Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey er ny her på sitet, dog har jeg læst med i noget tid og kigget rundt herinde.
Og jo jeg har prøvet at søge svar på mine spørgsmål, men kan ikke finde noget konkret.

Det er sådan så jeg har 3000-3500 kr at gøre godt med til en lille hjemmedyrk i min entre (lejlighed).
Jeg har bestemt mig for at få et telt, evt. 100x100x200, self med tilhørende filter, og udsugning. Til lys har jeg tænk på at købe to stk CFL pærer på 250 w hver, et med 2700k(blomst) og et med 6400k (vegge). Indsugning har jeg tænkt at man godt kan droppe da der er passiv indsugning i sådan et telt? Ret mig hvis jeg tager fejl..
Udover det køber jeg noget all mix eller hva det nu hedder og blander sand og leca sten op med. Self køber jeg diverse grow vitamin og alt det der..

Men har jeg glemt noget? og jeg vil gerne plante 10 stk white widow, men hvor meget gir hver plante? har valgt at bruge CFL da det ikke udvikler så meget varme som fx hps.
Mit mål var at fremstille ca 500gram ryger skunk op til roskilde festivallen, ( da vi er en pænt stor lejr af rygere) kan jeg det med det udstyr jeg nævner?
Det skal siges jeg kun er hjemme i weekenderne, så kan det overhoved lade sig gøre at planterne er alene i hverdage? Self har jeg kigget på et auto vandingsystem, og det køber jeg også.

Kom gerne med tips, nu hvor i ved hva mine krav og ønsker er osv.
Men det er vigtigt det skal være et stealth grow.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg ved ikke så meget om indendørs grows, men kan hjælpe med nogle af de ting du spørger om.

Du siger det skal være stealth. Det kan du gøre ved at putte et kulfilter i.
Hvor meget planterne giver er der ingen der kan give et nøjagtigt svar på da der er mange variabler, men regn med at halvdelen bliver hunner (det kan dog både blive mere eller mindre). Hver hun giver dig så imellem 25-500 gram alt efter, hvordan du stresser dem, gøder dem, vander dem osv. jeg fik selv ca. 500 gram af 5 hunner i alt.

Jeg tror godt du kan lade planterne være alene i hverdagene når du har autovanding.

Junior medlem

Jeg er godt klar over udfaldet self er forskelligt, jeg har tænkt mig at købe 10 stk feminised frø, og håber self på de alle bliver til noget, men hvis jeg skal være realistisk så falder der nok 2-3-4 stk fra, jeg er jo grøn på området. Men jeg har jo fået anbefalet CFL pga mindre varmeudvikling, men kan 250 w CFL give mig 75-100 gram per plante white widow?
Jeg har jo tænkt mig at købe 2 stk CFL 2700k og 6400k, kan jeg have dem begge kørende til vegge fasen? Under blomstring skal jeg hvertfald kun ha 2700k lampen kørende, desuden skal jeg have reflektor til de lamper eller kan jeg have dem frit hængene? Kan nemlig godt selv lave en af noget bukket alu :)

Og så til gødning og alt det, jeg synes det er lidt en jungle med alt det forskellig gødning, har tænkt på at skaffe følgende hjem:
Biobloom - til blomst
biogrow - til veg
algesaft (eller hvad det nu er)
og noget topmax, som gør skud mere fyldige
Kan jeg nøjes med det? alt gødning er fra BioBizz, jorden jeg vil gro dem i er all mix jord, men vil plante frø i en så/priklejord.

Junior medlem

hva er der slet ik nogen der kan svare?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Freshman skrev:
Jeg er godt klar over udfaldet self er forskelligt, jeg har tænkt mig at købe 10 stk feminised frø, og håber self på de alle bliver til noget, men hvis jeg skal være realistisk så falder der nok 2-3-4 stk fra, jeg er jo grøn på området. Men jeg har jo fået anbefalet CFL pga mindre varmeudvikling, men kan 250 w CFL give mig 75-100 gram per plante white widow?
Jeg har jo tænkt mig at købe 2 stk CFL 2700k og 6400k, kan jeg have dem begge kørende til vegge fasen? Under blomstring skal jeg hvertfald kun ha 2700k lampen kørende, desuden skal jeg have reflektor til de lamper eller kan jeg have dem frit hængene? Kan nemlig godt selv lave en af noget bukket alu :)

Og så til gødning og alt det, jeg synes det er lidt en jungle med alt det forskellig gødning, har tænkt på at skaffe følgende hjem:
Biobloom - til blomst
biogrow - til veg
algesaft (eller hvad det nu er)
og noget topmax, som gør skud mere fyldige
Kan jeg nøjes med det? alt gødning er fra BioBizz, jorden jeg vil gro dem i er all mix jord, men vil plante frø i en så/priklejord.

Med så stort et telt, ville jeg nok vælge at køre en 400 eller 600 watts HPS/MH. Det ville dog larme mere, eftersom der ville være mere brug for udluftning pga. den højere temperatur.
Med et sådan setup ville jeg sige at det er realistisk for dig at have 500 gram skunk til roskilde festival, hvis vi siger du gik i gang fra dags dato.

En løsning/hjælp på problemet med larm fra kanalventilator, ville være at købe en cooltube, som er en slags langt glas, der dækker hele pæren og suger luften ud af teltet ved siden af pæren. Det sænker temperaturen i teltet, og derved kan din kanalventilator køre mindre = mindre larm.
Billede
^Cool-tube

Men med telt, kanalventilator, HPS/MH, kulfilter, cooltube samt frø osv. vil dit budget ikke komme til at holde sig under de 3 - 3,5 k.

