Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 22:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Ok, jeg sidder hos en ven der har indtaget (tror jeg) 3,5 mg metadon pille form (hvilket personen ikke er vant til)+ 200-300mg dolol + benzo'er vist alprazolam aner ikke hvor mange mg kommet frem til måske 2-4mg
Situationen er denne det var igår aftes sent vist det blev indtaget, han trækker vejret dog virkelig tungt, er ikke rigtig til at komme i kontakt med selvom jeg råber, skubber og river. Pulsen er høj ved ikke hvad men i hvertfald stjerne høj når jeg tager fat i den. Personen har brækket sig 2 gange.
De 2 gange jeg har været i "fuld kontakt" har vedkommen ikke kunne tale ordenligt mere snøvlet ved ordene og brækket sig her den ene af gangene.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal ligge vedkommen ordenligt så vejrtrækningen bliver optimal, eller om det er tid til at ringe til en ambulance, eller om jeg skal tage det med ro og lade ham sove den ud....

Har haft lagt vedkommen i afløst sideleje men små brokkede sig lidt ved dette..

Og nej det er ikke mig der har været så uansvarlig! Men en bekendt og står lidt på bar bund her.

Håber på hurtig svar.

Frkfin

Medlem
Brugeravatar

Lige en rettelse det var 3,5 pille metadon, har fundet en af dem vedkommen siger der var en 5 stykker til at starte med. Den er hvid, ligner morfin dak på en prik men tykker. Tror det er dem på 5mg pr stk så vidt jeg kan finde frem til på nettet.

Insane psychedelia user!

Ring til lægen. Det er bedre at være på den sikre side.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
For fanden....
lægen ! ja...

Folk kan dø imens du skriver
Det er jo morfin, og du ved ikke hvor meget han har taget..

112

suk ubelæste og blæste...

Senest rettet af Mr.Pink 04 jan 2011 14:35, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Istedet for at tilkalde hjælp med det samme, når du tror din ven har fået en od, poster du det simpelthen herinde? Det første du burde gøre er da at tilkalde en læge eller ambulance, hvis du virkelig tror han er ved at dø..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tjaaa skrev:
Istedet for at tilkalde hjælp med det samme, når du tror din ven har fået en od, poster du det simpelthen herinde?

Sikke en dumsmart og total ligegyldig bemærkning. Resten var jo på sin vis helt i orden.

@trådstarter

melder mig i koret.... Ja, det er nok bedst at ringe efter hjælp.

Senest rettet af BehindMind 04 jan 2011 14:40, rettet i alt 3 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Han burde da ikke kradse af af de doser imo. Aflåst sideleje og så bare hold øje med ham, prøv at snak til/med ham. Hvis det bliver værre så ja ring til lægen eller en ambulance, hvis det er det der skal til.

Insane psychedelia user!

Psyduck skrev:
Han burde da ikke kradse af af de doser imo. Aflåst sideleje og så bare hold øje med ham, prøv at snak til/med ham. Hvis det bliver værre så ja ring til lægen eller en ambulance, hvis det er det der skal til.

Det aner du jo ikke en klap om! Alle reagerer forskelligt. Og hvis OP vælger at lytte til dig og kammeraten kradser af. hva så?

20mg metadon + 4mg alprazolam og tramadol oven i hatten er temmelig meget når man ingen tolerance har...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fjas skrev:
Psyduck skrev:

Det aner du jo ikke en klap om! Alle reagerer forskelligt. Og hvis OP vælger at lytte til dig og kammeraten kradser af. hva så?

Ja okay, jeg trækker det i mig igen! Kan godt se det er dårligt HR fra min side!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fjas skrev:
20mg metadon + 4mg alprazolam og tramadol oven i hatten er temmelig meget når man ingen tolerance har...

har du fuldstendig ret i, men nu skriver trådstarter også 3,5 mg. metadon. og der er temmelig stor forskel på 3,5 og 20 mg.!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
er det ikke også ligemeget om han har fået for meget eller ej.
Hovedsagen er at der ikke er til at få liv i ham, og at han brækker sig.
Det burde være nok til at tilkalde noget hjælp

Nu ved jeg ikke meget om OD os.v på diverse
morfika, men jeg syntes det lyder som om han skal have noget hjælp

Better safe then sorry

Insane psychedelia user!

Psyduck skrev:
Fjas skrev:

har du fuldstendig ret i, men nu skriver trådstarter også 3,5 mg. metadon. og der er temmelig stor forskel på 3,5 og 20 mg.!

