Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 13:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hey

Nåh jeg har behov for lidt hjælp her. Jeg prøvede Mdma for første gang her i weekend i krystalform og var virkelig spændt på det. Efter lang tid har jeg jo kun hørt positive ting om netop dette stof, så var en slem skuffelse at jeg ikke rigtig fik noget ud af det.

Hvilket jeg ikke forstår eller min ven jeg var sammen med. Det skal siges der intet var galt med mdma'en eftersom det jo fint virkede på min ven. Det var stort set klare store krystaller smagte lidt af lakrids (eller i den retning)

Startede ud med 100mg i en streg efter 30 min med ingen reaktion fik jeg 100mg til evt + lidt mere lidt svært at sige. Så havde fået 200mg hvilket er nok til de fleste vælter "blæste" rundt og har det fantastisk. Men ved mig ingen effekt! Skal siges jeg normalt skal bruge en stor mængde feks speed til at opleve hvad andre oplever på det, ved godt de ingen sammenhæng har med stimulerende stoffer virker bare lidt anderledes på mig medmindre det er i store doser. Derfor vi begge mente at det var forsvarligt nok at give mig en dobbelt dosis.

Jeg tror måske jeg oplevede at mine sanser var lidt mere skarpe og jeg kunne ikke rigtig lade være med at rører mig selv et stykket tid, men herefter kommer alt det negative. I løbet af meget kort tid og de efterfølge timer/dage havde jeg virkelig svært ved at mærke mig selv. Det skal forstås som at min krop ville reagere på en måde men jeg ville ikke føle det. Følte en total splittelse mellem krop og hoved. Jeg kunne heller ikke mærke jeg var iskold på et tidspunkt som sagt ingen kontakt med kroppen. Dagen efter (søndag) hvor jeg havde sovet 12 timer næsten havde jeg det på samme måde, det som normalt følelse behageligt som at blive nusset og holdt om blev virkelig hurtig alt alt for meget, føltes som om min krop var i et stort alarm beredskab, kunne overhovedet ikke slappe af. Tog 4 timer, + mad (voldsom trang til rosiner???) og en meget langsom fremgangs måde til jeg synes det var nogenlunde men stadigvæk kunne jeg ikke mærke noget. Altså normalt når man er sammen med en man holder af bliver man jo liderlig oppe i hovedet, min krop ville signaler dette, men følelsen var helt væk, faktisk var alle følelser helt væk - følte mig voldsom tom.

På vejen hjem i toget var jeg desuden ved at få mega stress/angst anfald fordi der var så mange mennesker i toget, alle lyde var så forstærket, kunne ikke overskue musik som normalt afleder mine tanker. Alt var for meget. Købte noget frugt i supermarked en masse bananer og noget yoghurt mente at kunne huske det hjalp på mdma nedtur, men følelsen af at alle stirrede på mig og det baggrunds musik der var gjorde jeg igen fik angst. Kom hjem, lagde mig under dynen med et par benzo'er til at tage min angst med og sov.

I dag er det mandag, jeg synes stadigvæk at lyde er lige voldsomme nok, føler mig stadigvæk voldsom tom indeni, hvilket jeg synes er lidt skræmmende men fortæller mig selv det er stoffets skyld og jeg nok skal komme over det. Har spist en del 5htp og hvad jeg ellers har kunne huske/læse mig frem til er godt ved nedtur og så nogen benzo'er.

Om mig, pige med efterhånden en del erfaring, jeg er hyperaktiv i hverdagen så for tafil (benzo) til at lægge en dæmper på det (virker ikke rigtig synes jeg) for smertestillende medicin i hverdagen (dog havde jeg intet taget den lørdag). Er forholdsvis sund og rask, lidt små forkølet i øjeblikket men ellers ikke det store...

Mit spørgsmål er hvorfor tror jeg ingen virkning fik? Udover en mega nedtur? Og om der er noget jeg kan gøre bedre end det jeg gør pt for at "komme" mig over den. For normal ikke nedtur af stoffer kun lige Dxm-trip der tager mig 1 dags tid at blive helt normal på. Altså kan jo sagtens overleve nedturen, det hører ligesom med at den risiko løber man, men er lettere frustreret over den virkning/manglende virkning jeg har fået. Kender ingen som har oplevet det som mig, altså ikke at få den "rus" alle snakker om med mdma, så tænker lidt er der noget galt med mig? Eller er der nogen som har oplevet det samme?

På forhånd tak

Frkfin

Insane psychedelia user!

MDMA skal indtages oralt imo. Jeg for heller ikke selv nogen virkning ud af at sniffe MDMA, og jeg kender mange som har det på samme måde.

Hvad der ligger til grunden for din nedtur kan jeg ikke fortælle dig. Mennesker reagerer forskellig på stoffer, måske kan du bare ikke tåle MDMA.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Du tager ikke SSRI'er eller andet psykofarmaka end Tafil? Mange af den slags stoffer ødelægger effekten af MDMA.

Medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Du tager ikke SSRI'er eller andet psykofarmaka end Tafil? Mange af den slags stoffer ødelægger effekten af MDMA.

