Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 20:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen kan svare på.

Jeg har gennem de sidste år haft et festforbrug af kokain.

I nærmeste fremtid skal opereres, hvilket indebærer fuld narkose. Jeg har tænkt mig at tale med narkoselægen om festforbruget af coke.

Jeg vil dog gerne høre herfra om fuld narkose kan blive et problem, når man jævnlig har taget coke..

på forhånd tak.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvis du med problem mener, at du ikke skulle kunne blive ordentligt bedøvet, så har du ikke noget at være bekymret for.
Men som med de fleste læger, er det bedst at være ærlig, når de spørger dig om noget :)
Og derud over, kan lægen også svare dig på de spørgsmål du måtte have

Admin
Brugeravatar

Synes også, du skal snakke med lægen om det. Det burde ikke være noget problem, da anestetika ofte er en anden type stoffer, end kokain er. Men du har intet at miste ved at snakke med narkoselægen om det. De udleverer kun oplysninger til din egen læge (eller andre), med din samtykke.

-Jimmy Carter

Junior medlem

tak for svarene.

jeg har idag snakket med en narkoselægen. Han så gerne at der er gået 3 måneder mellem sidste "fornøjelse" og operationen. Han mente i så fald ikke det burde give problemer.

Han gjorde meget klart at evt. problemer primært lå i forbindelse med blodpropper idet coke påvirker kranspulsåre omkring hjertet, hvilket kan give blodpropper. Jeg fik ikke helt fat i om det havde at gøre med selve fuld narkose eller om det blot var en generel risiko, der kan opstå akut, når man indtager coke.

Er det noget i ved noget om?

tak til alle

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
lakrids skrev:
Jeg fik ikke helt fat i om det havde at gøre med selve fuld narkose eller om det blot var en generel risiko, der kan opstå akut, når man indtager coke.

Det er generelt, at det øger risikoen for hjertetilfælde, pga. sammentrækning af blodkarrene.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]