Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Afhængighed?
Junior medlem

jeg går bare ligepå og hårdt.
jeg er en 14årig dreng
jeg røg hash første gang i starten af sommerferien 2010 i midten af september samme år begynder jeg at ryge hver dag, det er dejligt og jeg har pengene det var 120'er ryger så den var helt fin
jeg fortsætter med at ryge (næsten) hver dag indtil 24 november hvor en eller anden stikker mig
det er selvfølge surt mine forældre siger så til mig at hvis jeg ikke vil have indskrænket min frihed næsten 100% skal jeg levere urin hver måned, det sagde jeg så ja til
men på trods af jeg ikke har røget særlig længe er det faktisk ret svært for mig allerede 5 dage efter, jeg ryster er let irretabel, osv.
men jeg havde læst at cannabis var mindre afhængiheds skabene en alc. og jeg har ikke bruug for en grøn tuborg lige nu -.-

så det ville hjælpe mig meget vis der er nogen her der har nogle tips til at gøre det nemmere
for jeg har det virkeligt underligt og mit største problem er faktisk at jeg er meget ked ahåber i kan hjælpe mig.

:peace:

Site Webmaster
Brugeravatar

Motion..

Løb en tur. Det tager rastløsheden og hjælper dig med at falde i søvn, skulle du have søvnbesvær pga cannabisstoppet.

Desuden bør du slet ikke ryge cannabis som 14 årig, så kør din nuværende stil et par år endnu ;)

[edit] Det er den 2. november i dag. Regner du med at blive "stukket" den 24?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det var din skytsengel der stak dig ;)
Du skal ikke ryge hash i den alder vær dag, hvis du viste hvor mange
problemer det har skabt for mig, og nok også vil skabe for dig ville du lade vær.

Så godt du blev nakket.. skide godt :)
5 dage ? godt ven ! sådan !
Så burde det snart kun gå op af bakke for dig !

Det er normalt man bliver ked og depri efter stop,
sommetider gør det lidt ondt at komme op til overfladen igen og se klart,
men vær stærk ! og forbered dig på nogle lidt vilde drømme.

Det skal nok gå, du skal bare være stærk ven !
se det som en positiv ting selv om det er fandens svært.
Og ja gør som rbp siger, løb eller cykel dig nogen ture
og gør dig selv naturlig træt til om aftenen.

Find nogle gamle interesser frem igen som blev lagt
lidt på hylden da du røg vær dag, du vil også snart opdage
hvor dejligt det bliver snart at kunne forstå hvad fanden folk taler om :D

Junior medlem

oktober undskyld....

og jeg ved godt det med det er tidligt

tusind tak for hjælpen ;)

Medlem

Geografisk sted: København
Jeg skal ikke sidde her og holde moralprædiken for dig, men det har ødelagt nok for mig da jeg røg i alder..
Men når jeg holder pauser, så ryger jeg ekstra mange cigaretter, hvilket også er en satan. Spiser god mad, slik, og prøver så vidt muligt hele tiden og beskæftige mig med noget for at holde tankerne væk.
Træn/motioner giv den maks power til du brækker dig, efter har du samme tilfredsstillelse som du vil have ved at ryge en joint, det er ikke langt fra psykisk..
Ja, jeg plejer også at få nogle vilde drømme når jeg holder pause, ellers plejer jeg ikke at kunne huske dem

Keep strong ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Det kan godt være at hash er mindre afhængighedsskabende, fordi det er en Psykisk afhængighed det skaber, men tro mig. det gør det på ingen måde lettere at komme ud af hvis først man sidder i det. jeg ryger selv hver dag. og er lige nu ved at omvende hele min psykiske tilstand for at komme ud af hverdagsrygningen, tro mig. det er en kamp du helst vil være for uden

Medlem

Du har hele livet til at ryge dig skæv, så du kan trygt vente et par år endnu min ven - tid er der nok af! :)
Du skal nok komme igennem det, det er jeg sikker på. Den første uge kan være svær, men derefter synes jeg at det bliver meget lettere. Det handler bare om at kunne stå imod!
Og ja, forbered dig på drømmene :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rubbish skrev:
men på trods af jeg ikke har røget særlig længe er det faktisk ret svært for mig allerede 5 dage efter, jeg ryster er let irretabel, osv.
men jeg havde læst at cannabis var mindre afhængiheds skabene en alc. og jeg har ikke bruug for en grøn tuborg lige nu -.-

så det ville hjælpe mig meget vis der er nogen her der har nogle tips til at gøre det nemmere
for jeg har det virkeligt underligt og mit største problem er faktisk at jeg er meget ked ahåber i kan hjælpe mig.

