Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 06:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey psychedelia! Jeg har fuldt med herinde i en periode fra et år siden eller 2... desværre ikke meget her på det sidste, men:

Jeg vil dele det her album jeg har lavet, som hedder EGOTRIP, fordi folk tripper mere på vores ego'er end noget andet stof

http://www.otpei.dk/filer/EGOTRIP.zip
Billede

Fred ud. Håber det kan bruges!!!!!!

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Kan du sige lidt mere om, hvad det rent faktisk er for noget?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg har nu hørt lidt fra to numre, men var nødt til at stoppe fordi jeg var ved at få en styrtblødning.

Ved ikke lige hvad den genre hedder, men smadre-syre-techno er det bedste jeg kan komme på, for ikke at snakke om numrenes navne.

Puha, that's 30 seconds of my life I won't get back.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
"..Han satte sig ned, og besluttede sig for tålmodigt at give mandens musik en chance. Ryggen lænede sig op af den slidte røde stol mens stemningerne væltede ud i hovedet på ham. En uformelig sandkasse af utæmmelige toner i takt til vokaliserede fragmenter fra drømmenes verden.
"Hvilket tidsløst syrehoved har klippeklistret disse lydstrømme sammen?" tænkte han for sig selv. Det var i sandhed en forvirrende oplevelse der nærmest bragte ham på kanten
af en eksistenskrise. Da det første nummer ringede ud med "..Nå, er du blevet klogere?" mærkede han en mild spændingshovedpine.

Nysgerrig for at høre mere, bevægede han sig ind i "Grå by bly". Tracket åbnede op for en apatisk/agressiv verdensfjern rap til et forstyrrende elektronisk kosteskab af et beat.
Lidt blod løb lige så stille ud af staklens øre.
Han mærkede den velkendte væske løbe ned af halsen, men hans nysgerrighed var stadig ikke slukket. Hvem var dette menneske?
Denne vandviddens mester, med sin soniske heksebryg af taktsky kvast spilledåselarm? Intet var klart, men han var endnu ikke klar til at slukke.

Ind i mellem de drum'N'bass farvede korridorer i "HVIDOVRE VORTEX" anede han en eller anden form for underlig eksistens. Hvad var signalet? Var der noget? Måske var det et forsøg på at blande alle tænkelige signaler samme for til sidst at diskutere om resultatet repræsenterede helheden, eller ingenting overhovedet. Som når man blander alle farver sammen, og argumentere om sort er en farve eller ej.
Slagtilfælde, hjerneblødninger, aneurismer - TRÆD VARSOMT LYTTER. Der var i sandhed både den ene og den anden overhængende fare tilstede.
Tilfældige penselstrøg malede tilfældige billeder af alt, med de 2 monotone farver: ALT, og INTET.

Hvidt sollys:
Jeg er i ingenmandsland nu. Mærker et muligt hukommelsestab om hjørnet. Må... passe.. på.. min..... sJæL.....!?!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
"han? pakkede zipfilen ud og lyttede til musikken. han? skiftede hurtigt nummer et par gange. efter 80 sek. slukkede han?, konkluderende at det var ufattelig ringe musik."

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Spænd nu lige hjelmen og hold på med at vride de knapper i stykker tak!

etelandetetelandet er det eneste track der bare holder lidt vand - resten lyder godt nok ikke særlig behageligt for mine ellers vant til smadder ører!!!

P.L.U.R

Hold da op...
Jeg vil nok råde dig til at gøre det noget kun simplere... Jeg ville ikke være så "lige ud" som de andre, men det her giver absolut ingen mening.. Det virker alt for tilfældigt det hele! Enhver kunne jo lave det her...!

"Som når man blander alle farver sammen, og argumentere om sort er en farve eller ej."

Fik rent faktisk en ret intens tinitus og hovedpine i et stykke tid efter at have hørt 90 sekunder af "Tit tror man bare det"...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jeg tror ikke han har delt denne musik med os for at få at vide det hele er noget lort.
godt være det ikke lyder særligt behageligt men det gør i heller ikke :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
eskapisme skrev:
jeg tror ikke han har delt denne musik med os for at få at vide det hele er noget lort.

Man må regne med respons, når man opretter en tråd med noget musik man har lavet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Halose skrev:
eskapisme skrev:

Man må regne med respons, når man opretter en tråd med noget musik man har lavet.

efter jeg havde skrevet tak i en tråd som nummer to blev min post
slettet, jeg spurgte hvorfor den blev slettet, jeg fik dette svar -

Det er der ingen grund til. Det er ok hvis det er en enkelt der lige siger tak, men trådene skal ikke fyldes med det. Det har intet indhold at værdi for boardets andre læsere, og det bliver bare irriterende fyldstof.

Det gør det her da også efter de første 3 har sagt det er lort.
jeg venter spændt på hvornår der kommer nogen der kan lide det.
Det er der mere ved at læse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Jeg overvejede faktisk om jeg skulle inkludere min ærlige mening i min tekst længere oppe.. Egentlig synes jeg ikke det er dårligt. Som musik er det ikke meget værd for mig i den forstand at det ganske enkelt ikke lyder specielt godt. ..Men som oplevelse er det noget værd, det er forholdsvist unikt, og underholdningsværdien er til tider også ret høj.
Jeg synes godt om det for hvad det er for mig: en stemningsoplevelse, som ikke er som så meget andet. Og det har faktisk ægte værdi i mine øjne. Et skørt velkomment bidrag til vores verden. Jeg ville dog ikke sætte det på som det første når jeg kommer hjem fra arbejde/skole/whatever.

