Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
jeg har længe ville dyrke i vand, men er lidt i tvivl om hvordan opstillingen skal være.
jeg har selv tre forslag, men i må også meget gerne komme med nogle.

alle sammen er med en potte på 3 tommer med leca sten i, og rødderne hænger løst ude fra potten

1. rødderne hænger løst og der er en sprayer der sprøjter vand på dem

2. der er en slange som ligger i toppen af potten og det gør at vandet løber gennem potten og ned langs rødderne der hænger frit

3. rødderne gør ned i vandet og der er en luftpumpe i vandet.

hvad for en af dem synes i lyder bedst, og har i andre forslag.

Moderator
Brugeravatar

Bare for en god orden skyld, så hedder dine forslag 1: Aeroponic, 2: Drip system og 3:Deep Water Culture/Bubbler.

Deruover vil jeg foreslå dig at kikke på 'Ebb and flood', hvor du fylder en balje op med leca eller andet medie, og så et ressevoir nedenunder som pumper vand op i den øverste balje, for så, når pumpen slukkes at dræne fra igen, så der både er væske i mediet, og masser af luft til rødderne. Det har i modsætning til de andre den fordel at der ikke konstant skal kører en pumpe. Vælger du denne metode, så husk at lav overløb i den øverste balje, til den nedenunder, så growrummet ikke oversvømmes hvis der sker en fejl.

Jeg har set gode resultater med alle overnævnte setups, det handler nok mere om hvordan man varetager setupet, hvor godt man får det til at spille, hvilket man synes best om og ikke så meget hvilket et der er best/mest effektivt

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
havde tænkt mig at starte i grodan og når så rødderne er groet igennem, putte grodan blokken i en netpotte og så placere potten i en bubbler, ville det fungere?, fordi så ville rødderne vel kunne nå vandet i løbet af nogle få dage.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I teorien er den go nok,men det tager nok lidt længere end et par dage før planterne får "vandben". :D
Det er en fed nem måde at dyrke på,og muligvis en af dem der giver i den rigtigt gode ende med hensyn til udbytte,hvis du ellers passer dem godt.
Nu og her er der ingen fare for dit vand bliver over 24 grader,det er en af de ting der giver mange growers med bublere grå hår i hovedet når rødderne begynder at/eller lugte og blive brune og slimede.Bare husk det kan også blive for koldt.Jeg tror man regner med mellem 18-22 C som optimalt,men op til 24 skulle være okay .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]