Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 06:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hejsa Psychedelia
Jeg er så heldig at fået lidt forskellige benzo'er
--------------------------
Oxapax 15 mg
Nitrazepam 5 mg

--------------------------
Jeg er ikke så erfaren med benzo,-
Plejer og holde mig lidt mere økologisk ( Hash / Svampe etc )
Ville høre om hvilken benzo i syntes ville være bedst og i hvilke dosis?
Min plan er at tage dem iaften.- crashe lidt tv og måske et par pinde
,-
Håber på hjælp

Insane psychedelia user!

Når du ikke har nogen tolerance på benzoer ville en af hver være et godt sted at starte.

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for respons Fjas ¤
Kunne dog godt tænke mig at prøve hver især?
Har læst en del om begge,-
Hvad ville i starte med? Og dosis til første gang? har som sagt kun prøvet rivotril før,-`
Det skal siges at jeg har røget hash i en del år,-
Og vil gerne have at jeg bliver 'lidt' lammet på en skala fra 1-10 ( 8 )
??

Hjælp

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Oxapax er et ret mildt præparat - men du vil nok godt kunne få en virkning ud af 15mg, nok ret subtil - det er 15mg ihvertfald for mig...
Nitrazepam er til gengæld en del mere potent og også af en anden type benzodiazepin - det har en hypnotisk virkning, kontra en angstdæmpende når vi taler Oxazepam...

Zolpidem derimod er et benzoLIGNENDE præparat - og klart et hypnotikum... Dette er nok bedst til at falde i søvnpå og ikke lamme...

Mht at blande, så er der slet ingen grund til det , og da slet ikke som et udgangspunkt... Alle pillerne burde du få effekt at, ved en enkelt tablet...

Har du læst op på,hvilke andre rusmidler du bestemt ikke bør blande med? =)

Medlem
Brugeravatar

Ja det har jeg :)

Mange tak Hopifjorden
:) Post en lille rapport imorgen

Medlem
Brugeravatar

Har tænkte mig at starte med dem ca kl 22:00
3 stk nitrazepam 5 mg?
Tror i dette ville være for meget?'
Dette ville jo være min anden gang på benzo'er
Sidste gange var 2 0.5 roche,.-
Er 3 stk nitrazepam for meget til at trippe lidt,-

Har dog røget lidt bong i løbet af dagen og fortsætter nok det aften igennem,-

Skriv gerne vis i har nogle invendinger

Insane psychedelia user!

Man tripper ikke på benzoer.

15mg Nitrazepam lyder fint. 2 ville du også sagtens kunne mærke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
som jeg skrev vil en enkelt tablet også give effekt.. syntes det er lidt overkill at starte ud med 15mg... Sov godt:P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Er det kun mig der absolut ingen effekt har fået af Nitrazepam? Jeg spiste 20mg i en slurk, og jeg fik ingen mærkbar virkning. Jeg kan ikke bekræfte kaliteten af pillerne, og det lyder da lidt somom de var fake efter hvad jeg kan læse mig til.

Andre der har prøvet lign?

Jeg har desværre ikke prøvet Oxapax, så mit input til topic er begrænset.

Junior medlem

Det er så forskelligt fra person til person... Jeg har fra første gang skulle bruge minimum 45 mg oxazepam for nogen effekt (og her er der ikke tale om "sjov" effekt, men angstdæmpende effekt....) 60 mg uden tolerance kan give en god hyggelig aften for mig med hjælp fra en god pind ;) MEN det er igen så forskelligt fra person til person, efter min oplevelse kan man også blive rigtig god til at lade sig blive "fanget" i euforien og følge glædesbølgerne ud i hele kroppen efter en del erfaring... Pas på, de er ikke legetøj, og man tror man har langt mere styr på alt ting end man i virkeligheden har når man bliver rigtig fucked på benzoer...

Jeg elsker oxazepam, det kan fixe ALT, og jeg kan fungere som "normalt", gå i skole, til fest, træning, indkøb uden nogen vil opdage jeg er påvirket...
Men et liv uden smerte, frygt og angst... - er egentlig ikke et liv og abstinenserne er voldsomme og meget smertefulde...

Medlem

Benzoer med kort halveringstid er imo mest bare smadret, med mindre du self har noget at medicinsk at bruge dem til, eller hvis det er til at falde i søvn efter noget stimulerende.

Er man vågen længere tid end rusen, sidder jeg oftest tilbage med en ret så farlig crawing efter stort set alle rusmidler. Hvor diazepam eller Clonazepam kan tages om eftermiddagen og give en dejlig aften/nat + søvn og morgen, især med stærk kaffe og morgenpind, dagen efter.

De korte er i min verden funktionsbenzoer og de langvarrige hyggebenzoer. Nu ved jeg ikke hvad du ellers tager, men mit råd er at gemme nitra og oxa til du kommer ned fra et eller andet.

Zolpidem kan du så bruge hvis du har en stressperiode, tage 15 mg, ligge dig i din seng med en god film(du har set før) og en pind, og så langsomt falde i søvn som et lille barn. Det er virkelig en hyggelig fornemmelse.

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Zolpidem virker fint i 5mg dosis (½ pille) i hvert fald den dyre (Stilnokt eller hvad det nu hedder) og ikke den billige generiske, som kræver en smule mere.
Der er ingen grund til at tage mere hvis det er for at sove, man opbygger bare unødig tolerance og spilder pillerne.

Medlem

HOPIFJORDEN
Hvordan kan du være moderator og så vide så lidt?????? Jeg undres og undres......... og er rystet!

