Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej til den anden side af skærmen :gud:

Jeg har en hun-plante som har stået i 12/12 i nogen tid , og jeg kan se af topskudet er tæt på af være klar til høst, men sideskudene er stadig "for hvide" i forhold til røde tråde..

Mit spørgsmål er så, om jeg skal være ligeglad med sideskudene og gå efter hvornår topskudet er klar, eller om jeg skal vente til hele planten er klar ? :stupid:

Den har stået i 12/12 i ca 6 uger.. :cheers:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midt i et stort tykt BUD!
hvilken strain er det? da dette kan være meget afhængigt af hvornår du ska høste, men hvis du sys dit top skud ser klar ud så ka du jo altid tage topskuddet også fortsætte med side skudene

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
6 uger lyder af lidt - medmindre det noget ala afghan#1 eller early girl.... Men du ved vel hvilken strain du kører - så googler du din strain og så kigger du under hvor lang tid den skal blomstre ;)

Ellers kan du tage en god lup og kigge på trichomes - jeg plejer at høste når de begynder at blive rødlige/brune/mørkere - men det giver en anden røg end hvis du høster f.eks når de helt klare ;)

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

mælkehvid = Høj
brun/rødlig = stoned

der er mange som anbefaler når cirka 50% af de hvide female ting er rødlige så er det godt tidspunkt at høste på

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kommer altså an på strain hvordan den virker ifht farve på trichomes ;)

Man plejer at sige - Indicia = Stoned - Sativa = Høj....... og jeg synes nu stadigvæk jeg bliver ekstrem high af en rødbrun mexican sativa - der kommer bare ikke den der stoned feeling. Jeg synes bare jeg bliver lidt mere psykedelisk påvirket jo længere planten har stået over.... nu har jeg mest dyrket sativa og nogle enkelte sativa/indica.

Et andet godt trick er at ryste sin høst og så trække Isopropyl nol på resten af plantematerialet og så blande de to ting sammen, giver en ufattelig god high og virker i dejlig lang tid...

P.L.U.R

Medlem

Jeg mener det er afghan ;) .. Der blev byttet rundt på planterne under et indbrud(?) på stedet, men det burde være en afghan.. Men det lyder lidt som om den bare skal slagtes imorgen så , da det er forskelligt hvor skæv jeg vil være (: ..

Medlem
Brugeravatar

Freakaling skrev:

Et andet godt trick er at ryste sin høst og så trække Isopropyl nol på resten af plantematerialet og så blande de to ting sammen, giver en ufattelig god high og virker i dejlig lang tid...

P.L.U.R

lyder som en combo der godt ku blive relevant for mig :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
du kan ikke nå at FIM-toppe den endnu i hvert fald. Meen jeg vil råde dig til at gå efter planten som helhed.

Set ud fra det videnskabelige synspunkt er det mega dumt kun at have en plante. HVAD STRAIN.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Marok Der bliver ikke spurgt til FIM toppin , det her er et topic der handler om hvornår hans plante skal høstes... Det temmelig sikkert en afghan og marok - jeg tror desværre ikke du er i tilstand til at give råd om ANYTHING!

Gider du uddybe dit videnskabelige synspunkt? Fordi endnu engang snakker du og det lyder som en røv der skider - undskyld sproget - men du ren troll for tiden... du sku værre end mig når mit hoved har fået for meget, ja du fyrer ikke så mange grimme ord af, men din mening er jo helt LOST dreng... Få nu styr på det hoved!

Back to topic..

Hvad det for et indbrud du snakker om? Har i stjålet planter fra nogen eller hvordan eller har du selv haft knæk?
fordi fandme det dårlig stil at stjæle urt fra andre!

P.L.U.R

Medlem

Back to topic..

Hvad det for et indbrud du snakker om? Har i stjålet planter fra nogen eller hvordan eller har du selv haft knæk?

P.L.U.R[/quote]

Nej vi stjal ikk planterne, det sted vi har vores planter fik vi indbrud i, og det så lidt ud som om de vil stjæle vores planter, men de fik dem stillet hen til døren, og så stjal de vores 100 år gamle anlæg, i stedet for af stjæle vores 22 planter..

- De flyttede med andre ord bare rundt på planterne , men besluttede og stjæle vores lorte anlæg..

:life:

Medlem
Brugeravatar

fandt du ud af hvornår du ville høste dem?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Idioter.... Jeg har haft knæk engang.... de stjal min wii og mit sony bravia, icemat og razormus mega nederen.. men mine 3 forstærkere (NAD, Harman Kardon, SONY) + Bose højtalere og laptop stod der endnu og musikken kørte stadigvæk.... totalt langt ude... folk er underlige....

P.L.U.R

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Jeg kan godt forstå du kommer i tvivl Freakaling, cannabis er stadigvæk ulovligt i Danmark, når jeg skriver at det ud fra et videnskabeligt synspunkt er dumt kun at have en plante, så mener jeg at det er svært at få frø med netop det potentiale man har set planten udvise.

Freakaling skrev:
Marok Der bliver ikke spurgt til FIM toppin , det her er et topic der handler om hvornår hans plante skal høstes... Det temmelig sikkert en afghan og marok - jeg tror desværre ikke du er i tilstand til at give råd om ANYTHING!

Gider du uddybe dit videnskabelige synspunkt? Fordi endnu engang snakker du og det lyder som en røv der skider - undskyld sproget - men du ren troll for tiden... du sku værre end mig når mit hoved har fået for meget, ja du fyrer ikke så mange grimme ord af, men din mening er jo helt LOST dreng... Få nu styr på det hoved!

Back to topic..

P.L.U.R

Selvfølgelig gør jeg det. Videnskab er. Skal vi se præcist på det, med de sproglige begrænsinger, så kan man ikke adskille videnskaben og væren. Vi boller, vi føder (eller nogen af os gør), og de boller. Et sted herimellem kommer videnskaben til. Planterne iagttager vi og nogen dyrker dem.

Citat:
Det kommer altså an på strain hvordan den virker ifht farve på trichomes

Helt enig. Skulle vi ikke tage og ligge den fjentlige indstilling på hylden Freakaling? :mrgreen:

Kan du tage et billede af planten Vagten?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Marok - jeg kan godt se det svært at bestille en ny omgang frø fra valgfri seedbank.
Og resten du har skrevet er noget vrøvl..

P.L.U.R

Medlem

FeELg0oD skrev:
fandt du ud af hvornår du ville høste dem?

Jah jeg høstede den ene igår .. De andre må vente til de bliver helt færdig..
- Ved ikk helt hvorfor den ene plante var færdig før de andre, men går ud fra det er pga stress ..

Moderator
Brugeravatar

Det er helt normalt at der er en høsttidsmæssig variation imellem phenotyperne/individerne indenfor en sort. Hvis du vil have homogene planter så lav en moderplante og tag cuts, ellers vil der være en forskel på hvor modne de er på et givet tidspunkt, højde, vækstmønster og udseende i øvrigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]