Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hey
jeg har for nyligt hørt om stoffet DMT, og er begyndt at sætte mig ind i hvad det er og om virkningen.

Men jeg syntes generelt det er svært at finde info omkring stoffet, og især på dansk.
Så jeg går i stedet direkte til eksperterne; psychedelias brugere! :rocking:

Så generel information omkring stoffet ville være kanon godt!

Hvordan indtages det?
er det svært at fremstille selv?
er det det man også kalder 5-MeO-DMT? (har hørt slemme ting om den) :P
er der reelle skadevirkninger?
Etc.

på forhånd tak :wink:

Senest rettet af T H K 01 nov 2011 12:32, rettet i alt 2 gange.
Pris diskussion er ikke tilladt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hej og velkommen til... Hvis du søger i søgemaskinen så finder du en masse om DMT...

men

1: Det kan ryges, enten som krystaller eller changa eller drikkes som ayahuasca.
2: Du finder det næppe på gaden, det er ret sjældent.
3: Nej det er ikke yderligere svært at fremstille selv
4: Nej 5-Meo-DMT er så vidt jeg husker det man kalder en Analog af DMT - anyone correct me if im wrong - og jeg har kun hørt godt om det - måske dem du har hørt det fra har brugt det forkert.
5: DMT er det stof som din hjerne danner når den drømmer så udover den fysiske skade på lunger vil jeg tro at skaden er minimal.

Men Brug dog den søgemaskine...

P.L.U.R

Site Webmaster
Brugeravatar

Freakaling skrev:
5: DMT er det stof som din hjerne danner når den drømmer så udover den fysiske skade på lunger vil jeg tro at skaden er minimal.

Det passer ikke.

Det er ren spekulation fra Strassman og Callaway. Det er ikke bevist at DMT dannes i menneskets krop.

Desuden er det åndsvagt at konkludere at et kemikalie ikke er skadeligt. bare fordi kroppen selv danner det.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Citat:
DMT is created in small amounts by the human body during normal metabolism[4] by the enzyme tryptamine-N-methyltransferase.

Barker S.A., Monti J.A., Christian S.T. (1981). "N, N-dimethyltryptamine: an endogenous hallucinogen". International Review of Neurobiology 22: 83–110

Det slet ikke nogle af de navne du nævner...

http://www.sciencedirect.com/science?_o ... archtype=a

Og der var et link til dokmentet....

Så selvfølgelig kan DMT være skadeligt, kroppen er jo bygget op til at skade sig selv - det jo det den kan... Fysiske skader pga indtagelsesmetode ja kan jeg gå med til.... Og måske kan for store koncentrationer af DMT i blodet før til nogle skader i hjernen... Mckenna døde vist nok af en hjernesvulst... så det ikke utænkeligt at det lidt usundt, men det kan også være alt det andet han indtog eller så mange andre ting... Jeg vil mene at DMT er relativ safe fysisk... psykisk er det nok lidt mere en tung satan at danse med:)

P.L.U.R

Admin
Brugeravatar

Vil ihvertfald anbefale dig at ha en god portion psykedeliske oplevelser i baggagen først. Jeg er glad for, at jeg havde prøvet ting som svampe og LSD en del gange, før jeg prøvede (røget) DMT. Selvom oplevelsen kun varer omkring 10 minutter, er det alligevel rimelig voldsomt, synes jeg. Man når ikke at tænke så meget før man tripper virkelig dybt. Men udover det, synes jeg det har en ret "venlig" natur eller hvad man skal sige. Visuals er utroligt farverige, skarpe og detaljerede. Noget helt andet end hvad man oplever med LSD f.eks. Det var ihvertfald min oplevelse :)

Jeg vil på ingen måde opfordre dig til at gøre ulovlige ting, men som Freakaling siger er det ret nemt at lave det selv. Der findes en masse guides til ekstraktion på nettet.

-Jimmy Carter

Junior medlem

super god info! mange tak :)
Det lyder alligevel som om det er i sværvægts klassen hvad psykoaktiver angår... er stadig i "svampe stadiet" :P

Min interesse er grundet opstanden af en bevægelse der nærmest ser DMT som en port til Bodhisattva status, de er faktisk spændende at høre på :P
http://www.youtube.com/watch?v=AYDgmpiE-U0

selv Jim Carrey :D
http://www.youtube.com/watch?v=scrwfvol ... re=related

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Har selv kun haft muligheden for at prøve DMT en enkelt gang (5-MEO-DMT, røget), men kan tilslutte mig tidligere posts om at det er en god ide at have erfaring med mildere psykedeliske stoffer inden du kaster dig ud i DMT... Det er et meget kraftigt stof, selvom det ikke varer længe når røget, kan det virkelig smide en ud af balance, hvis man ikke føler sig bekendt med den verden der åbner sig...
Men forstår din facination, og ville selv meget gerne prøve det igen som auhuasca som en shamanistisk ritual...
En god kilde til erfaring og info er http://www.erowid.org ... super spændende læsning :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grenaa
Jeg vil stærkt anbefale at læse "DMT: The Spirit Molecule". Også selvom du måske har fået fat i dvd'en ;) En virkelig god bog (Jeg åd den i hvert fald råt haha). Den er godt nok på engelsk, men ved ikke hvor god du er på den side.
Personligt har jeg ikke prøvet andet end alkohol, men ved efterhånden en hel del om psykedeliske substanser (:

Admin
Brugeravatar

xun skrev:
Har selv kun haft muligheden for at prøve DMT en enkelt gang (5-MEO-DMT, røget), men kan tilslutte mig tidligere posts om at det er en god ide at have erfaring med mildere psykedeliske stoffer inden du kaster dig ud i DMT... Det er et meget kraftigt stof, selvom det ikke varer længe når røget, kan det virkelig smide en ud af balance, hvis man ikke føler sig bekendt med den verden der åbner sig...
Men forstår din facination, og ville selv meget gerne prøve det igen som auhuasca som en shamanistisk ritual...
En god kilde til erfaring og info er http://www.erowid.org ... super spændende læsning :D

Bare for en god ordens skyld. DMT er ikke det samme som 5-MeO-DMT, hvis nogen sku være i tvivl. Selvom virkningen kan minde en del om hinanden, er trippet ret forskelligt. For ikke at snakke om dosen! 5-MeO-DMT er en del mere potent vægtmæssigt end DMT. Det kan være potentielt livsfarligt at forveksle de to, hvis man doserer 5-MeO-DMT som DMT.

-Jimmy Carter

Junior medlem

T H K skrev:

Vil bare lige gøre dig opmærksom på at titlen er misvisende og at det ikke er et DMT-trip han taler om:
http://www.youtube.com/watch?v=R90tM25RPZE

(troede det også selv da jeg så den 8) )

Junior medlem

Mixe skrev:
T H K skrev:

Vil bare lige gøre dig opmærksom på at titlen er misvisende og at det ikke er et DMT-trip han taler om:
http://www.youtube.com/watch?v=R90tM25RPZE

(troede det også selv da jeg så den 8) )

point taken :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]