Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 18:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej jeg er ny herinde og jeg har læst lidt på de forskellige tråde mht den velomtalte "pruple drank" eller "lean" som mange kender fra syden i usa eller måske Lil Wayne.

Jeg har lavet en del research på nettet om det, og har fundet ud af at drinken indeholder Sprite, nogle bolsjer og sidst men ikke mindst den mest vigtige ingrediens af dem alle er hostesaften som skal indeholde kodein.

-Mit spørgsmål er så bare om nogle af jer ved om man også behøver en læge-recept på denne hostesaft i danmark, eller om man bare kan gå ned i apoteket og købe en flaske?

Hvis nogle af jer har et navn til hvad hostesaft med kodein hedder i dk så ville det være til stor hjælp :)

på forhånd tak
-
Plex

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Hostesaft med kodein og promethazin er ikke noget der bliver forhandlet herhjemme, hverken med eller uden recept.

Medlem
Brugeravatar

Fik en gang noget hostesaft med kodein, føj hvor smagte den afskyeligt... ikke bedre end ekstrakt fra kodimagnyler.

Både kodein og prometazin er til at skaffe uden recept, men drikken må du selv finde ud af at lave ;)

Medlem

Geografisk sted: Århus
Var engang til en fest hvor en gut pralede med at han nemmerlig havde lavet sig noget hoste safts drik med kodein. 40min senere var han på hospitalet og tæt på at dø. Ikke en skræmmehistorie, men think again før du skyder dig ud i latterlige hjernedøde projekter! :sucks:

Junior medlem
Brugeravatar

Duden der opfandt chopped and skrewed musik stilen døde af denne drik. Vil ikke anbefale dig at drikke det.

Junior medlem

Nu lyder I sku lidt som mine forældre..
-Der er mange der er døde af extacy og overdosis af coke osv, det betyder ikke nødvændigvis at man dør af det. -hvis man har respekt for "stoffet" så tror jeg ikke der sker noget, faktisk er "lean" meget populært i sydstaterne i usa, specielt i texas. Og den håndfuld med dødsfald I har fundet drejer sig kun om folk der ikke har kunne tåle det, eller har taget for meget af det..

Det eneste jeg ville høre var hvodan jeg kunne få noget kodein i væske? :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lige her
der er en påskrift i "alkymisten hjørne" om hvordan man trækker kodein ud af kodymagnyler menere jeg , kan ikk selv finde linket til siden men den ligger der :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Lidt for meget ubegrundet pladder i nogle af svarene her.

Men som altid med opiater, hold styr på dosen!

Medlem
Brugeravatar

Jack Bauer skrev:
Men som altid med opiater, hold styr på dosen!

Præcis! Kodein er ganske harmløs i "medicinske" doser (under 100mg).
Prometazin er god til at tage kvalme og kløe og har lidt beroligende virkning - også i medicinske doser (25mg).

Vær ops på at prometazin virker i mange timer, det gør kodeinen ikke. Kan ikke anbefales sent om aften hvis man skal tidligt op (har prøvet det).

Junior medlem
Brugeravatar

Plexusss skrev:
Nu lyder I sku lidt som mine forældre..
-Der er mange der er døde af extacy og overdosis af coke osv, det betyder ikke nødvændigvis at man dør af det. -hvis man har respekt for "stoffet" så tror jeg ikke der sker noget, faktisk er "lean" meget populært i sydstaterne i usa, specielt i texas. Og den håndfuld med dødsfald I har fundet drejer sig kun om folk der ikke har kunne tåle det, eller har taget for meget af det..

Det eneste jeg ville høre var hvodan jeg kunne få noget kodein i væske? :)

Men det er jo en HR side det her, så man er jo nød til at advare om potentielle fare.
Jeg husker der var nogen her inde der kom galt afsted med deres kodein ekstrakt og røg alle på hospitalet med stærk forgifting. så ha' det i baghovedet..

Medlem

Geografisk sted: Århus
Ja undskyld advarslen. Synes bare at sådan nogen som dig, skal tage sig sammen. Droppe det der pis med at lege professorer og sammenbrygge en latterlig drik der kan slå dig ihjel.. Hvor hjernedød kan man være? Der går min grænse fandme. Søg hjælp!! Min sidste kommentar herfra :sucks:

Medlem
Brugeravatar

Kristian12 skrev:
Min sidste kommentar herfra :sucks:

Tak, det kan kun forbedre tråden!

