Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: L-Dopa
Medlem
Brugeravatar

Hej folk.

Jeg har siddet og søgt lidt rundt omkring på L-Dopa, som et tilskud til ens dopamin lagre. Jeg kommer meget sjældent i nærheden af stimulanser og har derfor ikke brug for, at "reparere" min hjerne efter blæserture. Men jeg tænkte om L-Dopa ikke kan bruges som et lille boost i ny og næ til byturer, fester (eller evt. eksamener/forberedelse, hvis i har erfaret øget koncentration? :) ). Jeg tænker at det er en sundere vej end koffeinpiller, der alligevel bare giver kvalme, da L-Dopa jo er en aminosyre.

Det jeg søger her, er info omkring jeres erfaringer med det generelt, dose (husk, ikke en daglig dose, men bare det ekstra boost i de sjældne tilfælde), og om i vil anbefale det?

Peace.

Titel: Re: L-Dopa
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan som sådan godt blive "påvirket", men det burde ikke være noget værd. Come on, lad nu være med at tro, om man kan tage diverse substanser for at tage en rus eller lignende.. Hvis du har Parkinsons, kan du bruge L-Dopa til noget godt.

Medlem
Brugeravatar

Kan regne ud mit post bliver misforstået siden jeg kun har et svar, og det er "negativt".

Og hvis vi nu alligevel tager ":D"'s svar i brug, burde L-dopa ikke være sundere end kokain hvis vi snakker rusmidler????

Så.
Jeg har ikke brug for en rus...
Jeg tænker: er L-dopa ikke bedre at indtage, istedet for koffein-piller, til en druk aften? (hvis det altså gør dig mere frisk)

Og vil igen pointere, det er ikke tit jeg vil have behov for at indtage hverken koffein, amf, cola (andre stimulanser) og l-dopa.

(håber det bliver forstået positivt, ellers forklarer jeg alt så godt jeg kan når jeg er blevet ædru)

Peace :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hej

Der er ret stof forskel på dopamine og coka/koffein...
Du kan ikke bruge det rekreativt, det vil svare til at spise 5-htp og lade som om du på e fordi man kan mærke dit serotonin indhold i kraniet stiger lidt...

L-Dopamin er ikke et rusmiddel.. Det er et kosttilskud.. Hvis det gav en desideret rus ville det ret sikkert ikke være lovligt i dette land.

Du burde slet ikke indtage stimulanser og alkohol, men det en helt anden historie.... Coka+Alkohol f.eks er mega usundt for dit hjerte..... Alkohol er en depressant, tricket vil være at indtage mildere alkohol eller bare mindre, det eneste du gør mod dig selv er at give dig evnen til at drikke mere og skade dig selv mere end du normalt ville.

Du har vel fået ideen med L-dopaen fordi både det og stimulanser har noget med dopamin at gøre... Men hvis du havde GOOGLET lidt info, så vil du allerede på wikisiden se at det ikke vil kunne bruges til det som du vil bruge det til...

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
L-DOPA er ikke dopamin eller L-dopamin, men en precurser til dopamin, som i modsætning til dopamin er i stand til at krydse hjerne/blod barrieren.

Jeg ved ikke hvor kraftigt L-DOPAen virker, jeg tvivler på du vil få en effekt der minder om koffeinpiller. Men selv føler jeg godt jeg kan mærke det den følgende dag hvis jeg har 5-htp. Så jeg vil sige at det er et forsøg værd.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har også erfaret positive effekter med 5-htp, mest i forbindelse med søvn. Synes det afslapper meget godt de aftener hvor man bare ligger og ruller rundt i sengen og ikke kan sove overhovedet. Har også prøvet at indtage det både efter et ketamin trip og et lsd trip, faldt hurtigt i søvn bagefter, hvilket jeg som oftest finder svært i de tilfælde.

Men fik ideen med l-dopa hvis det kunne øge ens koncentration f.eks (og et lille humør-boost)
Udover det så HAR jeg googlet det, og der står faktisk nogle steder at det er et "psychoactive drug", hvilket jeg har svært ved at tro på. Derfor jeg håbede nogle kunne fortælle om det :)

Jeg ved godt at alkohol og stimulanser er en usund sammenblanding, men som jeg skriver, så kommer jeg sjældent i nærheden af stimulanser. Mest fordi jeg synes stimulanser er kedelige og dyre. Men det er fair nok du kommer med den prædiken, det er jo trods alt et HR-forum.

Men ja, det er vel forsøget værd. Ville bare gerne høre lidt personlige erfaringer inden jeg smider penge efter det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Har du prøvet rosenrod og ginseng? Det er super godt til at skærpe koncentrationen, det løfter humøret og er desuden rigtigt godt mod stress.

Bruger selv begge dele hver dag, og efter min mening giver det en rigtig god tankemessig klarhed.

Udover det, så er rosenrod en antioxidant, hvilket burde reducere den neurotoxitet stoffer kan give

- Abraham Lincoln

Medlem
Brugeravatar

Har ikke hørt om rosenrod før (eller også har jeg bare overhørt det). Men vil da kigge på det, tak :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]