skrev før - jeg er fløjtende ^^, .. fløjtende ligeglad fordi jeg ved at uanset om jeg giver min mening til kende eller ej - så skal alting nok gå :) .. hey - vi overlevede den spanske syge? ;) og atom våbnets udvikling .. indtil videre :p ..

Jeg kunne isolere mig i en grotte i det fjerne tibet og studere meditations teknikker med munke resten af mit liv og vide at alt ville være godt, og alt ville være okay :) .. at alle ville slutteligt få det godt ..

Men samtidig ser jeg også karma - og jeg ser valg .. og jeg ser at det som jeg har gjort i mange liv, ikke længere er min sti ...
esoterisk viden er ikke længere hemmelig .. men en offentlig tilgængelig viden :-) ...

Viden om sammenhængen af alting er tilgængelig for alle - lige her, på internettet :) "i den fællesbevidsthed" .. hvis vi bare kender de rette meditations teknikker aka. at kunne google ! ;) ..

Jeg var ved at tænke mig skør over at have oplevet det visne blad være faldet fra grenen .. men stadig fornemme det? ..
Som vi snakkede om i en anden debat skal Ego'et gøres til en mediator ;) .. Vi er vores ego - men vi er vores sande center - ikke det falske center - det falske center er det reflekterede .. det som tænker over hvad andre tænker om os, i stedet for at tænke ove, hvad vi kan gøre for andre ... egoistisk alturisme .. selfserving by others .. det virker så forkert - men er overalt omkring os .. vi skal bare lære, at det ikke er noget skidt at gøre lidt godt :-) hvis vi gi'r uden at forvente at få retur - ligesom med ubetinget kærlighed - så vil vi opleve hvordan vi får tifold igen! ...

Jeg håber du kan følge mine romantiske og naive tanker om mennesket ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

QuaZ skrev:
Gonzo skrev:
Edit:
Det er urovækkende,at visse folk her på siden kan sidde frejdigt og give dårlige råd om at "stoppe fra dag til dag" på SSIR!
Det kan koste den stakkels fyr en masse smerte,at et fæ sidder og spiller vidende om de her ting.

Kald nu bare en skovl for en skovl og referer direkte i stedet for i ndirekte ik ;)? .. på den måde er det nemmest ..

Hvis du er uenig i mine synspunkter må du vel sagligt kunne forklare hvor det er jeg tager fejl? :)
Hvis du mener ift. fysiske abstinenser så er de såkaldte fysiske abstinenser jo kun en manifestation af at du ikke styrer dine tanker, men lader dig styre af dem ..
Ligesom at et hjerte knust af kærlighed kan føre til reelt hjertestop kan tankerne og den indre strid i mellem at ville have et stof og ikke ville have et stof skabe det som du kalder fysiske abstinenser ... kroppen der kramper fordi at den er i disharmoni med sig selv ...

Ja selfølgelig kan vi da kalde en skovl for en skovl.Hvorfor jeg er uenig med dig,er fordi (som jeg skrev),at du giver et utroligt dårligt råd ang at stoppe fra dag til dag.Et stof som alle læger ved er bedst at trappe langsomt ud.Nøjagtig ligesom der er consensus for at Benzoer IKKE bliver stoppet fra dag til dag.Har du hørt om sådan noget?

For mig er det her ikke et diskussions forum hvor jeg nyder at høre/se migselv på skrift.Du er muligvis en god debatør,men stoffer ved du sq ikke meget om.
Var det bedre? :gud:

Når du har prøvet at have abstinenser,så kom tilbage,så kan vi se hvor "fløjtende" du er.Alle dine ord om dit og dat,ryger på næsen,når du oplever hvad det egentlig vil sige.Så får vi se om du stadig mener det "hele nok skal gå".

Medlem
Brugeravatar

Gonzo skrev:
Ja selfølgelig kan vi da kalde en skovl for en skovl.Hvorfor jeg er uenig med dig,er fordi (som jeg skrev),at du giver et utroligt dårligt råd ang at stoppe fra dag til dag.Et stof som alle læger ved er bedst at trappe langsomt ud.Nøjagtig ligesom der er consensus for at Benzoer IKKE bliver stoppet fra dag til dag.Har du hørt om sådan noget?

