Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 10:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Kan man på ingen måder lave sticklinger/cloner af lowryders? Og dette uden at skade dem?

Moderator
Brugeravatar

Man kan aldrig tager kloner uden at skade planten, der er oplagsnærring, og kilde til sukkerstoffer fra fotosyntese til videre vækst. Når det er sagt kan man da godt tage kloner af autoblomstrene, uden at det skader, betragteligt mere end normalt, og en tidlig stikling kan da sikkert blive en lille 'bud on a stick' plante. :) Men vil generelt ikke anbefale at tage stiklinger af autoblomstrene sorter, de kan ikke tvinges tilbage i vegge, og arbejdet med at få dem til at slå rødder, og beskærer, er imo. ikke udbyttet værd. Hvis det endelig skulle være, så skulle det være en længere tids blomstromstrende auto, også kaldet 'Super auto' og lign. som bliver noget større. Men som sagt er skaden ikke så stor, hvis bare du tager en sideskuds stikling for neden, og den har et par bladsæt over sig. Så bare prøv dig frem hvis du lyster, omend ikke så bare for the heck of it.

Medlem
Brugeravatar

Tak for svar. Er jo totalt nybegynder og har fortrudt mit valg af planter nu jeg har det store fine vækstrum. Jeg gik efter idiotsikkert, men at de er så små kom så basg på mig :( Jeg kører mit projekt med de lave færdig så, suger lidt mere erfaring og viden til mig og køber nogle voksne planter næste gang ;)

Eneste positive er jeg har øko hjemme ryger til nytår allerede med lidt held :rocking:

Planter igår morges

http://img264.imageshack.us/img264/423/dsc00284s.jpg

Mit grorum. Ca 1 m2 190 i højden
http://img821.imageshack.us/img821/313/grow1.jpg

Moderator
Brugeravatar

Hvis du har 1 m² til de 4-5 lowryderes, vil jeg anbefale dig at smide nogle andre frø ind med dem sammen nu, lowryder kan sagtens kører hele cyklen på 18/6, sammen med de andre veggende planter, og når du vil sætte sidstnævnte i blomst, kan lowrydersne evt. også sagtens blomstre færdig under 12/12. Højdeforskel kan nemt justeres ved at sætte noget under de lave planters potter.

Men det komer jo selvfølglig også an på hvor meget lys du har og areal det kan dække. Hvor mange watt's hps bruger du?

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Hvis du har 1 m² til de 4-5 lowryderes, vil jeg anbefale dig at smide nogle andre frø ind med dem sammen nu, lowryder kan sagtens kører hele cyklen på 18/6, sammen med de andre veggende planter, og når du vil sætte sidstnævnte i blomst, kan lowrydersne evt. også sagtens blomstre færdig under 12/12. Højdeforskel kan nemt justeres ved at sætte noget under de lave planters potter.

Men det komer jo selvfølglig også an på hvor meget lys du har og areal det kan dække. Hvor mange watt's hps bruger du?

Har tænkt tanken. Har 400 w lys. Det skulle lige passe med 1 m2!(Mit gear er i top, efter alt jeg har kunnet læse) Kører jo 22/2 lys og derfor jeg droppede tanken igen!
God ide med at hæve potter i niveu.. Havde jeg ikke engang tænkt på. Kan du anbefale nogle gode frø med godt afkast til formålet?

Det her er sq en hel videnskab. Jeg er nu allerede klart klogere end for 3-4 uger siden, hvor jeg fik ideen til at være selvforsynende i stdet for at jagte rundt efter noget ordentlig ryger til lørdagene! Så jeg har kastet mig hovedkuls ud i det her. Måske man skulle lave en tråd om projekt?

Moderator
Brugeravatar

Så vil jeg anbefale dig at smide nogle flere ind, 400W er absolut overkill med et småt antal lowryders på 1 m². Du kan for den sags skyld sagtens kører 22/2, i vegge perioden for den anden sort hvis det er. Men så som sagt ned på 12/12 igen for at blomstre dem.

Det kommer sku meget an på hvad du vil have, en indica ville nok passe udemærket, med en lang periode med "veggelys", og så en relativ kort blomstringsperiode, normalt <10 uger med 12/12, men ellers kommer de jo nok alligevel til at gro noget længere end lowrydersne, så du kan også bare kører 22/2 indtil lowrydernse er færdige, og så sætte den på 12/12, når du høster dem. Så går der 6-20 ugers blomstring alt efter hvilken en sort du vælger derfra til næste høst.

Medlem
Brugeravatar

Præcis noget i den stil jeg tænkte på, med at sætte de andre i blomst når de lave var færdige :). Vil lige prøve at søge på Indica og se hvad der dukker op ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]