Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa.

Jeg har et dryp-system med plads til 10 planter men da jeg starter fra frø af, vil jeg gerne vide hvornår jeg skal flytte dem fra min "rugekasse" og ind i mit dryp-system. Hvor store skal planterne være eller hvor lang tid skal de stå før jeg flytter dem over i noget større rockwool?

Jeg bruger små rockwool klodser som jeg smider de spirede frø over i og har 2x25w sparepærer meget tæt på. Rockwool klodserne har ligget i vand med en smule rootbooster i 24 timer. Skal man genvande klodserne undervejs inden de ryger i dryp-systemet?

Medlem

de må i hvert fald ikke tørre ud, så kan du være stensikker på kimplanterne dør hurtigere end du kan nå at reagere.

Junior medlem

Det skal lige siges at jeg HAR læst de guides folk generelt foreslår. Problemet er at de generelt er forbeholdt jord, så jeg er lidt forvirret omkring skiftet.

Men jeg går ud fra jeg så må holde dem i en aflukket kasse med lys indtil de når en vis størrelse, og derefter sørge for at vande dem lidt af og til - måske med lidt micronæring.

Moderator
Brugeravatar

Hvis bare dryp systemet sørger for at give vand til klodserne, kan du sagtens smide dem over i, endda spirre frø direkte deri. Det kan jeg ikke se, at der skulle være noget i vejen for. Bruger du udelukkende rockwool som medie eller har du tænkt dig at sætte dem i leca eller lign? For hvis sidstenævnte er tilfældet, så behøver du ikke større rockwool klods.

Junior medlem

Jeg har lecasten som jeg tilføjer når de ryger i drypsystemet.

Men hvor store skal planterne ca. være før jeg flytter dem over? jeg tænker jeg har dem stående en 10 dage efter spiring.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]