Hvis du har holdt de 10 dage siden dit første indlæg, så burde du være over det værste.

Det er helt korrekt, at cannabis er mindre fysisk afhængighedsskabende end alkohol, men det betyder altså ikke at det er helt uden "sidegevinster". Du kan dog glæde dig over, at du ikke får nogen permanente skader af det.

Du skriver ikke meget om dit forbrugsmønster. For noget betyder det at "ryge hver dag" at de ryger cannabis så ofte og i så store mængder som muligt. For andre betyder det en joint om aftenen. Der er stor forskel.

Det er og bliver ikke godt at være beruset af cannabis 24/7, specielt ikke for så ungt et menneske som dig. Det er vildt at være teenager. Angstprovokerende, skræmmende, forvirrende og samtidig voldsomt fedt, da man er hormoner på to ben. Det man må spørge sig selv om, er hvor godt cannabis er i store mængder. Om det er godt at blive mere følsom, mere flydende i sit sind - samtidig med at man ikke har en færdigudviklet hjerne eller krop - og inden man har alle de "mentale teknologier", som man faktisk formodes at udvikle i de år?

Jeg røg såmænd også lidt hash i mine yngre år (meget sporadisk). Jeg var så ikke helt så ung som dig, men prøvede det et par år senere. Så havde jeg en længere periode, hvor jeg ikke gad den slags, og så begyndte jeg igen efter jeg var rundet de 30. Jeg havde meget mere fornøjelse af cannabis i min ældre person end da jeg røg som ung.

Men pas på dig selv.

Junior medlem

hey dudes ville lige opdatere nu godt 7-10 måneder efter jeg holdt kun til decemeber(blevet taget i noet kriminalitet) hvor jeg røg rigtig meget lorterøg men valgte så at stopppe og første genoptage mit brug af stopppet til maj hvilket jeg gjorde og ryger nu kun i weekenderne (ikke hver weekend)
men pga. klager fra min skole vil jeg prøve at holde mig 100% fra rusmidlet til jeg er færdig med 9'ende klassetrin(for så er der mulighed for at min straffeattest bliver hurtige 'ren')

:/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, prøv at lade være med at ryge indtil du er omkring 17 eller noget, eller når du går i 2.g. Det er helt seriøst alt for tidligt.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Rubbish - det lyder til du allerede er ude på et sidespor i dit liv.
Ret op på det. Der er ingen grund til at ødelægge det for dig selv, så tidligt i dit liv.

John doe - bare af ren interresse, hvad giver dig tanken at 17 år/2.g er et passende tidspunkt at ryge? :)

Medlem

ja vent da i det mindste til du er færdig med skolen så :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
som nævnt før MOTION!

Junior medlem

Kender det alt for godt, er selv 14, og ryger hver dag (2-9 joints om dagen) og har altid pengene til det.

Nu er jeg så stoppet med at ryge hver dag, og holder det så jeg kun ryger i nogle weekender :))

Junior medlem

det skal lige siges at jeg er blevet 15 i mellemtiden og overvejer også stærkt at stoppe når jeg begynder i skolen igen.

det er bare svært at lade være xD

:joint:
:life:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Zipo skrev:
Kender det alt for godt, er selv 14, og ryger hver dag (2-9 joints om dagen) og har altid pengene til det.