For mig er det her ikke et diskussions forum hvor jeg nyder at høre/se migselv på skrift.Du er muligvis en god debatør,men stoffer ved du sq ikke meget om.
Var det bedre? :gud:

Hvilke antagelser laver du i det indlæg? :-)

Vi er uenige om hvorvidt man skal trappe langsomt ud af SSRI'er eller ej ... Det eneste det ændrer er en kunstig opretholdelse af dit serotonin niveau ... men dit naturlige serotonin niveau er et produkt af dine oplevelser, og dine oplevelser gør start i dine dine tanker og følelser ... Derfor kan man sagtens stoppe fra den ene dag til den anden, hvis man samtidig også begynder at tænke anderledes ...
Fordi når du tænker anderledes, vil du føle anderledes, når du føler anderledes vil du tænke anderledes og handle anderledes, når du handler anderledes føler du anderledes og så starter vi snart forfra ;)! ...

Epifysen - vores eget super apotek ^^, som du styrer via dine oplevelser ...
Ingen er afhængige af et stof men af den virtuelle oplevelse, som knytter sig med den fysiske oplevelse .. Alle oplevelser udløser neuropeptider ..
Det kræver en total revurdering af vores selvopfattelse. igen .. Nietzsche er død ... Og det er Gud også ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay fint nok.Det vil jeg huske,til næste gang en spørger hvad han skal gøre fordi han næsten er scitzofren fordi han prøver at stoppe koldt fra Benzoer eller SSIR brigaden.Så hemmeligheden er at man bare skal tænke anderledes?Wow der kan man jo se.
Du er sq en tumpe.

Medlem
Brugeravatar

Gonzo skrev:
Okay fint nok.Det vil jeg huske,til næste gang en spørger hvad han skal gøre fordi han næsten er scitzofren fordi han prøver at stoppe koldt fra Benzoer eller SSIR brigaden.Så hemmeligheden er at man bare skal tænke anderledes?Wow der kan man jo se.
Du er sq en tumpe.

http://www.thegame-online.dk/showthread.php?&t=13335

<3

Junior medlem

Man skal passe på med at udtale sig om medicin... vi er jo ikke læger ;)

Jeg synes QuaZ har ret. Vi sætter os selv i den situation, hvor vi bliver afhængige, og bivirkningen kan vi vel selv kontrollere?
Som QuaZ siger: ".. Men nu er vi jo i den beskedne situation af vi ikke er vores tanker og at vores opfattelse blot er et produkt af hvordan vi vægter oplevelsen vi er i ..."

Men hvis man ikke er forberedt på konsekvensen og er klar på at "tage over" og selv styre sine tanker og følelser, er det måske bedre at trappe ned.

Håber du finder ud af det! :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Men tror du, at du derved kan styre de fysiske reaktioner som voldsom sved, kramper, opkast etc. bare ved at tænke dem væk, og være vidende om, at vi vores tanker er et produkt af en vægtet oplevelse?
Jeg tror på, at man med tankens magt kan gøre meget. Men jeg tror ikke, at det indebærer at stoppe rent fysiologiske processer der opstår ved at mangle noget som ens fysiske krop er dybt afhængig af. Jaja, jeg ved der er diskussioner om body-mind unification, men alle filosoffer med forstand på det vil også kunne skelne mellem krop og sjæl stadigvæk, og også finde ud af at tage konsekvensen den anden vej: At ens krop kan have indflydelse på ens tanker meget stærk grad. It is not a one-way street.
Der hvor tanken styrer i denne problematik er i valget om at stoppe SSRI, og så tage konsekvenserne af det: Som i dette tilfælde, med al ekspertviden jeg har læst og set, er at trappe ned og IKKE tage en kold tyrker.

