Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 14:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Pension
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
...

Senest rettet af Drugger 21 feb 2011 18:00, rettet i alt 1 gang.

Titel: Re: Pension
Medlem
Brugeravatar

Billede

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Drugger skrev:
Ja som overskriften lyder - Pension...

Nogle der har lyst til og stå frem og fortælle om hvordan de har fået pension ?

Tænker mest på dem der har fået det pga stoffer, hvad deres læge havde og sige til man søgte pension osv. Generelt hvad der kræves af en.

Grunden til jeg opretter dette emne, er at jeg vil søge pension snart. Er måske bare lidt usikker på det hele. For mit eget vedkommende har jeg fyret den af det halve af mit liv, nu kan jeg sku ikke fungere i den virkelige verden.

Kan du virkelig ikke se andre muligheder end at kaste håndklædet i ringen? Hvis du virkelig ikke føler at du har andet valg, så snak dog med en socialrådgiver/læge whatever og find ud af om du virkelig er førtidspensionsmateriale eller om der måske ikke kunne findes et andet tilbud til dig derude.

Det der med at efterspørge gode råd til hvordan man kan score førtidspension virker sgu lidt usselt...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Yes, get a grip! Vi andre skal ikke betale for, at du har lammet dig for meget. Svjv skal der ret meget til, før man får tildelt en førtidspension som ung (heldigvis!), og dem jeg kender, der har fået den, har virkelig også haft brug for den (borderline mm) og har ikke selv været skyld i deres situation.

Medlem
Brugeravatar

...

Senest rettet af Drugger 21 feb 2011 18:01, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

noname skrev:
Yes, get a grip! Vi andre skal ikke betale for, at du har lammet dig for meget. Svjv skal der ret meget til, før man får tildelt en førtidspension som ung (heldigvis!), og dem jeg kender, der har fået den, har virkelig også haft brug for den (borderline mm) og har ikke selv været skyld i deres situation.

Sandkasse og dobbeltmoral.

Medlem
Brugeravatar

Ved nærmere eftertanke så tager jeg imod et godt råd herinde fra; kaster håndklædet i ringen herinde efter svar og hjælp.

Kan godt se samfundt ikke skal betale for rygere og folk der blir indlagt med stof problemer, selvom man betaler skat. :gud:

Medlem
Brugeravatar

For mig lyder det som om du har givet op..? Hvorfor ikke forsøge dig med et forløb hvor du får prøvet dig selv af inden du søger pension? Er heller ikke din læge der skal give eller opfordre til pension. Vil du virkelig stå på sidelinien resten af dine dage, uden de muligheder som almindelige arbejdende folk har? Du bliver jo begrænset i en masse ting og det offentlige bliver din chef for evigt:( Dit valg men virker som en dum løsning

Medlem
Brugeravatar

Hvad vil du gøre hvis du bliver afvist til at få (førtids)pension ?

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg beklager den lidt hårde tone, men du var ikke videre meddelsom i dit indlæg, og min association var at du søgte efter en "nem måde" - men det kan jeg godt se at du ikke skriver.

Men ja... det er sgu nok svært at få et godt svar herinde. Som sagt: Hvis du virkelig ikke føler at du har andet valg, så må du jo aftale et møde med en sagsbehandler.

Hvorfor mener du egentlig at du ikke kan fungere i samfundet? Altså, jeg tror at man virkelig skal være ekstremt ude for rækkevidde, hvis ikke man får tilbudt et eller andet behandlingsforløb/rehabiliteringskursus som et alternativ til førtidspension. Og er der egentlig ikke også flere perspektiver i det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Som det tidligere er blevet foreslået dig(mere end et par gange..) så bør du stoppe med narko. Hvis du ikke kan få din hverdag til at hænge sammen med alt den narkotika du tager, så er det ikke din hverdag som skal ændres, men dit narkotikaindtag.

At du tager 3 dages pause fra hashen/benzoer/coke og ikke kan mærke nogen forskel er ikke ensbetydende med at du har permanente skader fra stofmisbrug og derfor "fortjener"(...) pension.

Og ja, endnu et surt ubrugligt indlæg.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En provins til Sverige
Jeg har ikke selv fået en pension, men jeg kender en der lige har fået. Det tog 4 år, sammenlagt!
Du har sikkert dine grunde til at gå med de tanker. Det vil jeg ikke gøre mig til dommer over.

Det lyder ikke til at du har været til læge/psykiater? Du skal have en diagnose for en svær sindslidelse der gør at du ikke kan fungere på arbejdsmarkedet. Eller bare har svært ved at klare dagligdagen.

Borderline, ocd, skizofreni, personlighedsforstyrelse, manio depressiv.. Det jazz der.

Er du på kontanthjælp, går jeg ud fra at kommunen har prøvet at få dig tættere på arbejdsmarkedet med virksomhedspraktik, aktivering måske endda flex job. Det cirkus vil bare fortsætte indtil du har en diagnose (det starter hos lægen!), der kan give dig nogle “rettigheder”.
Det er en lang og sej proces, hvor du grundigt kommer til at overveje om du kan passe ind på arbejdsmarkedet I en eller anden grad. Kort sagt, hvis dine problemer alene bunder i “narko” så er det ikke det værd og du vil højst sansynlig gå forgæves.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Drugger skrev:
Det så heldigvis ikke op til jer og bedømme hvordan min situation er. Vidste bare det her ville blive børnehave for nogen, har i ik andet for, så tag en tur i sandkassen.

det lyder på mig som om det er dig der har siddet i sandkassen i mange år. :roll:

topnederen topic.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Ahh topnedderen puha det er sandt både set fra trådstarterens liv, men også på de fleste svar tænkte jeg indtil jeg læste lidt op på trådstarter.

