Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor

Heej psych's.

Her i weekenden skal jeg ryge hash for første gang.
men har hørt fra kammy's at det nogen gange føles som om man ''flyver rundt'' altså ligesom en rutsjebane eller karrusel.
Og problemet er bare at jeg får kvalme af Ingenting. og kvalme fører oftes til Migræne for mit vedkommende.
og det vil jeg jo helst undgå.

og derfor vil jeg egentlig gerne vide om det passer?
eller om det bare er noget bullshit de fyre af.?

Håber nogen kan hjælpe
Taak! :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hej med dig.
Jeg syntes nu aldrig det køre rundt, som i en rutsjebane .. det lyder overdrevet,
og som om din ven har set for mange film..

Man kan blive lidt " light headed " og lettere svimmel, nogen kan selvf også få kvalme,
men det har jeg nu kun oplevet ved overdosering, derfor er det ofte en god ide at tage
det stille og roligt når man ryger for første gang, ta 3 -5 væs, og vent 5 minutter før du ryger videre,
for at være sikker på effekten ikke sniger sig ind på dig og lige pludselig " sparker "

Selvf kan det blive for meget, og nogen får kvalme.
Lad dig ikke bukke under for noget pres hvis dem du er sammen med er sådan lidt... ( aarg.. støre væs.. ryg nu ! )
Ta det stille og roligt og gå forsigtig frem, der er ingen grund til at være bange,
men respekt er altid godt at have uanset hvad.

Effekten kommer meget and på hvad hvilken type røg du ryger, og egentlig også and på dig.
der er mange forskellige typer cannabis ( pot, hash, skunk ), men det giver jo alt sammen en
effekt der stort set ligner hinanden, en afslappet krop, et par tunge øjne, let til at grine og fnise over skøre ting,
andre tanker ( man er måske mere åben over for nye ideer os.v ) og andre gange et kæmpe grineanfald som jo er lækkert nok.
Man kan også blive hyper, rusen kan tage i mange forskellige retninger, det er meget forskelligt.
Meget normalt er, at man bliver lettere/voldsomt eruforisk, følelser kan blive forstærket os.v

Jeg har aldrig prøvet det, men jeg kunne forstille mig at et par ingefær tabeletter
kunne hjælpe hvis man frygter den kvalme, måske bare 2 en halv times tid inden rygning,
sammen med et lille måltid.. jeg ved ikke om det hjælper, så hæng mig ikke op på det.

Husk at gøre det i trygge og hyggelige omgivelser med mennesker du syntes om.
Undskyld hvis det er lidt forvirrende skrevet, jeg er lidt træt,
men jeg håber du kan bruge det til noget, og at du får en herlig tur ud af det,
uden kvalme og hovedpine.

Psychedelia Sponsor

Heey don.

Mange tak for svaret, kunne jeg virkelig bruge til noget :)

men nu kommer jeg lige med et hurtigt spørgsmål.
ville Pot, eller Hash være bedst til første gang?
eller er det ligemeget hvad jeg ryger første gang? :)

Medlem

Nu røg jeg selv hash første gang, (og der blev jeg noget så dårlig og kastede op i stride strømme efter først at have haft den sygeste griner, jeg har prøvet).. Nu har jeg sidenhen røget pot nogle gange, og effekten er lidt anderledes - jeg vil anbefale hash første gang, både pga. smag og effekt.
For lige at vende tilbage til første gang jeg røg, gik det galt fordi jeg ikke havde nok respekt for hashen. Jeg var vant til at ryge smøger, så jeg delte en god joint med en kammerat - and that's not the way to go. Ryg med omhu som kære Karnage fortæller, og gå stille frem. Hvis du så for det dårligt, så kan du altid stoppe i god tid.
Iøvrigt er dine kammeraters beskrivelse lidt krydret, og ja, det lyder som noget fra en film :D Du får lidt problemer med finmotorikken, og evt. balancen.
Om ikke andet, så er det kun en måde at finde ud af det på - ryg :lol:

Hygge

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]