Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej. Jeg ligger inde med en Universalgødning, som jeg havde tænkt mig at bruge til vækstfasen af mine White Widow. Den indeholder:

Totalt Kvælstof (N) 2,8%
Fosfor (P) 0,8%
Kalium (K) 3,8%
Magnesium (Mg) 0,01%
Mangan (Mn) 0,01%
Kobber (Cu) 0,005%
Zink (Zn) 0,0025%
Bor (B) 0,01%
Molybdæn (Mo) 0,001%

Er denne universalgødning fra Bilkas midterste hylder god nok til vækstfasen? Jeg er specielt i tvivl om der er nok Magnesium i...
Det skal i forlængelse af dette nævnes at jeg planter den sammen med 25% sand og 25% licasten, som vel også giver noget til planterne.

Et andet spørgsmål i gødningskategorien er, om det er de samme grundstoffer (N, P, K, Mg) jeg skal kigge efter, når jeg skal finde en gødning til blomstring?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
jeg tror gødningen ville være okay i grofasen, men du kunne sagtens få en bedre gødning for billige penge, jeg vil nu give dig ret i at der nok er for lidt Mg i men det kunne klares med magnesiumsulfat. en blomstring gødning indeholder også NPK bare i nogle andre konsentrasioner, men køb en god gødning til blomstringsfasen fx biobizz bloom sammen med biobizz top max.

Junior medlem

Vil det sige, at planen kommer til at mangle Mg? - Altså dø hvis ikke jeg supplere med magnesiumsulfat

Junior medlem

Er Magnesium Sulfat noget man kan købe i dagligevarebutikker?

Junior medlem

Nevermind. Jeg tog en beslutning om, at det var dumt at spare her til sidst.

Jeg købte Flora serien á 1L (gro+bloom+micro), da de ikke havde biobizz bloom på lager i Biobizz-serien.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Flora serien er genial.. bruger den selv.. syntes dog den var svær lige at få til at virke rigtigt lige i starten..

her er et par erfaringer..

Hvis du dyrker fra frø, så vent en 14 dages tid med at gøde.. dvs.. hvis det almindelig pottemuld du bruger..

når jeg siger 14 dage.. mener jeg 14 dage, efter de første 14 dage (som man kalder for kimplante stadiet) .. ergo.. først efter en måned efter den er kommet op af jorden :)

Afhænger selvfølgelig af pottestørrelsen.. men går ud fra du starter i små potter og går over i noget større som tiden skrider frem?

anyways.. det kan selvfølgelig godt være at det gødningsskema som fulgte med dit kit, ER blevet opdateret.. for det skema jeg har, passer ikk helt til det skema de har på deres hjemmeside p.t. .. mine doser er for små.. hvertfal henne omkring blomstringsstadiet..

Men når jeg blander min gødning plejer det at være 0.8ml / 1.0ml / 1.2ml (per 2 liter vand) .. dvs.. er det i vegetativ stadie, er det 1.2 gro 1.0 micro og 0.8 bloom .. og omvent i bloomfasen.. 0.8 gro 1.0 micro 1.2 bloom ..

Men de kan sagtens tåle mere.. især i blomstringsfasen.. anyways.. thumbs up on the choice of fertilizers.. det virker!

Junior medlem

Det er jeg glad for at høre. Jeg havde egentlig købt nogle mindre potter til at plante frøene i, men jeg valgte at plante direkte ned i 4L potter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]