Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

nu har jeg i et par måneder prøvet at blive skæv af joints men uden held! jeg har røget alt muligt forskelligt fed og i forskellige doser! det rammer mig bare ikke ved ikke hvorfor, en gang i mellem når jeg ryger rigtigt meget kan jeg mærke det meget meget meget lidt! altså jeg kan mærke at jeg er blevet (meget lidt) afslappet i kroppen men denne følelse forsvinder efter 20 minutter, og mine venner de er helt rundt på gulvet efter de joints de laver! de siger " aaarh jeg har det totalt fedt ligenu" og du kan se det i deres øjne at de er helt skæve!

Hvorfor rammer jointen mig ikke?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Siden du siger du har røget meget forskelligt fed er det jo nok ikke tjalden den er gal med,
og dog, du kan ha fået meget forskelligt dårligt fed ;) er du sikker på det er noget ordenligt noget
du har fået fat på ? jeg har set nybegyndere ( folk der ikke ryger så tit ) komme rendende med en tør standard og påstod det var
det sygeste slasker...

Hvad med din rygeteknik ? er den iorden ?
Noget der plejer at virke for mig istedet for at tage store modbydelige killer sug ;)
er at nappe en masse små, altså tage et lille sug, hive det lidt ned i lungerne, tage et til og
forsætte sådan til man er " røgmæt " hehe.

Den metode plejer at gøre mig hurtigt og god skæv,
Du ryger på joint.. ? det kunne være du skulle prøve noget -
andet, ikke bong eller sådan noget " hårdt " men måske bare noget andet der passer dig bedre.
Prøv evt at hold røgen nede i lungerne i 5 seks tid hvis du kan ( ikke hvis det er direkte ubehageligt )
har set mange gøre det, at røgen når knap nok at komme ned og kysse lungerne før den bliver pustet ud igen.

Junior medlem

Tak for det kompetente svar

hmm er rimelig sikker på at det har været noget godt fed for en af dem jeg røg er en erfaren hashryger og han sagde at det var noget godt noget .. men btw. har prøvet at købe fra gaden fra staden osv.. så tror ikke det er kvali den er gal med..

har også prøvet at tage forskellige slags sug små, store, holde det lidt inde, kongehvæs osv..

ved bare ikke hvad der er "galt" med mig, alle mine venner bliver heelt lamme af det fed vi ryger undtagen mig!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det har jeg personligt også set eksempler på. På studietur i Rom købte vi noget tilfældigt hash, som så viste sig at være helt vildt, og det gav os to erfarne rygere en griner på, som man kun oplevede de første gange, man ryger. Og så sidder der denne gut, som aldrig rigtig har røget før, fordi han også beklagede sig over, at han aldrig rigtig kunne mærke noget alle de andre gange, han havdet røget. Han havde røget samme mængde som os og midt i vores vilde griner rejser han sig og går ud af rummet, mens han irritereret mumer "det virker fandme ikke, det her!". Måske nogle folk bare er uheldige?
Du kan forsøge dig nogle gange mere, hvis du har lyst, men hvis det ikke virker de næste gange, så er det ingen grund til at blive ved. Jeg har selv ført hørt lignende med folk, der ikke kunne mærke noget som pludselig efter en joint ryger helt væk, så det kunne sagtens være, det sker med dig. Har du prøvet skunk? Det er i hvert fald ofte stærkere og bedre end den hash.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Vil foreslå dig at gå i køkkenet og kokkerer lidt, oral indtagelse virker ofte en del kraftigere. Forsøg dig lidt ad med forskellige doser, da det kan være lidt svært at sige noget om grundet meget svingende kvalitet af varen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Calm skrev:
Vil foreslå dig at gå i køkkenet og kokkerer lidt, oral indtagelse virker ofte en del kraftigere. Forsøg dig lidt ad med forskellige doser, da det kan være lidt svært at sige noget om grundet meget svingende kvalitet af varen :)

Han har jo ikke fået noget effekt før, så det vil da godt nok være risikabelt at opnå ens første rus ved oralt indtag.

Medlem
Brugeravatar

Tror RIGTIG mange laver den fejl at de ikke holder røgen længe nok nede. Kender mange der tager rigtig store sug men røgen kommer op sekundet efter.
Thc'en er vidst først skidtet er optaget 99% efter 7 sekunder i dine lunger, så keep it down there :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
:D  skrev:
Calm skrev:

Han har jo ikke fået noget effekt før, så det vil da godt nok være risikabelt at opnå ens første rus ved oralt indtag.

Det er alt sammen et spørgsmål om dosering, og nu det andet ikke rammer ham så ser jeg oral indtagelse som en glimrende second option.
Men ja start altid lavt med doserne.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland

Min første rigtige high opnåede jeg via oral indtagelse, og det kan kun anbefales!

Men vær forsigtig med dosering, da virkningen er meget længere end normalt.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Prøv med bong, chillum eller tjubang. Hvis det ikke virker bliver du sgu nok aldrig skæv. Oral indtagelse kan også "slå en ihjel", men personligt synes jeg effekten er for svingende. Har du prøvet at ryge en joint alene?? Du kan også prøve at drikke 4-5 øl og så ryge en joint bagefter Det plejer som regel at forstærke min skævert...