Hvis du læser rettelsen frkfin kommer med, så er der tale om (måske)3,5 doner, altså omkring 17,5mg. Der var 5 doner til at starte med men hun har kun fundet 1 tilbageværende..

Men det er også underordnet. Manden er bevidstløs..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

den havde jeg ikke lige set i farten, så er det også en helt anden snak! afsted med din ven FrkFin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
RING 112 NU!

Medlem
Brugeravatar

Han er på vej til hospitalet nu, det tog dem lidt tid at komme frem og de gav ham en masse lige til at starte med her. Puha knap så rart at se på.

Jeg havde håbet han "bare" kunne sove den ud, men lige efter jeg havde skrevet bemærkede jeg de blå negle... for mig er det altid et tegn på kroppen har det skidt.

Man kan altid være dumsmart bagefter og sige selvfølgelig skulle du bare ha ringet med det samme, men synes ikke selv dosen var så slem igen når jeg sammenligner med mig selv der vejer 45kg mindre, men det er kombien er der helt gal. Benzo'er og smertestillende er altså no-go med mindre man er total sikker i sin sag.

Nu har jeg lige en oprydning af stedet og mit eget hoved og så tager jeg ud til ham. Fuck altså ikke lige frem sagen det her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
FrkFin skrev:
Han er på vej til hospitalet nu, det tog dem lidt tid at komme frem og de gav ham en masse lige til at starte med her. Puha knap så rart at se på.

Jeg havde håbet han "bare" kunne sove den ud, men lige efter jeg havde skrevet bemærkede jeg de blå negle... for mig er det altid et tegn på kroppen har det skidt.

Man kan altid være dumsmart bagefter og sige selvfølgelig skulle du bare ha ringet med det samme, men synes ikke selv dosen var så slem igen når jeg sammenligner med mig selv der vejer 45kg mindre, men det er kombien er der helt gal. Benzo'er og smertestillende er altså no-go med mindre man er total sikker i sin sag.

Nu har jeg lige en oprydning af stedet og mit eget hoved og så tager jeg ud til ham. Fuck altså ikke lige frem sagen det her.

Du gjorde det rigtige ved at ringe. Jeg synes du skal være glad for du gjorde det.

Ikke for at komme med en løftet pegefinger, men jeg vil gerne understrege over for andre at blanding mellem benzoer og morfika simpelthen er for farlig til at bruge rekreativt. Ja jeg ved godt det er en god smertestillende kombination - men man tager normalt mindre doser for smertestillende end for "sjov".

Medlem
Brugeravatar

En løftet pegefinger er på sin plads når det gælder benzo'er og smertestillende. jeg blander selv disse to ting men er meget påpasselig, og sat godt ind i det både af lægerne og nogle flinke mennesker herfra. Desværre gik den jo så ikke med min ven, håber han kommer sig altså. Skal lige selv rive fat om mig selv, det er aldrig rart at opleve. ..
Håber andre kan få noget ud af tråden på en eller anden måde, ved at fatte benzo + smertestillende er et no-go!!!!

Medlem

Med dit personlige forbrug kan jeg godt se, hvordan det kan gå galt, og jeg ville ærligt nok også tøve med at ringe 112. Vagtlægen og skadestuen har nogle imo ret kvalificerede sygeplejesker til at tage telefonen, som kan guide dig til at tjekke de mest almindelige tegn på overdosering.

Som det er skrevet side op og side ned herinde, er det en meget risikabel kombination. Men doner er også noget af det værste at blande med benzoer. Begge dele sniger sig ind, og snakker vi benzoer med lang halveringstid kan rusen køre hårdt på i næsten et døgn. Er man ikke både teoretisk og i praksis virkelig velbevandret i benzoer og opioder, skal man ikke engang overveje komboen, og selv der har jeg oplevet 2 bekendte aldrig vågne op, en sandsynligvis pga. et glas rødvin som prikken over i'et, der ikke var medregnet.

Er man af smertestillende årsager tvunget til at blande, skal man overveje, hvordan man hurtigst opnår den fulde virkning af det man har taget, at især opioden/opiaten vikningstid holdes kort, og at doserne holdes så lave som muligt. Vil ikke konkretisere det mere, da folk hurtigt kan få gode ideer.

Mvh.
Anarkrig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Godt du ringede! Og han skal være glad for han har en ven som dig - Som tager hånd om ham! Du gjorde det rigtige ..

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
til en anden gang - 20mg metadon og 5mg metadon er identiske bortset fra størrelsen. 20mg tabletter er 10mm i diameter, hvor 5mg er 8mm i diameter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]