På coveret burde du have placeret noget i retningen af billedet af tændingen på en bil/startknappen på en mc - med skriften "park, on, psykose" i stedet for "park, on, start", for det er da i sandhed en psykosestarter :D...

Er det evt. et ord fra ION? - Om hvad du selv havde forestillet dig med dette? eller har vi skræmt dig væk :) ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Enig med Hardts..

Har dog ikke taget tiden til at lytte særlig meget til det endnu - men der er klart passager der tiltaler mig.. Dog blir det alt for smadret til mig i længden...=) Har dog ikke opgivet at lytte til lidt flere tracks endnu...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Det er desværre ikke lige min smag, men flot lavet. Jeg tror at du kunne få bedre success med at lave mere "normale" rap/techno sange istedet. Men hvis det er den her slags musik du brænder for at lave, ja så bliv da ved. :-)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Flaxys112 skrev:
Enhver kunne jo lave det her...!

Sådan en udtalelser kræver næsten, at du lige smækker et nummer sammen!

HopIFjordeN skrev:
Flaxys112 skrev:
Enhver kunne jo lave det her...!

Sådan en udtalelser kræver næsten, at du lige smækker et nummer sammen!

http://www.Soundcloud.com/flaxys112

Jeg taler ikke alt for meget over mig :)
Jeg vil nu alligevel lige påpege at det nummer, der hedder Hertz Contraption, stadig er et experiment, som endnu ikke er færdigt! :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
HopIFjordeN skrev:
Enig med Hardts..

Har dog ikke taget tiden til at lytte særlig meget til det endnu - men der er klart passager der tiltaler mig.. Dog blir det alt for smadret til mig i længden...=) Har dog ikke opgivet at lytte til lidt flere tracks endnu...

:stupid:

Er kun halvejs igennem, men jeg synes klart også at der er passager der tiltaler mig, ret mange faktisk. Det er ikke spor taktløst eller rodet i mine ører, det er meget foranderligt. Jeg føler godt jeg kan skabe en slags orden i galskaben hvis jeg prøver, men vil hellere bare lade det skylle ind over mig. Jeg vil vente med at sige mere, til jeg lige har lyttet det færdigt. Det er nice, grundigt arbejde og jeg kan af en eller anden grund ikke lade være med at få associationer til future sound of london når jeg hører det, de skingre waveforms og den stærkt manipulerede audio er kendetegnene....

Du lyder som om du evt. kunne have forbindelse til Goodiepal, eller tager jeg helt fejl der?

Junior medlem
Brugeravatar

Ikke meget er tilfældigt, jeg er dedikeret til musik. Processen er intuitiv, men for mig er pointerne i musikken rimelig klare. Nogen gange taber jeg selv tråden, men med hensyn til det album her har jeg arbejdet mig mod et resultat, hvor jeg ikke ser så mange løse ender. Det skal helt sikkert høres nogen gange, da det ikke bare er smadder sat på formel, som der efterhånden findes en del musik af. Jeg har efterhånden mine egne metoder og veje musikalsk og inspirationskilder fra alle retninger. Svedigt i gidder lytte til det! Tak!

Ps: I kan også lige få bagcoveret her vvv
Billede

Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes at det er utrolig fedt. til Dem der påstår at det her musik er noget der kan smækkes sammen af enhver tosse misforstår et eller andet mht. musik produktion. Som jeg ser det, er der en rød tråd igennem det hele, og en konstant foranderlighed der gør det interessant fra start til slut. Jeg syntes at det er en fed blanding af de genrer som Bong-ra, Squarepusher og Flying Lotus (+ mange flere) leger med. Jeg lytter selv meget til den her form for musik, og det i sig selv har nok medvirket til at gøre mig mere modtagelig overfor de smadrede, halv taktløse sekvenser.

Når det kommer til sådan noget musik som det her, er det klart at folk er splittede. Det som OTPEI skaber ligger langt væk fra den strømlinede, musiske norm, som mange bekender sig til, og hvis man aldrig har hørt noget musik i den her boldgade før, vil det nok være utrolig forvirrende og 'tilfældigt' sat sammen.

Jeg må ærligt talt tage det jeg sagde i mig igen... Enhver kunne ikke lave det her ;)
Jeg må sige, at jeg, ligesom nogle af de andre, godt kan lide visse passager i sangene, men det er for mig alt for hårdt at lytte til i længden. Som kontrast til de fede passager er der også nogle steder, som er totalt uudholdelige! Men det er vel også kunsten i det :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ok, har lige hørt det hele og er igang med endnu en runde - HOLD KÆFT HVOR ER DET FEDT!!

Jeg vil gerne købe det, hvis du får skåret det på vinyl!

Har du forresten noget med "Syg Nok", at gøre?

Edit - dit cover syntes jeg så tilgengæld er mega grimt hehe :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]