Morten på 14 skrev:
Synes det er ærgerligt, at politiet prøver at piske en stemning op, og skræmme stofbrugerne fra det område fra vid og sans, når det viser sig at manden har kombineret mange slags narko og formentligt også med alkohol, og holdt sig vågen i flere dage i træk. Det er jo klart at det går galt, og det er som sådan ikke stoffernes skyld, men kun hans egen.
Det er sandt. Men synes nu også at man skal passe på med at "tige farerne ihjel". Jeg føler mig forholdsvis ansvarlig, men alligevel kunne det jo lyde alvorligere end det er, når man sidder og dessikerer en hård weekend. Tag f.eks. en psykedeliabruger som drikker nogle øl en eftermiddag, tager noget amfetamin lidt senere og ryger en joint, for så at efter minimal søvn, tage en valium eller lignende til at sove på. Det er 4 stoffer hvoraf 3 kaldes for narkotika af politiet og andet godtfolk. Og jeg har ikke inkluderet at de fleste sikkert ryger en smøg og drikker en kop kaffe/cola/redbull.
Nu ved jeg godt at min analogi ikke holder helt, da den ovennævnte kombo måske ikke er så dødbringende, især ikke hvis doserne er fornuftige, men et "stofblanding" kan jo godt virke næsten trivielt og ligegyldigt, hvis man har en vis rutine. Selv ville jeg nok udpege amfetaminen som synder hvis en kradsede af på ovennævnte kombo, selvom man altid kan efterrationalisere og skylde på blandingen af 5 substanser.
Nu ville jeg ikke have at det skulle lyde som en hetz, for det er det bestemt ikke, så vil lige afslutte med at (af nysgerrighed) spørge hvilke substanser han blandede (har ikke læst artiklerne) ?
Mvh