Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 08:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: sjælland
Hey guys.
Jeg erhvervede mig en sporekanyle med P. cubensis for et par måneder siden, og har siden forsøgt utallige gange at få vækst på forskellige medier uden held.
Jeg startede med setup på græsfrø samt et par glas med vermiculite og rismel, men der skete ikke en skid.
Jeg havde heller ikke kontamination, så der ligger problemet ikke.
Efterfølgende har jeg fordi jeg blev nervøs for at løbe tør for sporer forsøgt at køre noget flydende kultur.
Først en honningblanding efter anvisning på shroomery - nul vækst.
Dernæst på 6 forskellige blandinger, fordelt på tre typer anviste sukkertyper bare med forskellige koncentrationer nær de 4% - for at skyde lidt med spredehagl.
Hat vækst der kunne minde om cubensis :hm:
Jeg har læst på lektien, og været en del år undervejs inden jeg nåede hertil - så skulle mene jeg har kendskab til grundlæggende svampedyrkning, men rammer altså panden mod en mur nu.
Kan jeg være så uheldig at have fået en fuser? - og hvis ja, er der så nogen måde at efterprøve det på, udover det tidsspilde jeg indtil videre har oplevet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvis du har lavet en honningblanding, så burde du jo gerne kunne se sporerne i opløsningen.
Hvordan har du opbevaret kanylen før brug?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Hvis du har noget tilbage, ville jeg prøve min egen PD opskrift. Den gror det meste i :!: Og huske at ryste sprøjten godt inden brug.

Hvis du ikke har mere i sprøjten, er det en ommer :lol:

Junior medlem

@ Obama
Har ikke lagt mærke til sporer i glasset med flydende kultur, men der er masser i kanylen så de må ryge med over.
Jeg har opbevaret den køligt, men ved ikke hvordan den har været opbevaret tidligere.

@ Flimmer.
Har heldigvis 1/3 kanyle tilbage, så holder indtil videre ommer´n på afstand :-)
Jeg vil forsøge din opskrift imorgen.
Tak :-)

Junior medlem

@Flimmer.
Nå ja, din opskrift gav samme resultat som samtlige andre forsøg - ingen vækst, kun noget brunligt fnulleragtigt bundfald i beholderne.
Jeg har endog ofret en Mycomate flydende kultur på kanylen, men med samme resultat.
Konklusionen må være at kanylen ikke er hvad den udgiver sig for at være.
Nedtur, men gode ting kommer jo som så klogt sagt til den tålmodige.
Jeg væbner mig med tålmod, og forsøger at finde et andet sted at handle dk-sporer.
Tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Der er ikke meget tid i dine eksperimenter :roll:

Junior medlem

Jeg har selvfølgelig ikke allerede kasseret eksperimentet, men burde man ikke efter 4-5 dage under gunstige forhold kunne se om der sker noget fornuftigt?
De første kulturer jeg lavede står stadig og har stadig kun det brunlige fnuller i bunden, så jeg blev naturligvis lidt slukøret da jeg så at de nye gik i samme retning.
Eneste forskel fra din og de andre opskrifter lader til at være at der foruden fnulleren også bundfælder hvad jeg antager er afkogt stivelse fra kartoflerne - men det er vel meningen ik´?
Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]