Halløj kære growers.
Jeg overvejer lidt at starte et indendørsgrow. Har læst dfcguiden, en masse tråde, nogle bøger mm. Der er dog stadigvæk en del ting jeg ikke fatter.

Sådan havde jeg forestillet mig ventilationen i et growskab kunne se ud, hvor cooltuben kun er med, for at reducere varmen i skabet (kan forstå på det hele at en 400w HPS skaber en del varme). Resten af ventilationen er der også for at nedsætte varmen i skabet, men også pga. luftfugtigheden og selvfølgelig for at komme af med lugten, derfor et kulfilter ved udgangen. Dette + en blæser der blæser rundt på planterne inde i skabet.
Jeg har lige tilladt mig at stjæle et billede fra en anden persons grow, håber det er iorden.

Som i kan se har vedkommende gjort det på en anden måde. Er det en bedre løsning end den jeg sidder med? Jeg synes selv at det er svært at beregne hvor stærk indsugningen til selve skabet skal være, når man tænker på at den både skal igennem et stort kulfilter, en cooltube med flexslanger og til sidst en aktiv udsugning.
Det lyder måske for eksperterne som et lidt ligegyldigt spørgsmål, men jeg er ret ny i faget, så vil gerne være ekstra påpasselig og få gjort det rigtige.
Mvh. Shamb