Medlem
Brugeravatar

Odden skrev:
Men tror du, at du derved kan styre de fysiske reaktioner som voldsom sved, kramper, opkast etc. bare ved at tænke dem væk, og være vidende om, at vi vores tanker er et produkt af en vægtet oplevelse?
Jeg tror på, at man med tankens magt kan gøre meget. Men jeg tror ikke, at det indebærer at stoppe rent fysiologiske processer der opstår ved at mangle noget som ens fysiske krop er dybt afhængig af. Jaja, jeg ved der er diskussioner om body-mind unification, men alle filosoffer med forstand på det vil også kunne skelne mellem krop og sjæl stadigvæk, og også finde ud af at tage konsekvensen den anden vej: At ens krop kan have indflydelse på ens tanker meget stærk grad. It is not a one-way street.
Der hvor tanken styrer i denne problematik er i valget om at stoppe SSRI, og så tage konsekvenserne af det: Som i dette tilfælde, med al ekspertviden jeg har læst og set, er at trappe ned og IKKE tage en kold tyrker.

Uhm .. de fysiske reaktioner som sved, kramper, opkast er et produkt af tanke - og ikke omvendt - dvs. du ikke skal tænke dem væk når de kommer - alene ved tanken kan du undgå at få de reaktioner i første omgang .. Den interne strid i sindet skabet den her voldsomme ubalance i kroppen, pga. de neuropeptider som udløses i epifysen - det er neuro videnskab .. Empirisk viden ..
Well min påstand er jo at de fysiologiske processer er et resultat af tanken, og ikke af en fysisk afhængighed .. vores psyke styrer vores fysik ...
Vores hjerne skaber illusionen som er vores verden .. Og hvis vi er vores hjerner, så må vi altså være hele vores hjerne? inkl. den del som er afhængig .. Og hvis vi anerkender at vi har et valg - har vi altså også muligheden for at vælge anderledes ift. afhængighed ... Men det drejer sig om at have et bevidst sind - at man ved at den følelse af "mangel" du fysisk føler, er pga. noget - og vide at du styrer den -noget- .. Du bestemmer hvad du vil fylde ind i hullet .. Om det skal være sorg, stress, vrede, frustration, depression, stoffer .. eller all of the above ? du kan også fylde det med ubetinget kærlighed .. Og så bliver vi pladder romantiske igen ;) .. men den ene ting - er den ene konsistente ting der er blevet sagt igennem menneskehedens historie - udover at du skal dø ...
Måske det fortjener at blive genovervejet? ..

Ja alle vil skelne .. og de gør korrekt i at gøre dette - fordi sind og krop er adskilte, men forenede :-) .. de er afhængige og uafhængige ... Zen ;) ..
Men hvem styrer hvad vi udsætter vores krop for? Os eller kroppen? .. Hvem er det der har kontrollen i nuet? .. det kan godt være du skal pisse, og din krop siger du skal .. men du kan bestemme dig for ikke at gå på toilettet ... med de konsekvenser det nu fører til :-) .. but YOU got the choise dude ;)! ..
Vores fysiske tilstand kan gøre meget .. men vi har alle oplevet eller hørt om de døende som pludselig finder fred? .. Why? .. Og åh gud, hvorfor dog først der? så sent? ...

Tja med al den viden jeg har samlet, praktisk first-hand experience og secondhand as well fortæller mig at man godt kan stoppe fra den ene dag til den anden ... men det kræver at man gror sig et par nosser over night og begynder at tage sig selv alvorlig ... Og stiller sig selv til ansvar ...
Depression kommer fra vores flugt fra ansvar over os selv ... Og frygten for alt det andet :)
Med viden følger et stort ansvar. Vi har svigtet dette ansvar tiltrods for vores kolonorme viden - fordi vi ikke har lært af fortiden - fordi vi stadig tror at "jorden er flad" ..

Jeg har aldrig nogensinde påstået at det var "nemt" at helbrede sig selv, men det er ret simpelt ...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

:roll:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Men du kan altså ikke tænke pisset væk? Eller undgå pisset? Ligesom du heller ikke kan undgå fysiologiske smerter ved at stoppe overnight ved en kold tyrker, men undgå at blive præget af dem.. Er det det du mener?

