Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Jeg er forholdsvis grøn inden for at ryge det grønne.
Jeg har nogle spørgsmål omkring hashrusen.
Jeg røg for 2 timers tid siden en joint med 2/3 ristet smøg (gul manitou) og 0.2 gram sort hash ("pakistani")
Jeg kunne hurtigt mærke at jeg var blevet påvirket ved at jeg havde noget dårligere koordination, end jeg plejer.
Det meste aftog dog rimeligt igen. Da der var gået en cirka en halv time synes jeg kun at jeg kunne mærke en smule mere velbehag ind jeg plejer.

Jeg besluttede derfor at rulle mig en joint mere. Denne gang også med 2/3 ristet smøg, men denne gang med 0.3 gram "kashmir". Da jeg sætte ild til denne blev jeg hurtigt lettere omtåget og min koordinations evne blev endnu engang påvirket. Jeg slukkede den faktisk allerede efter halvdelen og troede at der nu virkeligt ville ske noget. Ligesom sidst aftog det dog hurtigt igen og jeg røg derefter resten.
Denne gang blev jeg ligesom de andre gange lidt tåget i hoved, men dette aftog endnu engang efter et par minutter. Jeg følte derefter et stort velbehag i en halv times tid og de snacks jeg spiste smagte også bedre (bildte jeg i hvertfald mig selv ind) end de gjorde før jeg havde røget.
Nu halvanden time at efter jeg har røget synes jeg kun at jeg føler mig lidt flad og doven og mit hoved føles lidt tungt, men ikke mere end som foreksempel en lang dag på arbejde. Jeg tjekkede jævnligt mine øjne efter jeg havde røget for at se, om de var blodskudte eller havde store pupiller. Det fik jeg dog aldrig. Får i altid det når i er skæve?

Jeg er sikker på at jeg inhalerede, da jeg efter hvert sug også tog en stor indånding luft af næsen, før jeg pustede røgen ud igen. Jeg sidder nu lidt med en lidt tom følelse og med spørgsmålet inden i, om dette virkeligt er hvad jeg betalte for? Er dette den samme rus som i andre får når i har røget? Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg kan gøre anerledes for at få mere ud af rusen. Jeg har kun røget få gange før, men de gange tror jeg ikke at jeg inhalerede. Jeg følte derfor ikke andet end lidt velbehag dengang. Jeg har en enkelt gang prøvet at spise ca. 0.5 gram hash. Jeg faldt dog i søvn i 2 timer kort efter at jeg havde indtaget det. Da jeg vågnede var min koordinations evne utroligt svækket og jeg havde ingen korttidshukommelse. Det aftog dog igen efter en halv times tid.

Undskyld den lange post, men jeg ønsker bare virkeligt at opleve en anden form for rus, end den alkohol giver mig. Jeg har dog ikke rigtigt mod på at prøve noget stærkere end hash.

God røg og godt nytår!

bannet
Brugeravatar

Der kan være en del der kan forhindre dig i at få den "optimale" rus.
1. Dårligt hash
2. At du ikke inhalerede ordenligt
3. For lidt hash i din joint (prøv med 1½-2 godt ristede smøger, og så 0.5g af det hash du har)
4. At din krop ikke har taget imod stoffet, da du kun har røget få gange før, uden at inhalere.

Der er sikkert andre ting der også kan forhindre dig i at få den gode rus, men som jeg ikke kan udtale mig om.

Den rus jeg plejer at få, virker overhovedet ikke sådan som din rus.
Jeg bliver i godt humør, lidt sommerfugle i maven, dejligt rundtosset i hovedet, afslappet i sindet, sanse-forbedring, og denne rus varer 1-2 timer efter jeg har røget en joint med 0.5-0.7g god hash.
Du kan sikkert ikke bruge det til meget, men jeg gav mit bud.

held&lykke
:)

Medlem

Du vil sikkert få vildt mange svar omkring hvordan din røg ikke er god nok, eller om at du skal putte mere i, men det er 100% bare fordi du ikke har røget før. Jeg har aldrig mødt en som der blev skæv af at ryge første gang.. De første par gange kunne jeg højst mærke placebo effekter. Jeg blev så ved med at ryge med på joints, og inden 10. gang indtræf den rigtige virkning, først dér var jeg overbevist om at jeg var skæv.

Det kan næsten ikke være andet, jeg er trappet ned til at ryge "sjældent" (ca 2 gange om måneden), og man skal virkelig kaste noget dårligt røg efter mig hvis jeg ikke i hvert fald får en virkning af 0,3g.

ps. husk at inhalere. du kan tydeligt mærke om du gør det eller ej. Hvis du ikke er vant til at ryge så sug røgen ind i munden, åben så munden lidt (uden at ånde noget røg ud selvfølgelig) og tag en indånding :)

bannet
Brugeravatar

BryGs skrev:
Du vil sikkert få vildt mange svar omkring hvordan din røg ikke er god nok, eller om at du skal putte mere i, men det er 100% bare fordi du ikke har røget før. Jeg har aldrig mødt en som der blev skæv af at ryge første gang.. De første par gange kunne jeg højst mærke placebo effekter. Jeg blev så ved med at ryge med på joints, og inden 10. gang indtræf den rigtige virkning, først dér var jeg overbevist om at jeg var skæv.

