Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Nyt track under opbygning eller what the fuck det hedder.

http://soundcloud.com/freakaling/freakaling-2001

som er en helt anden stil end hvad jeg plejer at lave

http://soundcloud.com/freakaling/freakaling-freak-house

Love it or Hate it.... Its art anyway!

P.L.U.R

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bestemt ikke dårligt! Me like :)

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Thumbs up, kan godt lide den lidt "dunkle" stil du kører ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Fedt mand!!!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
er der nogen dybere mening i at du starter med 28 sekunders stilhed i 2001?

Det virker lidt for let købt, lugter lidt af presets og for lidt nørderi, det er min uforbeholdne mening; det mindste du kunne gøre var, at smide et BP filter på nogle af dine waveforms engang i mellem, på den måde er der plads til flere lag af melodier i dit mix uden at det klasker sammen. Du har jo flair for melodier, jeg ville bare gerne høre dig lave en hel masse oveni i hinanden - i hvertfald før jeg vil forbinde det med noget psykedelisk.
Op på hesten igen, det kan godt blive vildere! :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Snoezel.... Det første er 2 timers sjov med at finde på en ide til noget grundlæggende der ku bygges på.... det synth sjov der kører lige i starten og det som bliver sat på efter drop 2 til baselinen er det eneste der er nørdet ganske lidt med.... så der brugt lidt reverb, en enkelt phaser kombineret med en flanger og ganske lidt compression på kicket...
de 28 sekunders stilhed er bare min mystiske autistiske måde at bygge tracks op.... der hvor der tomt, der kommer der noget :P Det jo ikke færdig...

Track 2 Freak House lavede jeg inden jeg lærte der var noget der hed takter, eller viste godt der var noget der hed det, men anede ikke hvad det var... der mest brugt reverb, phaser og en masse delay shit... og noget vridens på noget synth på nogle knapper som jeg nok ved hvad gør og hvad hedder med 3 små bogstaver, men at sku forklare det så skal jeg altså lige kigge på hvad jeg laver istedet for at gøre det næste gang. Har aldrig lært noget af nogen andre har bare sat mig ned og brugt programmet, det var først til summerpsy i år hvor jeg sad 3 nætter med fedro/brainwaveproductions som lige lærte mig en ting eller to om hvordan musik er bygget op.. der jo fucking regler... og så skulle jeg lige over sommeren, finde ud af at jeg havde glemt alt det manden havde fortalt mig... yeah great.. måtte jo være derinde et sted.. så et shivamærke senere... vupti.. så ku jeg huske det :)

Senere hen får de 28 sekunder en helt anden betydning ha ha :D Det fatter så hat i hovedet af folk hvis de ligger mærke til den detalje...

P.L.U.R

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Linket er opdateret.. Altså det første track... 2001... Som snart ikke hedder 2001 mere...:)

Kom gerne med ris ros osv... helst gerne ligesom snoezel ;)

P.L.U.R

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

endnu engang er linket opdateret... Et par percussion instrumenter blevet skiftet ud.. der blevet leget en del hist og pist.... Sat en compressor på masteren for at få noget mere lyd..... underligt nok... hvorfor hedder den egentligt en compressor? Nogen der kan forklare mig det.... Altså den kan lave mere lyd og mindre lyd... men hvad har det med udtrykket for funktionen at gøre???? Compressor?

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En provins til Sverige
Har ikke megen viden om elektronisk lyd og derfor ikke meget konstruktivt at byde ind med. Vil bare sige at 2001 er noget af det fedeste trance jeg har hørt længe :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HalalHippie skrev:
Har ikke megen viden om elektronisk lyd og derfor ikke meget konstruktivt at byde ind med. Vil bare sige at 2001 er noget af det fedeste trance jeg har hørt længe :)

:rocking: Det præcis sådan noget, der giver mig lyst til at tænde mit musikprogram og hygge mig videre :) Tusind mange tak...

En lille update på mit gear som smider det der lyd ud :) OG det helt flovt but fuck it... Går og venter på at få min pension så jeg kan få det modificeret henad vejen og musik udstyr er ikke så dyrt mere takke være computeren..

Men pt.

Computer

Skodbar (slang for bærbar der minder om en gammel slidt puch maxi med en fordrukken valgfri borger på)
Pentium 4 2.6 ghz
1.0gb ram
onboard lortelyd kort.
Fatality Høretelefoner.
Fruityloops 3 :P Go lyd gammel program, mystiske omveje for at gøre simple ting ha ha.. men det sjovt.

og en M-Audio X-session Pro Midi controller med DJ mixer layout..
Bliver kun brugt til at mixe samples ind i tracks og så til at mixe på som dj, men det en anden historie om anden end den her...

Opgraderiner kan i altid høre om når de kommer engang, hader at sidde og drømme om ting, vil hellere nyde dem når jeg har dem.

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

2001:

Jeg syntes alt i alt at det er udemærket. Du bygger der fint op, og fastholder min interesse vha. variationerne i melodien.

Jeg syntes dog at det virker lidt tomt, jeg savner fylde og flere lag i din komposition. Jeg sad med en fornemmelse af, at jeg lyttede til fundamentet af et nummer, hvis overbygning mangler.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dobbeltpost men er i børnehave pt :P

Hjørdis jeg kan godt lide den minimale stil.. Men derfor har du stadigvæk lidt ret i hvad du siger, der mangler noget og det er gør der af den grund... Jeg har ikke smidt det på endnu ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]