Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 21:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
m4uer skrev:
Nogen der har et bud på, hvorfor der ikke rigtigt var en forklaring på, hvad MDMA er - når nu de siger, at de også har misbrugt det? For mig at se, viser udsendelsen kun konsekvenser ved misbrug af kokain og amfetamin, med hovedvægt på amf.. Det ville altså undre mig, hvis disse to stoffer er de eneste, disse fire unge mennesker har misbrugt.

Så vidt jeg hørte var det kun Søren, der havde haft næsen i MDMA. De andre var vist ren coke og amf. Dog ved jeg ikke hvad det brune stads Morten sad og tog var. Nogen der kan kaste lys over det?

Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Nej, det blev også nævnt, at Pernille havde taget MDMA. Eller ecstasy, som de sagde. Men altså, come on - de har da haft nallerne i andre stoffer end amf og coke, tror I ikke?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Det brune stads kunne godt være heroin. Men jeg så ikke selv programmet, jeg ved bare, at det ikke er ualmindeligt at heroin er brunt.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KåBeHå
Rindom er fed! Ham kan vi være glade for. Der kunne sidde så mange andre idioter i hans position...

Men DR skuffer mig i denne sammenhæng. Dramamusik og Spiegelhauer voice-over... come on!! Programmets indhold synes jeg sådan set er udemærket i forhold til at nå den brede befolkning med laveste public service fællesnævner, men at man så har valgt en så lam og, for de unges vedkommende marginaliserende indpakning, er mig uforståeligt. Der kunne man godt ha hævet niveauet bare en smule.

Til gengæld glæder det mig vildt, at programmet handler om "almindelige" unge og i nogen grad beskæftiger sig med de problematikker, der ligger bag deres misbrug. Der er tilsyneladende ingen af dem, der har haft en bemærkelsesværdigt dårlig opvækst, hvilket klart stiller spørgsmålstegn ved om en "almindelig" opvækst med skilsmisseforældre, travlhed, manglende kommunikation og høje krav og forventninger, i grunden er en god nok opvækst.

Tilbage i 80'erne kunne man få et klistermærke, hvor der stod "Har Du Talt Med Dit Barn I Dag?" eller noget i den retning, som folk havde siddende i bagruden osv. Har tit tænkt på hvad der blev af det budskab...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Odden skrev:
Det brune stads kunne godt være heroin. Men jeg så ikke selv programmet, jeg ved bare, at det ikke er ualmindeligt at heroin er brunt.

Mit første gæt var også heroin.. men han sidder jo og spiller pc hele natten.. jeg har ikke selv erfaring med ligepræcis heroin, dog ved jeg, at jeg blir træt af opiater :)

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har set mephedron i samme farve og 'konsistens'. Vi kan jo prøve at spørge ham på DR hvad det var han sniffede :)

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
heroin har ikke forskelligt farvede klumper, så mit første gæt var et rc og sjovt nok var min første tanke at det var mephedron.
hvis det havde været dope ville han have et rend af junkier 24-7 + indbrud når han ikke var hjemme! og ville han virkelig have for 10-20000 kr dope liggende...jeg tvivler

Medlem
Brugeravatar

Kunne det ikke være methylon?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

MDMA kan svjv. også godt blive brunt, hvis det ligger ved stuetemperatur og ikke er opbevaret lufttæt igennem længere tid.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jeg kom også til kort da kæresten spurgte hvad det var han sniffede der var brunt.

Kendte umiddelbart ingen typer der kunne matche situationen, og mest af alt syntes jeg først det lignede granuleret plantemateriale, da jeg synes det var så "mat".
Brun heroin stemte ikke ligefrem overens med effekten og doserne, heller ;)

Måske der bare er brugt atypisk cutmiddel i noget amfetamin?

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
"Måske der bare er brugt atypisk cutmiddel i noget amfetamin?"
hehe..han har skidt i lortet, jeg har før set brun amf i 95 som var meget stærkt og halvflydene, så det kunne godt være amf/mdma/methylon

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
på programmets hjemmeside er der et billede af det brune hvor der står det er amfetamin fy forhelved ville aldrig sniffe brunt amfetamin :S

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
IMO ligner "det brune" et meget fint nulret bongmix.

Moderator
Brugeravatar

ja men han sniffer det has oak hehe

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg husker sniffer han sgu da noget hvidt stads.

Har lige set klippet. Det han sniffer er hvidt.

Det er bongmix.

Senest rettet af Has Oak 28 jan 2011 18:01, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

ham der sidder på motel værelset sniffer af det brune stads fra papiret der

Moderator
Brugeravatar

http://www.dr.dk/DR1/Dokumentar/2011/10 ... /index.htm klik på billederne for neden det brune i papiret står til at være amfetamin hehe

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Føj. Du har ret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Synes 1. program var fint nok, jeg kan ikke forstå hvorfor i er så harme over udsendelsen. Der bliver jo netop sagt i programmet, at stofferne ikke er problemet, men kun et sympton. Jeg synes på ingen måde, at programmet er fordomsfuldt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Has Oak skrev:
Så vidt jeg husker sniffer han sgu da noget hvidt stads.

Har lige set klippet. Det han sniffer er hvidt.

Det er bongmix.

Enig, det burde fanme ikke kunne være amfetamin, og ja jeg har set billedet! :s

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]