Jeg blev skæv første gang jeg røg hash, rigtig skæv!! jeg kunne ikke gå på mine ben, jeg følte jeg var på et skib midt ude på det sorte hav, fordi det hele kørte rundt om mig, jeg var blæst første gang jeg røg hash(har senere hen fået af vide at det var rød libanon, af ham gutten der fik mig til at ryge, han er 6 år ældre end mig), og kender flere der også blev skæv første gang. så din teori med at det er 100% fordi han ikke har røget før passer ikke helt.
det kunne tænktes det var dårligt hash, da jeg tænker at det er en af hans første gange han køber hash?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Jiotu skrev:
Jeg er sikker på at jeg inhalerede, da jeg efter hvert sug også tog en stor indånding luft af næsen, før jeg pustede røgen ud igen.

Nu bed jeg lige fast i den her sætning. Du har ikke inhaleret, du inhalere ved at trække luft ind gennem munden, så du trækker røgen ned i lungerne. Hvis du gør det rigtigt vil dette højst sandsynligt resultere i kraftig hoste. :wink:

Medlem

WeedHead skrev:
BryGs skrev:

Jeg blev skæv første gang jeg røg hash, rigtig skæv!! jeg kunne ikke gå på mine ben, jeg følte jeg var på et skib midt ude på det sorte hav, fordi det hele kørte rundt om mig, jeg var blæst første gang jeg røg hash(har senere hen fået af vide at det var rød libanon, af ham gutten der fik mig til at ryge, han er 6 år ældre end mig), og kender flere der også blev skæv første gang. så din teori med at det er 100% fordi han ikke har røget før passer ikke helt.
det kunne tænktes det var dårligt hash, da jeg tænker at det er en af hans første gange han køber hash?

ok, jeg har også læst om andre på dette board der blev skæve første gang de røg, men synes det er sjældent at folk ikke lige skal vænnes til det. Min nuværende kæreste f.eks. havde ikke prøvet at ryge, hun blev ikke skæv før 5. gang vi røg, ligemeget om vi røg store blunts med skunk eller joints med klistret hash, hvor jeg selv blev enormt skæv. hun var fest ryger så hun kunne sagtens inhalere. Samme historie her, jeg røg alt for meget af en nybegynder de første gange, det slog alle mine daværende venner i gulvet imens jeg sad og intet kunne mærke. Pludselig en dag da vi røg fik jeg den der tunge gummi følelse i kroppen, og derefter et ustyrligt grineflip, og der røg jeg meget mindre end ellers.

Det kan tænkes at man måske er lidt spændt og har noget adrenalin i kroppen de første par gange, og når man så begynder at slappe af med det og egentlig har mistet sine forventninger lidt så slår det. Men så alligevel ikke, for ligemeget hvor meget adrenalin jeg har i kroppen idag så bliver jeg skæv!

Medlem
Brugeravatar

hash-rusen er i mine øjne lidt mere "sneaky" end alkohol rusen.. Du kan TYDELIGT mærke når du har drukket, hæmningerne forsvinder, balance evnen svigter osv.

De første 3-4 gange jeg røg blev jeg virkelig skuffet. Det var så lige indtil jeg prøvede noget virkelig god ryger i perfekt setting.. gode settings og god røg så er den hjemme!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man kunne forestille sig at du heller ikke var den bedste til at rulle joints endnu, så måske du skulle prøve at anskaffe dig nogle færdige rullede cones (de kan købes i nogle brugse og tankstationer). Lær at inhalere, og holde røgen ned i 3-5 sekunder. 3-5 sug, sluk den, vent 15 min, 3 sug mere hvis du har behov for det. Det er en ganske fin fremgangsmetode for nybegyndere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Set and setting er altså også afgørende. Personligt føler jeg ikke at joints gør det store ved mig hvis ikke jeg aktivt fremprovokere virkningen. Det lyder lidt tila t du bare har siddet alene og røget en joint også troet at det ville komme til det. Grineflip opstår hvis der sker noget sjovt imens man er skæv. Lidt virkning har du da også fået med sanse forstærkning (jeg elsker den del af rusen, man kan være heldig at få en rus hvor alt mad sender dig til himlen.)

Medlem

Ændringen af sanseindtryk er også lige mig. Har været ude for at en ice-tea med en underlig smag(kan ikke huske hvad den var med) var gudedrikken mens jeg var skæv. Dagen efter kunne jeg ikk' engang drikke en flaske fordi det ikke var særlig lækkert. Hvis du kan skaffe noget andet hash/weed så prøv det. Det kan være det vil give dig en rus der er nærmere den du søger. ellers enig med Jack

Junior medlem

Prøv at indhaler med munden i stedet for næsen..

Junior medlem
Brugeravatar

Secretone skrev:
Prøv at indhaler med munden i stedet for næsen..

enig. du får jo slet ikke det samme ud af det hvis du har røgen i munden og trækker vejret ind gennem næsen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]