Nej tage kun tafil, og mente det var ok at blande (havde heller ikke taget det på selve dagen eller dagen før) ville aldrig blande det med SSRI'er. Som sagt er forholdsvis sund, tager kun de tafiler fordi jeg nærmest bliver beordret til det af mine omgivelser fordi jeg er lige lovlig overgearet normalt.

Medlem
Brugeravatar

Fjas skrev:
MDMA skal indtages oralt imo. Jeg for heller ikke selv nogen virkning ud af at sniffe MDMA, og jeg kender mange som har det på samme måde.

Hvad der ligger til grunden for din nedtur kan jeg ikke fortælle dig. Mennesker reagerer forskellig på stoffer, måske kan du bare ikke tåle MDMA.

Hmm har også fået afvide jeg måske skulle prøve at tage det oralt, men med de bivirkninger jeg har oplevet/oplever ved jeg ikke om risikoen er det værd. For at sige det rent ud.

Men det med at tåle MDMA'en, er der virkelig mennesker som ikke kan dette?

Insane psychedelia user!

FrkFin skrev:

Men det med at tåle MDMA'en, er der virkelig mennesker som ikke kan dette?

Måske. Der findes folk som ikke kan tåle nødder, så hvorfor skulle der ikke også være folk som ikke kan tåle MDMA.
Som sagt: Mennesker reagerer forskelligt på stoffer.

Medlem
Brugeravatar

Ja ok kan du have ret i, har slet ikke helt tænkt i den bane... Men ja folk reagere forskelligt og jeg kan åbenbart ikke få noget positivt ud af mdma. Er bare lidt skuffet/bitter eftersom alle jeg kender har snakket så fantastisk om det, har lidt en øv følelse at jeg aldrig kommer til at opleve dette.

Men må bare holde mig til det jeg ved virker, når jeg jeg engang har lyst til noget igen og jeg er kommet mig over mine "tømmermænd".

Har forresten noget L-tryptophan 500mg liggende ville det være bedre at tage dem de næste par dage end 5-htp'erne har taget 200mg af dem de sidste par dage? Eller er det hip som hap? Bare lettere for mig at sluge en pille end 4 (hader lidt alle de piller)

Insane psychedelia user!

IMO er der ingen grund til at tage 5-htp. Spis en masse frugt og grønt i stedet for. Det virker mindst lige så godt, og så er det lang sundere end alle de kemiske tabletter. :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Spis L-Tryptophan i stedet for 5-htp... medmindre du får vitaminer sammen med dem ;)

Medlem
Brugeravatar

Fjas skrev:
IMO er der ingen grund til at tage 5-htp. Spis en masse frugt og grønt i stedet for. Det virker mindst lige så godt, og så er det lang sundere end alle de kemiske tabletter. :wink:

Spiser også en del frugt og grønt ved siden af.. selvom det har været lidt svært at få mad ned de sidste dage dog bortset lige for syrlige stjerne (wtf) har en syg hang til dem og rosiner efter den tur... men ikke ligefrem særlig meget næring i dem haha. Tænkte bare jeg ville gøre alt for at kroppen kunne komme sig lidt hurtigt, derfor jeg spiser de 5-htp som ekstra tilskud. Men ja, kemiske tabletter synes jeg heller ikke just om, kan godt lide at have en nogenlunde ren krop og vide helt præcis hvad jeg putter i den og hvornår. Det er dog lidt dobbeltmoralsk at sige når man tager stoffer engang i mellem og for en del smertestillende, men ellers går jeg op i en sund krop.

Medlem
Brugeravatar

Freakaling skrev:
Spis L-Tryptophan i stedet for 5-htp... medmindre du får vitaminer sammen med dem ;)

Nej det er ren L-tryptophan på 500mg, har fået dem i en overgang fordi jeg havde hang til en form for depression, i virkeligheden manglede min krop bare en masse vitaminer især D3, men fik så også dem ved siden og har en bøtte stående. Tænkte lidt det var a la 5-htp bare stærkere.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Lyder som om du har ADHD... Der er det hvertfald typisk, at der skal betydeligt større doser stof til for at opnå en effekt. Det tilrådes dog absolut IKKE at øge dosis, da bivirkningerne også øges med mængden af indtaget stof.

Medlem
Brugeravatar

noname skrev:
Lyder som om du har ADHD... Der er det hvertfald typisk, at der skal betydeligt større doser stof til for at opnå en effekt. Det tilrådes dog absolut IKKE at øge dosis, da bivirkningerne også øges med mængden af indtaget stof.

ADHD er også en diagnose som jeg har vendt oppe i mit hoved, og nævnt over for både læge og psyk, men kræver en større udredning som de siger, derfor de blot prøver at lægge en dæmper på mig i form af div benzo'er. Men forklare i hvert fald hvorfor jeg reagere så meget anderledes end alle andre på speed medmindre jeg for virkelig meget. Men mener ikke ADHD og mdma har nogen sammenkobling kender i hvert fald et par stykker med ADHD som sagtens kan få virkning ud af det.

Øgning af dosis, var bare tænkt som at jeg "normalt" skal have det mere end andre mennesker ved stimulerende stoffer, men ja bivirkningerne er i høj grad blevet forøget. Tror måske jeg ikke kan tage imod mdma har bare aldrig hørt om nogen, der ikke kunne det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]