Nu er jeg så stoppet med at ryge hver dag, og holder det så jeg kun ryger i nogle weekender :))

Det er selv følgelig bedre hvis du kun ryger i weekenden. Men det er altså tidligt at få et weekend forbrug. Som 14 årig er din hjerne for alvor gået i gang med at udvikle sig og det er ligenu du danner store dele af din identitet. Den udvikling synes jeg er ærgelig at ødelægge. Du har masser af tid til at ryge cannabis. Men vent nogle år. Spil noget computer, dyrk noget motion eller find en hel anden interesse men rusmidler er altså ikke en god idé i jeres alder. Det er noget man kan bruge når man har fundet et eller andet svar på hvordan man ønsker ens virkelighed og det kan godt være i tror har det nu. Men det har i højst sandsynligt ikke. Jeg hørte f.eks. kun rock og heavy musik dengang, mens jeg nu hører al slags musik. Jeg skrev "Make rock not techno" på mit penalhus og kunne også finde på at tegne hammer og segl. Nu om dage hører jeg Showtech af og til og ville aldrig drømme om at tegne et hammer og segl.

Jeg er i hvert fald vældig glad for at jeg først begyndte at eksperimentere som 16 årig og først fik et weekendsforbrug her i løbet af mit 18. år.
Og har hørt fra mange som havde et tidligt weekendsforbrug at det har hæmmet deres personlige udvikling. Så leg nogle andre lege end dem med cannabis.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Når jeg føler, at jeg er begyndt at ryge lidt for meget,
fokuserer jeg på helt andre ting.

Lige for tiden har jeg gået rundt og fixet ting og sager
rundt omkring hus & have.

Jeg har luget for groft ud i skuret
Skruet planker fast i skuret der sad løst
Organiseret tingene i skuret
Vandskuret gavlen på hus og skur
Banket nogle gamle stenplader i stykker der lå og flød
Hakket nogle store pæle over med økse, der lå og flød
Skilt gammel rusten jern-reol i skuret fra hinanden
Og så smidt det lort på lossepladsen
Sat lås på skuret
Fixet havelåge
Luget al ukrudt
Beskåret træer
Klippet hæk
Fixet cykel
Rengjort bil
Osv osv osv osv, jeg kunne blive ved i en evighed.

Det er bare hvad jeg har gjort.
Hvis du bare kigger dig omkring, er der sikkert en
masse du kan beskæftige dig med.
Så har man slet ikke tid til at tænke på weed.

Og så er det jo noget der kan give bøffer på armene,
og hår på brystet! :D

Og når man så er færdig, får man jo også en
tilfredsstillende følelse, og så har man jo fixet
en masse lort der har været blevet udskudt
eller glemt.
Det er bare at komme i sving :wink:

Håber det er noget du kan bruge.
Ønsker dig al held og lykke. Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Rubbish skrev:
jeg havde læst at cannabis var mindre afhængiheds skabene en alc. og jeg har ikke bruug for en grøn tuborg lige nu -.-

Du har heller ikke misbrugt alkohol, så det er jo klart.

Men lyt til de andre. Du har brug for noget at lave, istedet for at ryge joints, så er det nemmere at stoppe.
Find dig en hobby.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Manze skrev:
Rubbish - det lyder til du allerede er ude på et sidespor i dit liv.
Ret op på det. Der er ingen grund til at ødelægge det for dig selv, så tidligt i dit liv.

John doe - bare af ren interresse, hvad giver dig tanken at 17 år/2.g er et passende tidspunkt at ryge? :)

Jeg ville ikke sige det var et passende tidspunkt at ryge, men det er trods alt der de fleste begynder, i hvert fald efter hvad jeg selv har erfaret, og de fleste af mine venner har klaret sig fint ved at prøve at begynde med det der. I og for sig synes jeg faktisk det fint at starte på et hvert tidspunkt, dog er det marginalen der kan stoppe jo tidligere de starter, derfor mener jeg 17- eller 18-års alderen er mere idéelt. Det er jo heller ikke idéelt at ryge i gymnasiet, men hvis man virkelig ikke kan vente, synes jeg man burde gøre op med sig selv, om man kan tillade sig det eller ej, alt efter hvordan det står til med skolen, vennerne, ens psyke osv osv. Det er nu alligevel et stort valg, da de fleste jeg kender, som tog det valg at ryge, fortsat ryger den dag i dag, ergo vil det sandsynligvis blive en vedvarende "vane"...

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]