Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fortabt i intetheden
Hey.

Jeg skal til Holland her på lørdag og danse, og har brug for et eller andet til at holde mig vågen på, når man begynder at blive træt. Sidste år var jeg dernede på noget Amf og det gik ikke just så godt, så i år ville jeg se om jeg kunne finde andre midler.. Jeg har en bøtte Efedrin piller på 500mg, og kunne godt tænke mig at vide om nogen kunne fortælle hvad doseringen er for det? På bøtten står der dog man ikke må overskride 3 piller om dagen (dvs 1500mg), men ville godt vide om det er MAX dosis for Efedrin, eller hvad. Jeg havde tænkt mig at drikke under turen, men finder noget på nettet om det vidst ikke er godt at blande Alkohol og Efedrin, og ville høre om nogen herinde havde noget info om dét??

Har søgt på Psy, men kan ikke finde nogen konkrete svar.. Nicoai

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Tror nu ikke de piller er på 500mg. :shock: En normal dosis Efedrin er på 20-25mg.
Vil ikke anbefale dig at overskride 50mg doser, der kan det blive ubehageligt og potentielt farligt.

Edit: Er du sikker på det ikke er noget Ephedra plante ekstrakt i kapsler du har dig?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Det er bestemt ikke effedrin piller du har der på 500 mg. Købt på nettet eller hvad ?

Normalt kommer effedrin på 30 mg her i dagens danmark.

Hvad firma er de fra og hvad står der mere på bøtten ?

Medlem
Brugeravatar

Det er Ephedra, 500mg extract kapsler.. Producenten hedder "Unitech Laboratories" og på bøtten står der "Ephedra 850, Extreme Natural Energizer". Og der står faktisk ikke antal mg per kapsel, kun at hver kapsel indeholder 500mg extract.. De er i sin tid købt over nettet ja, men ikke af mig selv..

Efedrin og Ephedra er måske ikke det samme??

Medlem

One-Eye skrev:
Det er Ephedra, 500mg extract kapsler.. Producenten hedder "Unitech Laboratories" og på bøtten står der "Ephedra 850, Extreme Natural Energizer". Og der står faktisk ikke antal mg per kapsel, kun at hver kapsel indeholder 500mg extract.. De er i sin tid købt over nettet ja, men ikke af mig selv..

Efedrin og Ephedra er måske ikke det samme??

Efedrin er det aktive stof i Ephedra planten. Står der ikke hvad 500mg plante extrakt svarer til i efedrin på bøtten? Ellers er det da umuligt at rådgive dig i dosis?

Medlem
Brugeravatar

Det er naturhalløjsovs kapsler du fået fat på. Ik efedrin.

Medlem
Brugeravatar

Sorry. Tænkte på noget andet krims krams. Mener der er cirka 10 % efedrin i en kapsel a´ 500 mg.. Nogen der kan be/afkræfte det ?

Ellers minder de meget om de gamle El Tigre.

Medlem
Brugeravatar

OrangeLenny skrev:
Efedrin er det aktive stof i Ephedra planten. Står der ikke hvad 500mg plante extrakt svarer til i efedrin på bøtten? Ellers er det da umuligt at rådgive dig i dosis?

Nej, der står ubelejligt nok ikke hvad 500mg extract svarer til.. Men så er det måske ikke helt forkert at lytte til MAX 3 om dagen, som der dog står på bøtten?

Medlem

One-Eye skrev:
OrangeLenny skrev:

Nej, der står ubelejligt nok ikke hvad 500mg extract svarer til.. Men så er det måske ikke helt forkert at lytte til MAX 3 om dagen, som der dog står på bøtten?

Det er nok ikke helt forkert nej :) Men prøv dig stille og roligt frem, får du ikke rigtig effekt af 1 kapsel tag en til.

Medlem
Brugeravatar

Men, hvad med Alkoholen? Har læst nogen steder om at det er farligt at kombinere Efedrin med Alkohol..???

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
One-Eye skrev:
Men, hvad med Alkoholen? Har læst nogen steder om at det er farligt at kombinere Efedrin med Alkohol..???

Nu vil jeg ikke komme ind på den videnskabelige del af det, men af egne erfanringer kan jeg fortælle, at alkoholen rammer mig noget hårdere de gange, hvor jeg har været på effe... Dog har jeg altid indtaget det oralt og ikke nasalt... Men af hvad jeg har læst rundt om på boardet ang. Therma Power som er en slankepille indholdene koffein og efedrin, så lader det til at efedrin hovedsagligt kun bør bruges til slankekurer. Det skulle eftersignede være rent lort at feste på med alkohol som sidemand! :?

Ps: Er for skæv til at finde topics'ene til dig lige nu, men prøv at søg efter Therma Power, efedrin piller o.lign., så burde du finde noget brugbart ;)

Håber det hjalp :D

Cannabis entusiast

MEGATRON

Min erfaring med (meget)alkohol-efedrin komboen er at den gør mig usædvanligt aggressiv og giver nogle slemme tømmermænd. :/

Medlem
Brugeravatar

Nikolajsen skrev:
One-Eye skrev:

Nu vil jeg ikke komme ind på den videnskabelige del af det, men af egne erfanringer kan jeg fortælle, at alkoholen rammer mig noget hårdere de gange, hvor jeg har været på effe... Dog har jeg altid indtaget det oralt og ikke nasalt... Men af hvad jeg har læst rundt om på boardet ang. Therma Power som er en slankepille indholdene koffein og efedrin, så lader det til at efedrin hovedsagligt kun bør bruges til slankekurer. Det skulle eftersignede være rent lort at feste på med alkohol som sidemand! :?

Ps: Er for skæv til at finde topics'ene til dig lige nu, men prøv at søg efter Therma Power, efedrin piller o.lign., så burde du finde noget brugbart ;)

Håber det hjalp :D

Jeg søgte og fandt den tråd du henviste til..

Det ser vist ikke ud til at det er Efedrin jeg skal indtage for at holde mig vågen, det tyder klart på det ikke er en god cocktail :/ Det bliver vist bare et par enkle Ritaliner, til at tage det værste af trætheden når den engang melder sig

Takker for alle svarene!

Medlem

Det vil også være et bedre alternativ. Efter min mening er Ritalin både mere behageligt og føles sundere end Efedrin(mindre hårdt for hjertet).

Dedikeret medlem

Rent efedrin er at foretrække over ephedra-ekstrakter, da ekstrakterne skulle have nogle bivirkninger grundet at der er "andre" ting fra ephedra-planten i.

Jeg bruger selv efedrin i forbindelse med sport i doser på 24-32 mg, kombineret med koffein i forholdet 1:10 (efedrin:koffein)

Medlem
Brugeravatar

Har max taget 120mg (fire stk. 30mg tabs) fordelt på en dag.
Der var ikke nogle specielle bivirkninger ud over en smule hjertebanken da jeg endelig gik i seng, men ikke noget foruroligende.
Hvis du vil kombi med sprut så prøv dig langsomt frem.
Har læst et par grimme historier om folk, der fik blackouts af denne kombo, men folk er jo så forskellige...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]