Peter Pedal skrev:
Frkfin:
Det er satme også noget af en "cocktail" - 4,5 mg Alprazolam - som svare til en dosis på mere end 80 mg diazepam. Tjek nedenstående link.
http://benzoinfo.dk/cha/am-kap2b.php#skema7Jeg må lige pointere, at det er bestemt ikke for at virke dømmende eller moraliserende. Jeg er blot meget overrasket og chokeret over en psykiater udskriver sådan en dosis. Må jeg spørge... Over hvor lang tid er du trappet op på den dosis? DU har ikke overvejet et mere stabilt præperat, som holder lidt længere, så du undgår abstinens eller lign?? Det kan jo nemt ende med skruen uden ende med et så korttidsvirkende stof.
Selvfølgelig må du spørge:) Det er faktisk sket over 1 måned maks (3uger), jeg har ingen virkning af dem rigtig. Er ret ofte (for at sige hele tiden) meget oppe og kører, der er ikke tid pt til at få stillet en diagnose (jeg tror jeg har ADHD) så de symptombehandler mig med tafil + truxal på pn 4x15mg (mest til om natten), 4,5 mgtafil er fordelt over hele døgnet og 1,5tafil til natten men virker ikke rigtig så tager 1 om morgen og stort set resten om natten hvis jeg vil have en realistisk chance for at få søvn. Abilify har været oppe og vende og sidder da også med en pakke, men puha de har slemme bivirkninger og ærligtalt så gider jeg ikke tage al den medicin uden en ordenlig diagnose. Synes det er forkert. Synes også det er forkert jeg skal have 4,5mg om dagen, jeg har været oppe på samtale om 5,5mg men har selv sat bremserne i. Man kunne jo gå hen og blive afhængig, siger den læge jeg snakker med også. Men ham psykiateren udskriver dem med et mindre smil og siger "ja afhængighed kan forkomme men det er der råd for, så udstrapper vi dig bare????" Jesus christ
Det skal så også siges jeg ikke er hjemme pt men på højskole, så de "kan" og vil åbenbart heller ikke forsøge på at hjælpe. De peger fingre og siger egenlæge, egenlæge siger vi kan jo ikke se dig? den nye læge har ansvaret og sådan forsætter møllehjulet både hvad angår dette, men også min smertebehandling. Til at blive bims af og lettere irritabel hvilket ikke gør situationen bedre.
Forstår du måske er chokeret, men jeg kan tage en langt større dosis af dem (intet jeg er stolt af) uden at få blackout og gå fint rundt. Tror kemien i min hjerne virker forkert... tsk...