Nikolajsen skrev:
Jeg kan huske en torrent site, jeg anvendte en årgang, som selvfølgelig krævede at at man læste deres regelsæt, som alle andre sites.. Men det der var anderledes ved denne side, var at når man ville registrere sig, blev der stillet 3 tilfældige spørgsmål ind til regelsættet, som den givne person ikke ville have en jordisk chance for at svare rigtigt på uden at læse regelsættet, så det var der jeg tænkte:
Hvorfor ikke gøre det samme her? Hvorfor ikke stille nogle spørgsmål indtil regelsættet under registrering af en ny bruger, som f.eks. kunne lyde:
Hvad er Psychedelia.dk's hovedsaglige formål? (Efterfulgt af random svarmuligheder) Nikolajsen 
Udmærket idé!
... MEN... jeg er LIGE nødt til at kommentere på dét spørgsmål som du selv bruger som eksempel dér... for dét er der tit mere eller mindre heftig debat om, da Psychedelia-forummmet hele tiden udvikler sig, og da "inderkerne-medlemmerne" også lansgomt udskiftes (nogle trækker sig langsomt længere og længere tilbage, mens der bliver lukket nye ind).
Nu vil jeg ikke skrive så meget mere om HVORFOR det er et spørgsmål, der er meget svært at besvare entydigt, da dette nok vil føre til en længere offtopic-diskussion, men jeg vil nøjes med at sige, at jeg IKKE lige synes at det spørgsmål du bruger som første eksempel er særlig godt.
... Bedre eksempler på "checkup-spørgsmål" kunne være: "Er det tilladt at dele links til online-butikker, der IKKE sælger stoffer?".
Når jeg tænker over det, så synes jeg faktisk, at det er lidt svært at komme på særlig mange spørgsmål der kan bruges (og ikke er alt for nemme bare at svare "det rigtige til" ved at snyde-læse, og så blæse på det, når man er kommet ind i forummet).
Det handler for mig at se om god net-etikette, og det er ikke rigtig noget man kan klare med nogle tjek-spørgsmål en enkelt gang når man indmeldes.