Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 15:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 386 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Held og lykke :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Her er lige et godt lille tip til dit næste trip:
Billede

Jeg skriver altid indtagelsestidspunkt ned på min hånd for på den måde bedre at kunne finde ud af hvor lang tid jeg har trippet og hvornår jeg evt. skal redoserer ved trippets start :)

Vil også lige bidrage med et billede jeg tog forrige gang jeg fandt SN:
Billede
Til dem der ikke ved det, så ser de som regel sådan ud efter regnvejr eller meget fugtigt vejr :)
Og her er lige en særlig strain fra mit område ;)
Billede

De er særligt potente da man kan se de er helt blå af psilocybin :D

God jagt til alle :)

Medlem

Visual Mind skrev:
Held og lykke :)

Det var et no go :( Havde ellers sæt næsen op efter guf, øv!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv igen, det skal nok lykkedes :D Prøv om en uges tid. Kunne forestille mig at det naturlige mycelie vil tilpasse sig forholdsvis hurtigt efter omgivelserne, især da de er vante til at gro i dk :)

Junior medlem
Brugeravatar

Visual Mind skrev:
Her er lige et godt lille tip til dit næste trip:

Jeg skriver altid indtagelsestidspunkt ned på min hånd for på den måde bedre at kunne finde ud af hvor lang tid jeg har trippet og hvornår jeg evt. skal redoserer ved trippets start :)

Vil også lige bidrage med et billede jeg tog forrige gang jeg fandt SN:
Billede
Til dem der ikke ved det, så ser de som regel sådan ud efter regnvejr eller meget fugtigt vejr :)
Og her er lige en særlig strain fra mit område ;)

De er særligt potente da man kan se de er helt blå af psilocybin :D

God jagt til alle :)

God idé at skrive tidspunktet ned :)
Og de ser sgu lækre ud dem du har fundet der. Var det Ribe du boede ved? Og finder du meget?
For her nede i Tønder har det godt nok været tørt indtil videre :(

Medlem

Var ude og lede på det samme spot idag, en gammel egn hvor der løber millioner af får og skider hele sommeren. Jeg ledte i en times tid med en kammerat. vi fandt vel 20-30 styk. meget små andre ret store.
Det bedste var på vej tilbage: jeg går og helt tilfældigt kigger jeg ned for at tører min næse, og jeg ser 7-10 store sn'er ved siden af hinanden. Dagens store optur :D :D :D
Dem jeg fandt var ret mørke, nok fordi de havde absorberet vandet fra regnen. Det vejede ca. 10 g. svare det til 1 g tørrede, eller skal jeg regne med det halve, altså 0,5 g fordi de havde absorberet vand?
Hvornår ved jeg at sæsonen er ovre?

Håber I andre også finder noget. og til jer der ikke har fundet endnu. Prøv et nyt spot hvis I ikke finder det samme sted. Og min erfaringer til mig, at man ikke kan finde sn'er ved at gå med ret ryg med mindre man er MEGET rutineret og virkelig ved hvad man leder efter. Så derfor gå med foroverbøjet ryg, og gå STILLE OG ROLIGT! En anden erfaring JEG har gjort mig. Fandt ingen sn'er før DEN FØRSTE NATTEFROST havde været der. Efter den første nattefrost fandt jeg masser af svampe samme sted.

Noget helt andet, jeg har læst at det hjælper at æde 5-10 stk sn'er mens man leder. Det skulle åbenbart sørge for at svampene var nemmere at spotte i græsser, tuerne whatever???
Nogle erfaringer hvad det overstående angår?

Har lige inhaleret en bønne, håber det gav mening! :rocking:

God ryger alle sammen!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Visual Mind skrev:
Billede

en god forholdsregel med rebet der, så man kan fiksere sig selv om nødvendigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halu: Du skal ikke dizze mine feel-good items ;D

Hinbær: ja omkring Ribe området. Har da fundet min del i starten, men det er meget tørt i det for tiden, nok mest pga. frosten samt de større mængder vand. Jeg holder dog øje med mine spots med et par dages mellemrum, samtidigt med jeg kigger efter nye potentielle spots :)

Diamond: Igen, tror jeg stadig det er en myte det med at æde et par stykker mens du er på jagt. Jeg kan ikke se nogen måde det skal kunne hjælpe. Selv vil jeg hellere ryge en god bønne i stedet da jeg bedre kan holde fokus på 1 ting, nemlig svampe :D
Og sæsonen skulle slutte omkring November, nok nærmere slutningen men det afhænger vist også meget af hvor meget frost der kommer og hvor længe jorden er frossen :)

Sæsonen er nok helt slut når du slet ikke finder noget mere ;)

Medlem

Har været på 3 marker omkring aalborg i 5 timer idag og fandt Nada og fik også en dejligt våd oplevelse da det regnede den sidste time -_- det er da ikke forsent er det det?

