Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kalmus, Acorus calamus.
Noget vi har i hele Danmark. De findes langs åer og søbredder, så det burde være rimeligt nemt at få fat i. Det man skal bruge er den tørrede jordstængel.
Har læst en del om disse planer og har forstået man skal lave en te af roden.. Her er hvad den gør i mindre mængder

-Fordøjelsesfremmende.
-Mod oppustethed. Forstoppelse.
-Reducerer mavesyren, små mængder kalmus bruges, (mens større mængder kalmus øger mavesyren)
-Bruges mod lus. Lav udtræk og kom det i eksempelvis olivenolie og påsmør det i hovedbunden.

I mindre mænger skulle det virke som en stimulant, og i større som et psychedelika..
Ved at den er helårig idet den tåler frost, og derfor kan overvintre.
Nogen der har nogle erfaringer?
Eller ved noget andet denne plante?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nogle arter er kræftfremkaldene så pas lidt på hvad du laver.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

DR-D skrev:
Nogle arter er kræftfremkaldene så pas lidt på hvad du laver.

Self, vil bare gerne have lidt info.. ved intet kun det jeg har skrevet indtil videre

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Origin of calamus oil
Calamus is a perennial, semi-aquatic, marshy plant, native to northern Europe and Asia. The root of this plant is used in herbal medicine for the treatment of nervous complaints, vertigo, headaches and dysentery.

The essential oil contains asorone, which is a carcinogenic, and oral ingestion can cause convulsions and liver and kidney damage.

When fed to rats at an inclusion rate of 0.05 - 0.5% in their daily diet, calamus oil caused malignant tumors to develop in the duodenum after 59 weeks. Severe tremors occurred lasting from 30 minutes to 2 hours when calamus oil was orally ingested.

Chemical composition
The main chemical components are acorenone, b-gurjunene, isoshyobunine, b-asarone, calamendiol, a-selinene, a-calacorene, calamusenone, camphone and shyobunone.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

DR-D skrev:
Origin of calamus oil
Calamus is a perennial, semi-aquatic, marshy plant, native to northern Europe and Asia. The root of this plant is used in herbal medicine for the treatment of nervous complaints, vertigo, headaches and dysentery.

The essential oil contains asorone, which is a carcinogenic, and oral ingestion can cause convulsions and liver and kidney damage.

When fed to rats at an inclusion rate of 0.05 - 0.5% in their daily diet, calamus oil caused malignant tumors to develop in the duodenum after 59 weeks. Severe tremors occurred lasting from 30 minutes to 2 hours when calamus oil was orally ingested.

Chemical composition
The main chemical components are acorenone, b-gurjunene, isoshyobunine, b-asarone, calamendiol, a-selinene, a-calacorene, calamusenone, camphone and shyobunone.

Tak

Nu mangler jeg så bare nogle der HAR prøvet det :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Well, jeg har prøvet kalamus. Jeg ved ikke, om det var fordi, jeg havde fået fat i noget lort, men jeg smed 50g i noget kogende vand og lod det stå længe. Drak ca. halvdelen. Jeg kunne ikke mærke noget specielt, men jeg var da vågen længe. :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg har prøvet nogle gange, at spise en lille smule af et frisk rizom. Det var 1,5 cm tykt og jeg tog lidt under en cm. Det smager rædselsfuld. Meget bittert og sæbe-agtigt, og man får lidt ondt i maven.
Men i de mængder virker det stimulerende. Det øger klarheden, og man har en følelse af at have overblik.

Jeg har overvejet at lave en stærk tinktur af nogle tørrede rizomer jeg har liggende, men er lidt i tvivl om det er en god ide, når de er kræftfremkaldende.

Hilsen Fanny

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
................

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I helvede.
er alt ikke kraftfremkaldene nu om dage? Blandt andet er pepsi max også kraftfremkaldene men man drikker det alligevel..

Junior medlem

magnus var det virkeligt så vigtigt at du skulle rive op i en 5 år gammel thread ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I helvede.
Nej, havde ikke lige set hvor gammel tråden var
sry.

men flytter stadig ikke mine holdninger til pepsi max!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]