Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej allesammen :-)
Har en kammerat som har startet et grow til en enkelt plante bestående af en papkasse på 70x50x50 med et lille "hul" i bunden til en blæser , fuldt ud beklædt med staniol på alle indersider og en 125 watt 2700k cfl pære hængende indeni..... Håber i forstår :-)
Et hurtigt lille spørgsmål er at vi kun har Canna's Florens/blomst gødning :-) Nogen som ved om man kan bruge den helt fra starten af, altså uden en "grow" gødning først når det er en autoflower?
Btw
Det er en grass-o-matic auto ak - Nogen som ved hvormeget sådan en yielder i 11 liters potte, og er her nogen som ved om man godt ville kunne gro 2 planter af gangen under et 125 watt cfl ? :)

Ps Hvor tit ville i vande dem i en 11 l potte ? :-)

På forhånd tusind tak for svar :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Start med at få det staniol ud af kassen - og så sæt dig ned og læs om cannabis....

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
der er ikke nogen grund til at bruge den dyre gødningen i gro fasen, når du kan købe 1l hornum 5-1-4 gødning for 40kr i supermarket/byggemarked/planteskole.
den koster som sagt kun 40kr er bedre i gro fasen end den du har, og kan købes rigtig mange steder. grunden til at sølpapiret skal fjernes er at den reflektere varmen. det er en blomstring pære du bruger, i gro fasen skal den helst ligge på ca 6500K.

Jeg har ikke noget imod at svare på dumme spørgsmål, men søg før du poster, fordi der er nogle af de andre som bliver meget sure over dumme spørgsmål.

Medlem
Brugeravatar

Har læst det jeg selv vil kalde pænt meget, er også igang med at starte mit eget grow (læs evnt. et par tråde nedunder) :D
Vedrørende staniol - Ved godt det kan lede til hotspots, men også når det er sparepærer ? Tænker på at de jo i sig selv ikke bliver særligt varme, og hvis de alligevel skal stå så tæt på planterne så muligt, hvilken "farlig varme :-) ", udover lyset, er det så at sølvpapiren reflektere :D
Ps. Nogen som kender resultatet ved at bruge helt almindelig substral gødning hele vejen igennem forløbet ? :)

EDIT - Min ven er fast besluttet på at dyrke under cfl lys, istedet for hps som jeg selv syntes er langt det bedste, dog havde jeg misforstået min ven.... Han har alting undtagen pære(r).
Hvad ville i råde til at investere i.
En 125 watt cfl 2700k
Eller 6 små 23 watt cfl 2700k
Husk på det er til automatisk blomstrende plante :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midt i et stort tykt BUD!
jeg ville personligt tage 6x23 så kan måske få spredt lyset lidt mere og sætte 2 planter op derinde?

ville jeg ihvertfald.

Moderator
Brugeravatar

Jeg ville nok også vælge de små pærer, men så skifte 1/3 ud med blå (6000-6500K) CFL til blomst, og 2/3 blå til vegge. Jeg har set nok eksempler til at være overbevist om man bør blandet spektrum med CFL for et bedre resultat.
Men egentlig ville jeg nok vælge 2*55W PLL lystofrør, hvis det var mig, der skulle købe lys i den mængde watt.

Mht. gødning, kan du nok godt nøjes med den nærring der er i jorden de første 2-3 uger hvor den er i vegge, og så starte blomstringsgødning langsomt op der efter. Jeg er dog ikke helt sikker på om Canna, ligesom Biobizz, skal bruge grow og bloom sideløbbende i blomstringsperioden, men i bør kunne finde gødningskemaer på Canna's hjemmeside.

Medlem
Brugeravatar

det er jo os bare en meget lille kasse han har sig din ven derfor jeg tænkte de små pærer som ikke fylder lige så meget som et 2x lystof armatur

Medlem
Brugeravatar

Tak dudes for hurtig respons med pærene :D
Nogen svar til det med substral, og sølvpapir???
Tænker nemlig på om det nu ikke er en god ide alligevel, nu en 23 watt pærer jo ikke er specielt varm på nogen måde :D
Ved godt det kun reflektere 60% af lyset ca, og også en del af varmen, men når der ikke er denne "varme" at reflektere, kan det så ikke alligevel betale sig at dække alle indersider i pakkassen hehe :D
Ps. Nogen som ved hvor meget en enkelt plante kommer til at stinke ? :D

Medlem
Brugeravatar

det kommer meget an på sort sku jeg mene, ka godt se din tankegang men hvis i valgte at bruge ja måske 20-30 kr på en 2-3 meter sort/hvid plastik skulle i være langt bedre dækket ind og så kommer der heller ik de så ellers omtalte hotspots :D

Medlem
Brugeravatar

en 23w pærer varmer faktisk okay, og specialt når de skal have flere af dem. så lad nu være med at bruge sølvpapir, alle herinde siger jo at det er dumt at bruge sølvpapir så lad være. men mal kassen hvid inde i eller beklæd den med mylar.
lig så snart planten får topskud begynder den at stinke af skunk, så hvis du vil undgå det, så køb et kulfilter (jeg gav kun 250kr for mit. 160m3 100mm tilslutning, bare find den rigtige hjemmeside kan desværre ikke oplyse den).