Medlem

Det er lidt sent xazon det er jo begyndt at sne lidt

Medlem

har ikke oplevet det i Aalborg endnu og det var endelig også den eneste grund til at jeg tog ud idag

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xazon, det er stadig ikke for sent. Den kommende uge ser lovende ud mht. vejret da vi ikke får nattefrost, men en god blanding af regn og tørvejr. Det er bare med at lede videre. De er derude ;)

Men 5 timer uden held lyder ikke for godt. Hvis du ikke finder noget på en mark i løbet af ca. 30 min. så fortsæt til næste spot. Ellers er det spild af tid, medmindre du er sikker på de er der ;)

Medlem

Sæsonen er slet ikke ovre gutter! Fandt den største stak ever idag på 40 min! vandt over 100 stk ! de fleste af dem i grupperinger! pludselig på vej hjem da jeg kun havde 5-6 stk fandt jeg et spot på 4*4 meter og det var OVER det hele! det var dagens optur! jeg kan lige love for jeg gik med et smil hjem!
Det blev til 36 gram friske. Nu ligger de til tørre, glæder mig til weekenden :D
tænkte lige på en ting. har prøvet sn eller i det hele taget svampe én gang før. det var en dosis på 1,2 g tørrende sn. Vil 2 g være for meget at lægge ud med ? Det bliver med mine 2 bedste venner. den ene af dem har en del erfaring med det.

Go ryger

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Der er da blevet stille herinde. Hvordan går jagten?

Var selv ude og nyde moder natur. Og fandt et løv område, med åbent areal. Der var rimelig græsset i halvdelen af området og der lå bunker af løvgran rundt omkring.

Fandt ud af at området var fyldt med dem, brugte godt 1 time på at indsamle 80g svampe. Jeg undgik decideret steder hvor der kun stod enkelte små og gik efter de større grupper.

Bliver dog nødt til at bruge en anden beholder til indsamling en anden gang. Var ikke min hensigt at indsamle, så det eneste jeg havde var en frysepose. Resultat - nogle gik i stykker.

Hvor meget skade må svampen tage skade, eller stilken set i hensigt at frasortere de hårdest ramte?

Får lige et par billeder lagt op så snart frasorteringen har foregået.

Medlem

Anyx skrev:

Hvor meget skade må svampen tage skade, eller stilken set i hensigt at frasortere de hårdest ramte?

Jeg plejer at tøre alle svampe uanset ødelagt eller ej. Og ved nu ik om de stadig er potente eller brugbare da de bliver blandet med alle de intakte sn'er.
Men ja jeg er også ret interesseret i at finde ud af om en ødelagt svamp kan bruges??

Medlem
Brugeravatar

Det vil jeg da mene det godt kan. Det er jo ikke fordi at svampene mister alle sine aktive stoffer pga. de bliver ødelagte. Ligesom man jo også kan blende dem/hugge dem i mindre stykker når man bruger dem til madlavning, te eller noget helt tredje. :)

Men så hver sikker på at alle svampe du samler 100% er SN, da det kan blive en ret umulig sag at identificere smadrede svampe :D

Junior medlem

Her er lige update med mit fund. Nåede ikke at få et ordentligt billede inden det først var igang med at tørre.

Billede
Billede

Hvad afgør om hvornår det er for sent at gå ud og høste?

Medlem
Brugeravatar

@Anyx: Tror desværre ingen af dem er Spids Nøgenhat. Det er selvfølgeligt lidt svært at se når de er tørrede/halvtørrede, men farven ligner ikke, formen ligner heller ikke helt, og lamellerne er lyse.

Og for mig slutter sæsonen når jeg ikke kan finde flere på marken :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Enig med unb det er ikke sn.

Junior medlem

Hmm er jeg da ked af at høre.

Forstår jeg ellers ikke, var 100% sikker på ægteheden af dem ved plukning.

Nu de er tørret ser de selvfølgelig forvrænget ud på den ene eller anden måde.. Men er der en god indikator hvorpå jeg kan genkende hvorom det er SN eller ej? For vil være synd at smide dem alle ud, hvis der nu skulle være nok til en omgang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 386 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]