Dega

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
frækfyr skrev:
Thc'en er vidst først skidtet er optaget 99% efter 7 sekunder i dine lunger, så keep it down there :)

Kan du finde en kilde på dette? For såvidt jeg husker går det meget hurtigere..

Bo Dega skrev:
Du kan også prøve at drikke 4-5 øl og så ryge en joint bagefter Det plejer som regel at forstærke min skævert...

Dega

Det vil jeg være rimelig påpasselig med, da alkohol og THC sjældent er en god kombi for en nybegynder... Har selv fået det utrolig dårligt af denne kombi før, på trods af at jeg er ved at have røget i en 3 - 4 år...

Ta du bare og prøv nogle af de andre forslag som er kommet.. Du skal sgu nok blive skæv på den ene eller den anden måde.. Bare rolig..

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Calm skrev:

Første gang jeg var skæv var faktisk ved oral indtagelse, og så længe man bare sørger for at starte ud i det små kan jeg ikke se nogen harme. :)

Til trådstarter,
start evt. med at kokkerere med pot (hvis det er til at skaffe hvor du befinder dig), da det er en lidt mildere rus. Min første dosis var ca. 1 gram. Drukket i en dejlig kop guldkakao, iøvrigt.

Held og lykke :D

EDIT:
SteeLx^ skrev:
:D skrev:

Min første rigtige high opnåede jeg via oral indtagelse, og det kan kun anbefales!

Men vær forsigtig med dosering, da virkningen er meget længere end normalt.

What he said!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Bo Dega skrev:
Du kan også prøve at drikke 4-5 øl og så ryge en joint bagefter Det plejer som regel at forstærke min skævert...

Dega

Nikolajsen skrev:
Det vil jeg være rimelig påpasselig med, da alkohol og THC sjældent er en god kombi for en nybegynder... Har selv fået det utrolig dårligt af denne kombi før, på trods af at jeg er ved at have røget i en 3 - 4 år...

Han skal jo heller ikke drikke sig fuldstændig ned og det gør man sgu ikke med 4-5 bajere. Men du har ret; en joint i forlængelse af en kæmpe brandert kan få selv den mest garvede ryger ned med nakken.. :cheers:

Medlem
Brugeravatar

fejlpost

Junior medlem

Er du ryger til daglig?
Altså ryger du smøger osv?
Mit eneste bud er at du ikke inhalere røgen, og derved ikke optager THC'en i kroppen.
Kender en som også siger han ikke bliver skæv, hvor det er tydeligt at se røgen aldrig kommer i nærheden af hans lunger :-)
Ikke for at sige du ikke gør det ordenligt selvfælgelig :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

frækfyr skrev:
Tror RIGTIG mange laver den fejl at de ikke holder røgen længe nok nede. Kender mange der tager rigtig store sug men røgen kommer op sekundet efter.

Har du en kilde til de 99% og 7 sekunder? Det virker taget ud af det blå eller fortalt i narkomiljøet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Come on drenge, der sidder to og anbefaler at indtage cannabis oralt første gang. LAD VÆRE MED DET!

Junior medlem

wooow tak for en masse respons, det værdsætter jeg!

mbN skrev:
Er du ryger til daglig?
Mit eneste bud er at du ikke inhalere røgen, og derved ikke optager THC'en i kroppen.
Kender en som også siger han ikke bliver skæv, hvor det er tydeligt at se røgen aldrig kommer i nærheden af hans lunger :-)

Jeg er ikke ryger til daglig, men jeg er 100% sikker på at jeg jeg inhalere ordenligt :)

Og jeg har ikke i sinde at indtage noget oralt, eller at ryge bong. Jeg holder mig til joints.. :)

hmm måske skulle jeg prøve det med at holde røgen i lungerne i syv sekunder.. men mine venner holder det ikke inde i så lang tid de inhalere bare normalt og de bliver helt lamme, det skal sige at jeg er blevet hjulpet lidt på vej af mine venner da de så jeg ikke blev ramt, så jeg har mange gange sidet og suget næsten hel for mig selv, men er stadig ikke blevet særlig ramt..

Vh Doggy

Junior medlem

frækfyr skrev:

Har du en kilde til de 99% og 7 sekunder? Det virker taget ud af det blå eller fortalt i narkomiljøet.

Den er busted for længst.
Mener jeg har læst at 95% af THC'en er optage i kroppen efter røgen kommer i kontakt med lungerne.
Resten kommer efter at holde det nede.
Men jeg kunne jo tage fejl.

Junior medlem

doggy skrev:
wooow tak for en masse respons, det værdsætter jeg!

mbN skrev:
Er du ryger til daglig?

Jeg er ikke ryger til daglig, men jeg er 100% sikker på at jeg jeg inhalere ordenligt :)

Og jeg har ikke i sinde at indtage noget oralt, eller at ryge bong. Jeg holder mig til joints.. :)

hmm måske skulle jeg prøve det med at holde røgen i lungerne i syv sekunder.. men mine venner holder det ikke inde i så lang tid de inhalere bare normalt og de bliver helt lamme, det skal sige at jeg er blevet hjulpet lidt på vej af mine venner da de så jeg ikke blev ramt, så jeg har mange gange sidet og suget næsten hel for mig selv, men er stadig ikke blevet særlig ramt..

Vh Doggy

Fair nok :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]