Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 aug 2025 12:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Nu har jeg virkelig søgt og søgt uden at finde et direkte svar, så endnu et noob spørgsmål til de kloge (og højt værdsate) hoveder herinde :)

Hvis jeg blev taget med tjald på mig for første gang, ville det så komme i min straffeattest? Jeg har hørt lidt forskelligt omkring det... Både noget med det ryger i den private som evt fremtidige arbejdsgivere ikke kommer til at se, men også noget med at slippe fuldstændig (og kun få en bøde?).

Hvis svaret allerede findes herinde må i undskylde og meget gerne linke, men nu søger jeg altså et velformuleret og præcist svar :D

Mvh fluppi :rocking:

bannet
Brugeravatar

det kommer helt an på hvem du der og hvordan du ser ud, og hvilken politimand det er du bliver taget af, og selvfølgelig hvor meget du bliver taget med.

nogle får kun en pegefinger, mens andre får en bøde, nogle får en plet på sin straffeattest, og nogle uheldige nogle begge ting.

hvis du bliver taget, så sørg for at se lidt godt ud, virk uskyldig, spil ikke smart eller flabbet, og virk indforstået i det han/hende siger.

Junior medlem

Nu er jeg generelt en høflig person med sund respekt for ordensmagten og det job de udføre (nogle skal jo gøre det beskidte arbejde, og føre nogle af statens syge ideer ud i verden, desværre).

Men det er da egentlig utroligt det kan være op til den enkelte betjent? findes der slet ikke nogle faste love og rammer på dette område?

Btw tak for svaret :)

Mvh fluppi

Medlem

Ja, det er nemlig rigtigt WeedHead. Selvom at mange de spirrende revolutionister derude ville elske at sætte en panser på plads, med en smart attitude, stiv pik og håret tilbage, så fungerer det desværre ikke sådan. Hvis man vil reducerer harmen (which is what Psychedelia is all about :P ), så skal man bare please panseren, og nikke mens man siger Jawohl Herr! I sidste ende kan det give et heldigt udfald, til din egen fordel ;) Men undgå for alt i verden at vælte rundt med +10g på dig, så er det at det kan blive kosteligt.

edit:

fluppi, jo selvfølgelig er der der, men hvor sygt det end måtte lyde ( :P ) så kan de være meget large. Men tilgengæld kan det også være det stik modsatte...

Senest rettet af holaperrohola 20 okt 2010 23:26, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Jeg laver en hurtig sideskilning og klipser et par seler på hvis jeg møder en politimand så :P

bannet
Brugeravatar

det var ingen der sagde at du skulle ligne en gymnasie dreng med top karaktere ;)

men stram lidt op og sæt bukserne på plads, ret ryggen og se glad ud hjælper vel altid på det hele :P

Junior medlem

Haha jeg forstod skam budskabet :D Lidt high-humor ;)

Må man være så ganske ubehøvlet og spørge om du nogensinde har været i sådan situation at stå ansigt til ansigt med ordensmagten og have lidt af de forbudte goder på dig? :)

bannet
Brugeravatar

det har jeg faktisk, 2 gange :D

den ene gang med lidt over 2 gram, der fik jeg en pegefinger og han tog det så.

anden gang med ca 5. og endnu en pegefinger og en god lang snak om cannabis med den fine herre :)
han så bort med bøder og pletter så længe det var under 10 gram, og han synes også at cannabis burde legaliseres, da vi unge og ældre støtter den danske bandekrig ved køb af "trejde manden" som sælger det for en rocker som har det fra en statsrocker med kontakter der kunne nedlægge en by eller to :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On the filter of my joint...
det eneste jeg ved om emnet er at man kan blive sigtet som pusher hvis man er i besiddelse af 10 gram eller mere, så vidt jeg husker det, men det er efterhånden sålænge siden :) men synes nu det er de færreste pansere der ser hashrygning som et reelt problem og hver enkelt panser udøver jo loven på sin egen personlige måde, heldigvis (og nogle gange uheldigvis) :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Selvfølgelig er der faste regler på dette område. Men ingen person i hele verden kan sige, at de har fulgt alle love og regler til punkt og prikke. Specielt ikke herinde ;-)
Hvis at betjenten fulgte sin lille håndbog, skulle han konfiskere dit rusmiddel og give dig en bøde. Men mange regler som ikke er så alvorlige, bliver ofte set mellem fingre med.
Jeg har en gang blevet spurgt af en betjent om jeg havde noget cannabis på mig. Eftersom at jeg ikke ville have noget stor ståhaj ud af det, sagde jeg bare ja, og gav ham det med det samme. Hvorefter han kom med en lille advarsel, og ønskede mig en fortsat god dag. :-)

