Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey alle sammen..

Jeg havde min hash debut for nogle måneder siden, da jeg startede på gymnasiet..
Min første gang var med noget "Lemon skunk".. Jeg røg ikke særlig meget af det, men kunne sagtens mærke at jeg havde røget!
og så her igår.. skulle der ryges igen.. alle omkring mig blev helt væk i det.. havde deres time of their lives.. men på mig havde det INGEN effekt.. overhovedet..
Vi røg noget der skulle hedde en " White Pain, Gold og en Grey Death".. og ja ingen effekt.. og det var altså kun min anden gang jeg havde røget det stads..

Hvad sker der ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
De første 10 gange jeg røg kunne jeg heller intet mærke overhovedet, udover lidt summen i hænderne.

Jeg kender mange der ikke kunne mærke noget de første gange de røg, men det kommer lige pludselig.
Ved ikke hvorfor det er sådan hos nogen, men det er der garanteret nogen nørder herinde der kan svare på :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er både den underlige Begynder tolerance, som nogen oplever. Men rygeteknik er også afgørende. Der skal inhaleres, hvilket gør at cigaretrygere ofte har det nemmere...

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jack Pot skrev:
Der er både den underlige Begynder tolerance, som nogen oplever. Men rygeteknik er også afgørende. Der skal inhaleres, hvilket gør at cigaretrygere ofte har det nemmere...

Jep, jeg forstår mig ikke helt på den tolerance nogen mennesker har i starten.
Især fordi at det er en tolerance hvor der ingen rus er at hente, og pludselig så kommer den, efter at man HAR røget op til flere gange, på nogen andre dage.

Det med rygeteknikken kan du sikkert have ret i, men jeg inhalerede også som en gal de første gange, og et par gange tog jeg flere lunger på en bong, stadig uden effekt.

EDIT: Jeg kom lige til at tænke på om det kan være fordi at der skal opbygges et stof i systemet først.
Kan ikke huske hvem det var herinde der nævnte noget lignende i forbindelse med et andet rusmiddel, hvor man skulle opbygge et givent stof i kroppen, før man ville kunne hente en rus i det rusmiddel.
Ikke sikkert at det er sådan i den her sammenhæng, men det er da værd at tænke over når nu det er så udbredt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En provins til Sverige
Tror som Jack Pot er inde på at det handler meget om "rygeteknik".

Begynder tolerance?
Speukaltion; Kan være Cannabinol receptorerne lige skal varmes lidt op får der er ordentlig "hul igennem"? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg blev først RIGTIG skæv 3. eller 4. gang jeg røg. Og det var bare en halv joint

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg blev RÅBALDRET første gang jeg røg, først så virkede det ikke.... der gik vel 20 minutter og havde bare fået en 5-6 hiv af en pind.... så skulle vi ind i en kiosk og købe et eller andet og jeg fik instant griner på over nogle slikposer - ku slet ikke stoppe igen - det var megafedt.... Har sørme også fået røget noget røg siden :=)
Flere af mine mates dengang havde dog også det problem de ikke blev skæve første gang....

P.L.U.R

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg røg ca. 5 gange på min første Roskilde Festival, jeg havde ikke røget før (heller ikke cigaretter). Der var kun en smule afslappenhed at hente. Nogle uger efter prøvede jeg så igen. Der blev jeg rigtig skæv, en rigtig god aften bortset fra 20 min. kvalme. Senere har jeg røget mange gange og har haft alle mulige oplevelser. Både positive og negative. De negative har nærmest alle sammen været i kombo med alkohol.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jack von Hashluder skrev:
Senere har jeg røget mange gange og har haft alle mulige oplevelser. Både positive og negative. De negative har nærmest alle sammen været i kombo med alkohol.

Hørt! :cheers: (<--Aldrig har den smiley været mere fyldestgørende)

Cannabis entusiast

Medlem

Første gang jeg røg blev jeg så kanonje skæv som aldrig før, det var helt galt.
Generelt får jeg ikke kæmpe effekt på skunk og pot, måske er det derfor du ikke oplevede noget.
Ellers handler det om at mishandle sine lunger tilstrækkeligt så man kan tåle tobakken :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Jeg røg ca. 5 gange på min første Roskilde Festival, jeg havde ikke røget før (heller ikke cigaretter). Der var kun en smule afslappenhed at hente. Nogle uger efter prøvede jeg så igen. Der blev jeg rigtig skæv, en rigtig god aften bortset fra 20 min. kvalme. Senere har jeg røget mange gange og har haft alle mulige oplevelser. Både positive og negative. De negative har nærmest alle sammen været i kombo med alkohol.

For det meste synes jeg alkohol har en positiv effekt på min ryger. Men det handler om at dosere rigtigt imo.

Medlem

jeg blev HELT væk første gang, og det var endda noget skod tjald hehe

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
mose-ræven skrev:
For det meste synes jeg alkohol har en positiv effekt på min ryger. Men det handler om at dosere rigtigt imo.

Du har ret i at man skal dosere rigtigt. Jeg har det bare med at tænke hva' fanden når jeg er fuld og der kommer en joint forbi mig. Det er en dårlig vane, men det kan altså også give gode resultater selv ved store mængder alkohol.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
mose-ræven skrev:

Du har ret i at man skal dosere rigtigt. Jeg har det bare med at tænke hva' fanden når jeg er fuld og der kommer en joint forbi mig. Det er en dårlig vane, men det kan altså også give gode resultater selv ved store mængder alkohol.

hehe.. Det kender jeg godt, men jeg plejer at ryge mig en pind og nyde 2 - 3 øl imens festen starter op. Når jeg så kan mærke at rusen er ved at aftage begynder jeg at drikke sprut.. nogle gange når jeg har doseret helt rigtigt, har jeg en rus der næsten kan sammenlignes med lidt mere kickass stoffer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]