Jeg vil nu bare ikke mene de er opstået af tanke, men kan være rent fysiske, som kan påvirke tanker. Hvorfor tror du de fleste der taler om unification of mind body taler så meget om sund krop? Det kan godt være det der katalyserede deres livsstil var en tanke og en vilje til sundhed, men de ved også, hvordan kroppen kan gøre sindet dovent, og vice-versa.

Desuden... Du skrev; "de er afhængige og uafhængige ... Zen". Dette er mere en Hegelsk både-og logik end en zenbuddhistisk hverken-eller logik, dannet af Nagarjuna.

Medlem
Brugeravatar

Odden skrev:
Men du kan altså ikke tænke pisset væk? Eller undgå pisset? Ligesom du heller ikke kan undgå fysiologiske smerter ved at stoppe overnight ved en kold tyrker, men undgå at blive præget af dem.. Er det det du mener?

Jeg vil nu bare ikke mene de er opstået af tanke, men kan være rent fysiske, som kan påvirke tanker. Hvorfor tror du de fleste der taler om unification of mind body taler så meget om sund krop? Det kan godt være det der katalyserede deres livsstil var en tanke og en vilje til sundhed, men de ved også, hvordan kroppen kan gøre sindet dovent, og vice-versa.

Desuden... Du skrev; "de er afhængige og uafhængige ... Zen". Dette er mere en Hegelsk både-og logik end en zenbuddhistisk hverken-eller logik, dannet af Nagarjuna.

What goes in must go out ... Kausalitet ... du vil blive påvirket i nogen grad - men de smerter du tænker på at tanke inducerede - og kommer af striden i at vi gerne vil have noget, og samtidig ikke vil have noget eller pga. omstændigheder ikke kan få det vi vil ha' ... du har set barnet der ligger og vrider sig og skriger og vræler og tuder og siger av fordi det ikke kan få sin vilje? .. vi kender alle til de der folk der er i stand til at modstå enorm fysisk påført smerte ved at koncentrere sindet ...

The conditioned mind ..

(PLEASE brug lige 8 minutter på at den)

Jeps - en tanke der startede med en viden, en viden som startede med en tanke .. damn! .. everything goes around in circles ! .. Mmh :) oneness ;-) ..

Er det? :) independent og interdependent? :) .. eller er Hegel's både-og logik i virkeligheden bare en anden formulering af hverken-eller?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Cake skrev: "Det var da et elendigt råd ! De gange jeg har taget en kold tyrker fra antidepri, bla. Citalopram, er jeg gået helt ned med flaget, instant selvmordstanker og ting i den dur.

Tag og trap ud stille og roligt, det mit råd."

Plus 1.

Gonzo skrev:

Det er urovækkende,at visse folk her på siden kan sidde frejdigt og give dårlige råd om at "stoppe fra dag til dag" på SSIR!
Det kan koste den stakkels fyr en masse smerte,at et fæ sidder og spiller vidende om de her ting."

Plus 1

Gonzo skrev: "Ja selfølgelig kan vi da kalde en skovl for en skovl.Hvorfor jeg er uenig med dig,er fordi (som jeg skrev),at du giver et utroligt dårligt råd ang at stoppe fra dag til dag.Et stof som alle læger ved er bedst at trappe langsomt ud.Nøjagtig ligesom der er consensus for at Benzoer IKKE bliver stoppet fra dag til dag.Har du hørt om sådan noget?

Var det bedre? "

Plus 1

Odden skrev:"Men tror du, at du derved kan styre de fysiske reaktioner som voldsom sved, kramper, opkast etc. bare ved at tænke dem væk, og være vidende om, at vi vores tanker er et produkt af en vægtet oplevelse?
"
Når du har prøvet at have abstinenser,så kom tilbage,så kan vi se hvor "fløjtende" du er.Alle dine ord om dit og dat,ryger på næsen,når du oplever hvad det egentlig vil sige.Så får vi se om du stadig mener det "hele nok skal gå"."

Plus 1

Og det udfra egen oplevelse mht til og undlade nedtrapning af Citalopram og i stedet bare smide mig i sengen og vente på jeg fik det bedre.. Puha det var en fejl 40 - snak med din læge og få ham til og lave en ned og udtrapnings plan for dig - god vind.