Medlem
Brugeravatar

Tak folkens :D
Tænker på at bruge nogen hvidt printpapir og tape det på alle indersider :-) Ellers bliver der brugt en 2-30 kr på noget hvidt plastik som feelgood nævner :-)

Ps. Fandt lige ud af at den pottemuld vi vil dyrke i er 5.5 - 6.4 i ph værdi.... Hvad kan man "bare sådan lige gøre" for at få den lidt op :D
Så fortalte min lokale planteforhandler mig også at sandet til brug i jorden bare skal være kogt strandsand... Er dette rigitgt?
Fred :D

Moderator
Brugeravatar

Hov, så ikke lige at det var i en papkasse, det vil jeg gerne fraråde, lyder lidt for meget til at være en brandfælle, jeg ville i hvert fald ikke ture. Gå på genbrug, IKEA eller lign og find et billigt skab at modificere og dyrke i. Gå gerne efter et der er malet mat hvidt indvendigt, det reflektere meget bedre en sølvpapir. Så mangler der faktisk bare at laves hul til udsugning, og til kabler og evt. lysisolere hvis det er nødvendigt i det skab i finder.

Der kommer mere varme med sølvpapir. Eftersom, som du selv siger, at sølvpapir reflektere ~60% tilbage som lys, kan man regne med at ca. resten bliver reflekteret som varme, energien forsvinder ikke bare.

Èn plante lugter lige så meget som to. Skal det være (tæt på) lugtfrit, så få fat i et aktivt kulfilter, hvis i holder jer til små aktivt kulfiltre, og finder en eller to computerkølere der kan levere et højt tryk, kan denne kombo godt lade sig gøre.

Medlem
Brugeravatar

thisisright skrev:
Ps. Fandt lige ud af at den pottemuld vi vil dyrke i er 5.5 - 6.4 i ph værdi.... Hvad kan man "bare sådan lige gøre" for at få den lidt op :D
Så fortalte min lokale planteforhandler mig også at sandet til brug i jorden bare skal være kogt strandsand... Er dette rigitgt?
Fred :D

pottemullen har en fin ph værdi, så den er der ikke nogen grund til at hæve eller sænke. der er ikke nogen grund til at koge strandsandet, du dyrker jo ikke sterilt.
jeg vil også give bismann ret i at du burde skaffe et skab, fordi en papkasse er ikke god og der er også større brandfare.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har hørt nogen om at man kan tage på stranden, samle en fornumtig mængde sand, for derefter at smide det i en gryde når man komemr hjem og så koge det i en 10 minuters tid, for til sidst at stå tilbage med noget sand helt uden salt i :-D
Nogen som kan verificere dette ?

Peace ! :D

Medlem
Brugeravatar

Hey folkens :D
Kan se at ideen med en papkasse ikke er helt fantastisk pga brandfare....
Tænkte på om det ikk' ville være en udemærket ide' at bruge det ene af de fire hvørner på
min kammerats værelse som lige har fået hvid maling på alle vægene, og indrette dette som
grohjørne hehe.
Har prøvet og lave en lille "tegning" så i kan se hvad jeg mener og give lidt feedback :-)
Ideen med "hjørnet" og ikke et skab er nemlig at man gerne må kunne se planten hele tiden,
da den jo er så smuk :-D
! og _ symblisere vægene. 0'erne er 23 watt cfl pære som sidder i en sodavandsdåse aka. en reflektor ;)
*erne er planten, og de to 0er som er over "stjernerne" symbolisere 2 pærer som hænger over planterne :-D
Punktmerne betyder intet, kun for jeg kan "tegne" diagrammet hehe :D
!
!
!
!.......................00
!
! .......*******
! ....... *00*
! .......*******
!0
!00_______________________________

Medlem

Ideen om at have et hjørne hvor man hele tiden kan se planten er tåbeligt. Hvad så i mørklægningsperioden, der kan de så blive udsat for lys alligevel, hvis man bliver nødt til at tænde det. Det holder ikke :) Tegn desuden noget ordentligt i paint i stedet - det der er ikke til at forstå ordentligt.

Moderator
Brugeravatar

Altså hvis han alligevel er ligeglad med lugt gener, og stealthness, og kun vil dyrke autoblomstrene planter, så kan han som sådan godt have det i hjørnet, og så have pærerne tændt 24 timer i døgnet. Jeg fatter heller ikke dit diagram/tegning.

Mht. salt og sand, så er salt vandopløseligt, man får nok en del salt ud, ved at koge det, men for at være sikker skal man nok skifte vandet ud et par gange. Sand kan også købes uden salt i bygge og havemarkeder.

Medlem

Arh, nakkeslag til mig for ikke at læse hele tråden - my bad. Selvfølgelig er det intet problem ved AF-planter, men det kommer nok til at lugte en del ja :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]