@Drugger du burde lytte til de velmenende råd som gives mht andet steds mht pause fra hashen - gerne i samråd med din læge (skift hvis du ik har tillid til den læge du har) - Eller tag den direkte vej en tur på misbrugscenter og se om ikke du bliver henvist til distrekt psykiatrien samt komme i et afgiftnings forløb af den ene eller anden slags - døgnbehandling vil nok være det optimale.
Gennemfør og se om ikke cleantid vil give dig noget af det mistede tilbage, hvis ik så har du et argument for en pension.

Dette må komme før du kaster håndklædet i ringen og søger pension.

Lang tids misbrug af de stoffer du har brugt og bruger (hash) giver mange af dine symptommer og verden er sku lidt lysere når man ikke er hjerneskadet i egne øjne, men erkender misbruget betydning for den psykiske sundhed.

Medlem
Brugeravatar

...

Senest rettet af Drugger 21 feb 2011 18:03, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Drupper godt der er sket noget - jeg kender dig jo ik og din situation er som den er - og faktisk gav jeg dig det bedste råd jeg kunne ud fra egne erfaringer med systemmet da jeg skrev:

Psykiator er udemærken men hvad skal i sammen skal han have en snak med dig og hive resept blocken frem så er det ikke en udredning du kan bruge til en pension pga en decideret sindslidelse - for en del af de stoffer du har haft som foretrukne giver de skader og følge effekter som du slås med.
Det jeg mener er du skal sku undersøges ordentlig og ud fra undersøgelserne vil lægere kunne hjælpe dig med de ting som kan hjælpes med og du burde have det med helt stof afholdenhed for en periode med ret højt på din to do liste - fordi psyken er et meget behageligere sted uden alle de ting som du beskriver at du oplever - og tro mig jeg har været der og er der stadigt på nogle områder - men pauser har altid hjulpet på min generelle psykiske sundhedstilstand og ja det gælder for dig i høj grad også mht hash fordi det er potentiel udløser for alle de ting som du har fundet på netpsykiator.

En sidste ting du siger 2-3 mdr siden du stoppede med piller er det bezoer du mener og hvis ja har du haft dagligt forbrug i længere tid i så fald er du ikke ude af tja efterdøningerne og de kan få en til og tro på hvad som helst - samt pænt nedder psykosk stemning ku også være det er et spørgsmål om og vente de 9 mdr som efter sigende skulle gøre at beløningscenteret i hjernen kom rimeligt til og køre igen.

Held og lykke og hvis du føler at du mangler svar på noget så pm mig så er der ingen der bliver pigesure over vi der er nogle skidte nasser karle

Senest rettet af hehēlios 05 jan 2011 18:22, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvis det kun er 2-3 måneder siden du stoppede dit misbrug, så er det ikke sikkert, at løbet er kørt for dig. Med en "almindelig" depression er det meget normalt, at du skal være i behandling et års tid på antidepressiver og med psykologbehandling før en effekt indtræffer.

Med andre ord, der er håb for, at det er en midlertidig tilstand du oplever, og at du stadig vil være i stand til at arbejde og tjene vores samfund i fremtiden i stedet for at kaste håndklædet i ringen. At du ser stjernerne som små modelfly med vinger burde virkelig ikke være nok til at du kan få førtidspension. En af dem jeg kender, der var heldig at få sin pension inden de strammede kravene, har selvskadet i mange år (bla med kniv), har heftige spiseforstyrrelser, så kraftig social angst at hun ikke ser nogle venner overhovedet og ikke har gjort det i et års tid nu og et vanvittigt lavt selvværd og gentagne tvangstanker. Desuden har systemet forsøgt at hjælpe hende med terapi og diverse behandlinger i, hmm, 6-7 år inden førtidspensionen kom på tale.

Så kald mig bare pigesur og en sandkassespasser, men hvis du nu lagde røgen på hylden (ja, den kan give mange af de symptomer du har brugt til at diagnosticere dig selv med på internettet), kontaktede din læge og fik en henvisning til psykolog i kombination med en medicinsk behandling, så kunne du være på bistand i et års tid inden du var klar til at arbejde igen, og dermed deltage i samfundet.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
+1.. og jeg kender også den person.. Det er altså ikke let, og dem der får det, har virkelig ofte brug for det. Du er slet ikke der endnu. Ikke sagt dine problemer ikke er alvorlige, men jeg synes du burde tage dig selv alvorligt og ikke give op endnu.

Dedikeret medlem

+2 Det "sorgløse lette" liv som pensionist, vil jeg kun ønske for dem som har indhold nok i livet til , at de vil kunne fylde det ud uden at skulle ty til stoffer. For jeg er ret sikker på at en masse fritid og et tidligere misbrug vil få de fleste til og slå tiden i hjel med det som de kender fra før..

Medlem

Jeg vil fraråde dig at søge førtidspensions og istedet søge efter noget flexjob eller skånejob af en art.. sådan at du også kommer lidt ud hverdag og ikke bare sidder og sumper derhjemme og er ked af det heletiden.. det er godt lige at komme ud og arbejde lidt med hvad end man nu arbejder med.. sådan at man ikke føler man er gået helt i stå og intet liv har.

Men det er selvfølgelig op til dig selv, var bare et godt råd ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]