@QuaZ Ja man kan meget med hjernen men det kræver at man har tid, kontrol og overskud til og gøre det - og det er helt sikkert ik noget som vil ske imens at man oplever det voldsomme ubehag som er forbundet ved og stoppe brat med Citalopram.

Mvh

Medlem
Brugeravatar

hehēlios skrev:
@QuaZ Ja man kan meget med hjernen men det kræver atu man har tid, kontrol og overskud til og gøre det - og det er helt sikkert ik noget som vil ske imens at man oplever det voldsomme ubehag som er forbundet ved og stoppe brat med Citalopram.

Jeg kender citalopram :) .. jeg har været der ... og har prøvet at gøre de ting som jeg anbefaler - og har set mange gøre det .. og jeg har set det virke like clockwork .. everytime ! :) ..

Men det handler om selvhjælp og valg .. og det er ikke nemt ... men som sagt ikke umuligt ..
Jeg ved jeg er kontroversiel - men som jeg har nævnt, så ta' en spadsertur med mig og gå min sti :) der er intet som virker som en walk&talk ..

Jeg erkender de ting du er enige i, i de andres indlæg ... det er alt samimen rigtigt og forkert ... man skal gøre det til sin egen oplevelse - for sandhed kan ikke forstås igennem ord, men må opleves .. man kan pege i retning og give værktøjer - men arbejdet skal man selv gøre <3

Dedikeret medlem
Brugeravatar

GAB.

Junior medlem

Det kan faktisk være direkte livsfarligt at stoppe fra den ene dag til den anden!

Du får dem jo ikke for sjov og kan ved pludslig stop få det så dårligt (psykisk) at du ender med selvmordstanker. Tal med din læge, det er det eneste rigtige.

Junior medlem

Quaz - Lige et forsigtigt spørgsmål - er du et barn?

Medlem
Brugeravatar

sjdb skrev:

Vi har alle sammen et 3 årigt barn inde i os - som altid søger anerkendelse indtil vi lærer at elske os selv :-)

Du kan hoppe ind på min profil og videre ind på min facebook og læse lidt mere om mig :)?

Junior medlem

QuaZ skrev:
sjdb skrev:

Vi har alle sammen et 3 årigt barn inde i os - som altid søger anerkendelse indtil vi lærer at elske os selv :-)

Du kan hoppe ind på min profil og videre ind på min facebook og læse lidt mere om mig :)?

Det var faktisk det jeg gjorde - deraf min tro på at du er et barn - men måske du bare holder dig ualmindelig godt?

Når jeg læser dine "råd" herinde tænker jeg at du ikke ved så meget om kropen eller hjernen - for det er meget farlige råd du kommer med.

Medlem
Brugeravatar

sjdb skrev:
Det var faktisk det jeg gjorde - deraf min tro på at du er et barn - men måske du bare holder dig ualmindelig godt?

Når jeg læser dine "råd" herinde tænker jeg at du ikke ved så meget om kropen eller hjernen - for det er meget farlige råd du kommer med.

Måske du skulle droppe din forudindtagethed og alle dine antagelser :-)? <3 peace out!
:peace:

Hvor meget tid har du selv reelt brugt på at sætte dig ind i stoffet?
Fair nok - du har en mening, vi har alle meget stærke holdninger - det er vores samfund lidt baseret på .. men megen førstehåndsviden har vi ikke ... men vi accepterer blindt hvad vi får at vide .. selv at jorden den er flad .. og så rund .. selvom det er de færreste personer der har oplevet at se jordens krumning face2face med naturen og oplevelsen ...
Derfor antager vi ting for at være sande .. men i vores jagt på sandhed løber vi hovedet imod muren med dogme ... Vi bliver vores eget nye præstestyre der bestemmer hvad vi må og ikke må tænke, og hvad vi behøver at udsætte for kritik og hvilke tænkemåder vi holder hævet derover ....

Hvis du har en smule selvrespekt så skylder du dig selv som selvstændigt tænkende menneske med selvmoral og etik at udsætte din egen overbevisning for mindst den samme mængde af kritik som du gør mod enhver anderledes tænkende ...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]