Men ok - hvis du kun skal holde øje med om folk opfordrer til salg o.l. så kan en hver "skævert" gøre det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Peter Pedal skrev:
HOPIFJORDEN
Hvordan kan du være moderator og så vide så lidt?????? Jeg undres og undres......... og er rystet!

Men ok - hvis du kun skal holde øje med om folk opfordrer til salg o.l. så kan en hver "skævert" gøre det.

?? Med Johnsons ord: "Nigger hvem fuck er du?!"

Nå, men tilbage til topic.
Jeg har prøvet zonoct (10 mg zolpidem) og af en eller anden grund jeg ikke lige kan stedfæste har jeg lidt mere respekt for zolpidem og blander det ikke med andet og anvender det kun, når jeg har problemer med at sove (som jeg desværre har til tider uden det har noget at gøre med stimulanser eller andet stofinduceret). Og til det virker de så tæt på perfekt som jeg kan forestille mig faktisk. 15 minutter efter indtag og så kan jeg sove, hvis jeg vil.

Oxapax: somehow er oxazepam den benzo jeg bryder mig mindst om. Effekten er sådan lidt mindre interessant end de andre imo. 15 til 22,5 mg vil jeg klart kunne mærke.

Nitrazepam on the other hand kan jeg godt lide. 15 mg er jeg overbevist om vil lægge den utilvænnede i en dyb søvn, så start med 10 mg vil jeg anbefale (jeg indser at det tidspunkt du taler om at tage disse lægger for et par timer siden).

Hvordan effekten er med hash ved jeg ikke, da jeg ikke ryger hash særligt ofte (jeg lader til at være lidt en minoritet her på boardet i at jeg syntes det er lidt klamt at ryge - men det er også et punkt jeg har ændre mening på over de sidste 10 år).

Du vil måske finde min beskrivelse af de to benzoer lidt mangelfuld, men det er sådanset bevist at jeg ikke skriver om malende forskelle. TBH skal du tage folks beskrivelser af forskelle mellem de forskellige benzoer i store træk og med et gran salt. Forskellene er er ret subjektive og ses der bort fra halveringstiden trorr jeg få vil kunne blindteste ækvipotente doser af forskellige benzoer fra hinanden.

Insane psychedelia user!

@Peter pedal:

Du må da uddybe din kritik, Det er så nemt at kaste med sten, uden at præcisere hvad man mener problemet er. Hvis det er på bagrund af denne tråds bogstaver så er der da intet hold i dine kast.
...Ja, ser egentlig heller ikke andre tråde hvor HopIFordeN giver udtryk for at være en uvidende narkomoderator...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Peter Pedal skrev:
HOPIFJORDEN

Prøv lige at forklar hvad den galde du hoster op der handler om.

Medlem

HopIFjordeN skrev:
Oxapax er et ret mildt præparat - men du vil nok godt kunne få en virkning ud af 15mg, nok ret subtil - det er 15mg ihvertfald for mig...
Nitrazepam er til gengæld en del mere potent og også af en anden type benzodiazepin - det har en hypnotisk virkning, kontra en angstdæmpende når vi taler Oxazepam...

Zolpidem derimod er et benzoLIGNENDE præparat - og klart et hypnotikum... Dette er nok bedst til at falde i søvnpå og ikke lamme...

Mht at blande, så er der slet ingen grund til det , og da slet ikke som et udgangspunkt... Alle pillerne burde du få effekt at, ved en enkelt tablet...

Har du læst op på,hvilke andre rusmidler du bestemt ikke bør blande med? =)

At kalde Zolpidem for et beroligende middel, det syns jeg er helt ude i hampen...

Godt nok et Zolpidem kategoriseret som et benzodiazepin..... Meee....at belære forum eller "HopIFjorden" hvad Zolpidem bruges til og hvornår på døgnet, det burde ikke være nødvendigt.

Medlem
Brugeravatar

Peter Pedal skrev:
At kalde Zolpidem for et beroligende middel, det syns jeg er helt ude i hampen...

Godt nok et Zolpidem kategoriseret som et benzodiazepin..... Meee....at belære forum eller "HopIFjorden" hvad Zolpidem bruges til og hvornår på døgnet, det burde ikke være nødvendigt.

"Hypnotikum" betyder sovemiddel og ikke beroligende middel (anxiolytikum). Og hvor ser du at zolpidem er kategoriseret som benzo?

HopIFjorden har fuldstændig ret i at man får en virkning af en enkelt pille og at der ikke er nogen grund til at blande (og at det kan være en dårlig idé).

Folk udtaler sig ud fra deres erfaringer og du må respektere at de kan være anderledes end dine egne, hvilket ikke er ualmindeligt når det gælder stoffer.

Admin
Brugeravatar

Zolpidem er ikke et benzodiazepin. Det har intet at gøre med, hvordan stoffet virker, men er et navn for en kemisk struktur. Og den indeholder zolpidem ikke.

Et benzodiazepin:
Billede

Zolpidem:
Billede

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
groza skrev:
Peter Pedal skrev:

"Hypnotikum" betyder sovemiddel og ikke beroligende middel (anxiolytikum). Og hvor ser du at zolpidem er kategoriseret som benzo?

HopIFjorden har fuldstændig ret i at man får en virkning af en enkelt pille og at der ikke er nogen grund til at blande (og at det kan være en dårlig idé).

Folk udtaler sig ud fra deres erfaringer og du må respektere at de kan være anderledes end dine egne, hvilket ikke er ualmindeligt når det gælder stoffer.

This.
:stupid: - det kan godt være du lige skulle klappe hesten en anden gang, hvis du vil tages seriøst på boardet Hr Pedal :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]