Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halløj kære growers.
Jeg overvejer lidt at starte et indendørsgrow. Har læst dfcguiden, en masse tråde, nogle bøger mm. Der er dog stadigvæk en del ting jeg ikke fatter.

Billede

Sådan havde jeg forestillet mig ventilationen i et growskab kunne se ud, hvor cooltuben kun er med, for at reducere varmen i skabet (kan forstå på det hele at en 400w HPS skaber en del varme). Resten af ventilationen er der også for at nedsætte varmen i skabet, men også pga. luftfugtigheden og selvfølgelig for at komme af med lugten, derfor et kulfilter ved udgangen. Dette + en blæser der blæser rundt på planterne inde i skabet.

Jeg har lige tilladt mig at stjæle et billede fra en anden persons grow, håber det er iorden.
Billede
Som i kan se har vedkommende gjort det på en anden måde. Er det en bedre løsning end den jeg sidder med? Jeg synes selv at det er svært at beregne hvor stærk indsugningen til selve skabet skal være, når man tænker på at den både skal igennem et stort kulfilter, en cooltube med flexslanger og til sidst en aktiv udsugning.

Det lyder måske for eksperterne som et lidt ligegyldigt spørgsmål, men jeg er ret ny i faget, så vil gerne være ekstra påpasselig og få gjort det rigtige.

Mvh. Shamb

Junior medlem

Som jeg kan se det, har ham du har lånt billedet af et aktivt kulfilter sat ind.

Dvs. luften fra teltet bliver suget ind igennem filteret via kanalventilatoren og derefter trykket igennem cooltuben, og så ud af rummet. På den måde fjerner han både lugt og varmen.

Ved din opsætning fjerner du "kun" varmen fra cooltuben, og ikke varme eller lugt fra rummet.

rettelse : jo det gør du kan jeg se... men det er lidt mere omstændigt da du har flere ventilatorer etc. kørende.

Medlem

konggrats skrev:

Ved din opsætning fjerner du "kun" varmen fra cooltuben, og ikke varme eller lugt fra rummet.

rettelse : jo det gør du kan jeg se... men det er lidt mere omstændigt da du har flere ventilatorer etc. kørende.

Ikke specielt meget omstændigt dog, og det kan faktisk være meget praktisk.

Når man har 2 ventilatorer kan den ene være direkte forbundet til lyset, og vil derfor kun være tændt når lyset også er det. Den anden kan sættes til en hygro- og termostat så den selv dimmer op/ned efter behov, og helt slukker når der ikke er noget behov.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]