Junior medlem

Jack Bauer skrev:
Kristian12 skrev:
Min sidste kommentar herfra :sucks:

Tak, det kan kun forbedre tråden!

lol.^

anyhow. I skal vide at hvis man ikke passer på med at køre ordenligt i bil, så dør man sku. jeg kender en engang der kørte i en kia picanto og han er død den dag idag. så Hav lige den i baghovedet næste gang I sætter jer ind i en bil! (y)

Junior medlem

Kristian12 skrev:
Ja undskyld advarslen. Synes bare at sådan nogen som dig, skal tage sig sammen. Droppe det der pis med at lege professorer og sammenbrygge en latterlig drik der kan slå dig ihjel.. Hvor hjernedød kan man være? Der går min grænse fandme. Søg hjælp!! Min sidste kommentar herfra :sucks:

For your information! så leger jeg ikke "professorer".. jeg leger lil wayne :cheers:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Det dygtigt du kan sammenligne biler og narko....
Lad os se om du er så dygtig du ikke slår dig selv ihjel...
Det efterhånden sket for nogle stykker, forskellen på dem og dig er at størstedelen af dem udmærket vidste hvad de lavede, men derfor gik det stadigvæk galt og ja jeg ved godt at du ikke er dem og bla bla bla bla.....

Folk herinde er ikke dine forældre - men dem som udtaler sig, ved godt hvad det drejer sig om og fordi dine forældre nogle gange er bekymrede uden grund, betyder det ikke at fellow fuckups er det.... Er den ved at sive ind?
De råd du får fra folk her er råd som du rent faktisk kan bruge til noget og som rent faktisk er fakta!

Hvor mange er det du siger der er døde af en overdosis mdma - eller snakker du om pillerne når du siger xtc? Fordi lige ved pillerne, der har vi jo igen folks dumheder.... bland en masse lort og håb på der ikke sker noget bad!

Jeg kendte engang flere mennesker end jeg kender nu, dem der er døde tog alle sammen stoffer og døde enten pga stoffet eller af årsag relateret til stoffet.....
Jeg kender 3 gange så mange mennesker der kører bil som der tager stoffer..... Ud af dem der er der kun 2 der er døde..... hvor vi er over 10 med narkoen....

Så det kan godt være at man kan dø af at køre bil - men at sætte at køre bil i relation til at eksperimentere med rusmidler viser sgu mere om din intelligens end det gør om relationen imellem de to ting!

Håber du tager noget af det til dig så du ikke bliver endnu et skridt i den forkerte retning imod en legalisering af alle rusmidler... BE INFORMED THEN CHOOSE...

Undskyld mit sprog - men du virker ikke til at fatte det medmindre man skider dig i ansigtet.

P.L.U.R

Senest rettet af Freakaling 17 nov 2010 21:07, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Til dem, der synes at det er en dårlig idé at blande alkohol og kodein har jeg tre ting at sige: dosis, dosis, dosis!
Jeg fik en gang en hostesaft som hed Pectyl samt kodein piller som svarede til 60mg pr. dosis og som jeg skulle tage sammen med 10ml Pectyl 3 gange dagligt (mod hoste).
Hostesaften indeholdt både opium og alkohol. Jeg blev ganske udmærket fint lam af den medicinske dosis, dvs. af at tage det som lægen foreskrev - så lam at det var svært at sidde og arbejde.
Nej, jeg synes ikke at kombinationen af alkohol og opioider er god, for man bliver alt for træt og det ødelægger euforien (i hvert fald for mig), men det er nok ikke farligt i de doser.

Medlem
Brugeravatar

Freakaling skrev:

Hvorfor helvede vil du blande kodein og alkohol? Er du hjernedød?

Hvor læser du at der er alkohol inde i billedet?

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
der verserer forskellige teorier om hvad Lean indeholder ude på inkanettet. Nogle mener at alkohol er en fast bestanddel. Jeg tror det rigtige lean er uden alkohol.
Men i forhold til hvor mange storsælgende rappere der har hypet den lilla drik i årevis, så synes jeg der er der påfaldende lidt pålidelig detaljeret information tilgængeligt omkring fænomenet.
Så ja, pas på. Ikke mindst med alkohol og opiat blanderiet. Hvis vi skal tæske videre i bil analogien, så er alkohol jo altså meget ofte en faktor, når folk dummer sig fatalt i trafikken.
Og meld lige tilbage i tråden her, hvis du gennemfører et eller andet lean-eksperiment.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Ups må ha gået udfra at der var alkohol i fordi han kaldte det en drink... my bad....

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

"Purple Drank" blev også diskutteret i Alkymistens Hjørne, prøv evt. også at skrive et svar dér hvis du finder en god opskrift ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]