- 75-100 g pr. plante er imo. rimelig usandsynligt med 250 w cfl, nu hvor du også er "grøn" indenfor dyrkning.

Junior medlem

Tak for info, men nu har jeg fundet en cooltube til 48.40 euro:
Cool Tube XL ø150mm BSG 495mm lang
Kan den ikke kombineres med en 400 watt HPS lampe?
Og så er der noget jeg ikke forstår, pæren sættes inde i cooltuben, og cooltuben har indbygget reflektor, men.. Hvor skal ballasten så sidde? :S Eller skal jeg faktisk bare tilføje cooltuben til mit 400w hps kit?
hmm.. En anden ting jeg ikke har fået svar på endnu er:
Kan jeg godt lade planterne lade i hverdagene uden at skaffe et vandingsystem? Ellers, er der nogen af der der har nogle forslag til et hjemmelavet vandingsystem?

Moderator
Brugeravatar

Ballasten sidder i den anden ende af kablet du putter i fatningen til lampen, som vil være indbygget i cooltuben. Det er bedst med ballasten udenfor teltet, pga. varme, og så lidt strøm som muligt inde i teltet, og intet i gulvhøjde er en god sikkerhedsregel når man har med planter og dermed vand at gøre.
Du forbinder kulfilteret i enden, inde i teltet med f.eks. noget flexrør, derefter kanalventilatoren, så flexrør, så cooltuben og lampen, og derefter flexrør ud af teltet.
Derved skaber du et nagativt tryk så der stort set ikke kommer luft ud der ikke har været igennem kulfilteret, og dermed undgår du det meste lugt udenfor teltet.

Et bud på din problematik med kun at være hjemme i weekenderne, kunne være et hydro system med en stor tank, så pH og EC værdi ikke svingede så meget. Både drip system, Ebb n' flow og DWC systemer vil nok godt kunne holde til at man var væk fra dem 5 dage i ugen, når først man dialer det ind. Kræver dog man lige sætter sig ind i det, men det er til at forstå. Ellers kender jeg ikke til jord autovanding der virker særligt godt, det fører for det meste til over eller undervanding og planter der ikke trives vel.

Junior medlem

BisMann skrev:
Ballasten sidder i den anden ende af kablet du putter i fatningen til lampen, som vil være indbygget i cooltuben. Det er bedst med ballasten udenfor teltet, pga. varme, og så lidt strøm som muligt inde i teltet, og intet i gulvhøjde er en god sikkerhedsregel når man har med planter og dermed vand at gøre.
Du forbinder kulfilteret i enden, inde i teltet med f.eks. noget flexrør, derefter kanalventilatoren, så flexrør, så cooltuben og lampen, og derefter flexrør ud af teltet.
Derved skaber du et nagativt tryk så der stort set ikke kommer luft ud der ikke har været igennem kulfilteret, og dermed undgår du det meste lugt udenfor teltet.

Et bud på din problematik med kun at være hjemme i weekenderne, kunne være et hydro system med en stor tank, så pH og EC værdi ikke svingede så meget. Både drip system, Ebb n' flow og DWC systemer vil nok godt kunne holde til at man var væk fra dem 5 dage i ugen, når først man dialer det ind. Kræver dog man lige sætter sig ind i det, men det er til at forstå. Ellers kender jeg ikke til jord autovanding der virker særligt godt, det fører for det meste til over eller undervanding og planter der ikke trives vel.

Så vidt jeg forstår så skal filteret sættes på, derefter udluftning, og dette forbindes med cooltuben og derefter forbindes cooltuben med rør til hullet ud af teltet? Er det sådan det skal være? For jeg havde da bare tænkt mig at sætte filter, og ventilationen sammen og så ud af teltet.

Ang hydro, det er alt for dyrt, jeg må få en kammerat ud og vande planterne fx hver onsdag, han bor tæt på mig og tror godt han vil gøre det. Så burde problemet vel være løst? Så sørger jeg for hurtigst muligt at plante dem over i store potter, havde tænk på først at spirre dem og derefter plante dem i 6 L potter, og faktisk efter det tænkte jeg på at smide dem over i 15-18 L potter? Har regnet på det og hvis jeg køber et 120x120 cm telt, så kan jeg lige ha plads til 6x18 L potter, og det burde da give nogle dejlig store planter kombineret med 400w hps !

Hva gødning skal jeg have? stadig intet svar på det? Er det nok med de tre slags jeg nævner oppe over eller?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil mene det er nok med det gødning du har.. Men er langt fra ekspert på området..
Har du mikronæringsstoffer?

Moderator
Brugeravatar

@Freshman
Ja, det er sådan det skal forståes hvis der skal bruges Cooltube, der som nævnt har nogle klare fordele.

Hydro behøves ikke være dyrt hvis man fikser det selv, men store potter kan også gøre projektet mere hands-off.

Det er 'nok', med de typer gødning du nævner, og der er micronærringsstoffer i Alg-A-Mix.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
jeg synes at bio bizz grow, blom og rootjuice, og så tangmel og basaltmel fungere rigtig godt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
jeg synes at bio bizz grow, blom og rootjuice, og så tangmel og basaltmel fungere rigtig godt.

jeg kom altså til at lave det samme indlæg 2 gange og jeg kan ikke finde ud af at slette det ene.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]