Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 aug 2025 00:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Ja det hele står i overskriften, synes ikke jeg kunne søge mig frem til nogen havde svaret på dette, men vinder jeg noget ud af at tage dolol rektalt? Eller skal det optages gennem leveren (oralt) ved at ved feks mofin der kan man opnå bedre virkning rektalt end oralt.
Dette, undertreger det lige, er ikke fordi jeg vil på en hyggetur/rus men fordi jeg har ret mange smerte i ryggen og jeg og lægen er pt lidt uenige om min behandling, så jeg får kun udskrevet dolol + andet men ikke er nævneværdig medicin.

Jeg er vant til at tage 200mg dolol oralt + diclofenac 75mg + pinex (dette 2-3gange dagligt), men ville vide om/hvis det kunne optages analt (altså dolol'en) om jeg skulle ændre dosisen til mindre?

Og nej, jeg vil ikke åbne kapslerne og sniffe dem, det er udelukket.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ville også være åndssvagt at sniffe dem, for som du selv er inde på skal det metaboliseres i leveren, og derfor burde du heller ikke kunne bruge dem rektalt :)
Trods det at de ikke burde virke har jeg fundet det her forsøg, der konkluderer at rektal administration er et brugbart alternativ til oral. det er værd at bemærke at effekten hos forsøgspersonerne dog hverken var stærkere eller svagere, men den samme ved hhv. rektal og oral administration. Så ifølge den artikel kan du godt stikke det op, men du får ikke mere ud af det.... http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15645186

Aka tramadol skal i munnden :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg valgte at lave et lille forsøg selv, og kunne også konkludere at man ingen bedre virkning fik af dem. Har bare et mavesår pt og det er ikke alt for godt med alle de piller der skal opløses dernede, så det var tænkt som at skåne kroppen lidt. Men ja oralt, skal det indtages, så blev det sat på plads ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tja hvis det er pga et mavesår kunne det jo måske være meget fornuftigt at variere lidt, hvis du alligevel opfatter virkningen som den samme...

Medlem
Brugeravatar

Homo Superior skrev:
Tja hvis det er pga et mavesår kunne det jo måske være meget fornuftigt at variere lidt, hvis du alligevel opfatter virkningen som den samme...

Well synes det virkede lidt a la det samme, var lidt svært at sige eftersom jeg tog en mindre dosis men kunne godt mærke det, (tror jeg) har desværre en rigtig høj tolerance... bryder mig endelig ikke om dolol føler jeg er lidt halv bommet og og irriteret i hovedet dagen efter. Har det langt anderledes med de andre morfika stoffer men igen lægen og jeg er ikke just på ordenlig talefod.
Gør det ikke for rusens skyld, har faktisk aldrig fået på dolol fatter ikke folk der kan vælte rundt efter 150mg og en halv øl :?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Først, jeg er klar over at jeg svarer på en gammel tråd.
Drik noget grapejuice nogen tid (mindst en time) før indtagelse af Tramadolet (tramadol, dolol, tadol, mandolgin, etc.).
Dette vil øge "udbyttet".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]