Kaktus Klausen skrev:
BisMann skrev:
Ditto, en uge til fjorten dage ville de ikke tage skade af, gerne hvor der blot vandet med rent vand, for at forbrugt nogle af de oplagerede nærringsstoffer, så de ikke giver bismag til slutproduktet.
+1
Hej igen og tak for de gode råd
De har kun fået rent vand de sidste 14 dage, men jeg valgte at høste de 3 Easy bud i går, der var godt 2/3 af de små hår brune, men resten har jeg ladet stå og de får til at stå til jeg kan se via lup at de små perle er blevet brunlige, for efter hvad jeg har læst mig til skulle klare og hvide perler give en let/høj skævert og når de er brunlige skulle det give en mere tung stener skævert ( ret mig gerne hvis jeg tager fejl).Men jeg synes også det er rart at have noget til om dagen hvor jeg ikke altid ønsker at være helt vindøjet og noget til om aften hvor man kan hive stikket ud og ikke har job, børn osv og skal passe.Jeg har hængt dem i et mørkt skab hvor der er tørt og ca stue temperatur og har tænkt mig og lade dem hænge der ca 14 dage hvorefter jeg vil ligge det i en lufttæt plastikbøtte i køleskabet, og "lufte" det 2-3 gange om dagen, men jeg er så lidt i tvivl om hvor lang tid det ca skal ligge der ? ..Ja jeg ved godt til det er tørt, men en ca tid .
Hvis nogen har gode råd ang.tørring tager jeg meget gerne imod.
Tak for jers søde og hjælpsomme måde at være på drenge/piger i gør det sq godt