Bare husk; Man kommer længst med høflighed, IKKE ærlighed :-D

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Junior medlem

Jeg har selv engang stået ansigt til ansigt med ordensmagten, sad sammen ved 2 venner i et busskur igang med at lave en joint(Ja ja, vi bad selv om det) hvorefter 3 civilklædte politimænd sprang frem og tog vores godter. Der var nok kun omkring et halvt gram, men min veninde fik alligevel en bøde(Hun vedkendte sig det), og en plet på sin straffeattest.

Jeg har også hørt, at der er en regel der hedder under 0,7g, kan pansermanden ikke gøre noget ved det. Hvis dette passer, er vi da godt nok blevet taget i røven.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Stewenp skrev:
Jeg har også hørt, at der er en regel der hedder under 0,7g, kan pansermanden ikke gøre noget ved det. Hvis dette passer, er vi da godt nok blevet taget i røven.

Den regel findes ikke, al besiddelse er ulovlig og strafbart uanset mængden.

Medlem

Jeg blev for 2 år siden (som 16 årig) taget på staden med 0,4 gram. Jeg var høflig, men da der var 7 pansere skulle en af dem selvfølgelig bare være pisse flabet..

Ham: "Hvad har du i tasken?"
Mig: "En bong"
Han åbner så tasken, tager bongen op og spørger så en gang til
"Hvad er det her?"

Jeg havde før denne her episode haft en hvis respekt for politiet, men måden de behandlede mig på gjorde virkelig noget ved mit syn på ordensmagten.

Jeg fik 2000 kr i bøde og plet på straffeattesten der blev fjernet da jeg fyldte 18, og en lektion om at holde sig væk fra skurkene bag boderne. Jeg har naturligvis ikke købt hash siden ::) Udover det kan jeg desværre aldrig komme ind i politiet eller blive advokat, øv bøv. Det var ellers lige mig !

Medlem

Goatic skrev:
det eneste jeg ved om emnet er at man kan blive sigtet som pusher hvis man er i besiddelse af 10 gram eller mere, så vidt jeg husker det, men det er efterhånden sålænge siden :) men synes nu det er de færreste pansere der ser hashrygning som et reelt problem og hver enkelt panser udøver jo loven på sin egen personlige måde, heldigvis (og nogle gange uheldigvis) :)

Det spurgte jeg dem om da vi stod ved bilen, han svarede bare noget flabet. Men det er vist lavet om siden 2005 agtig :) Nu bliver du bare straffet efter hvad de synes og hvis det er over en hvis mængde er det så en større eller mindre bøde tilpassende til tjalden. Vil jeg tro.

Medlem

Så vidt jeg ved, får du 2k i bøde første gang, 3k anden gang og 4k tredje gang, hvis man skulle være så uheldig at få en bøde. Hvad der derefter sker er limbo for mig

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On the filter of my joint...
for det første skete det i det vestjyske, og det er efterhånden 3 år siden nu, men husker tydeligt hvordan det forgik. De så min kammerats røg, og prøvede at ''forhandle'' sig til information, ved at sige at hvis han ''nævnte nogle navne'' ville de se bort fra hans ''misbrug''. Brød mig ikke om at se ordensmagten på den måde, har altid respekteret pansere for deres job og det ansvar der følger med... Håber den Danske regerings (og befolkning for den sags skyld) syn på cannabis ændrer sig, vil gerne have mulighed for at dyrke mit eget og få det gjort på en fuldstændig ukriminel måde :) ærger mig over at støtte kriminelle ved at købe weed, bare fordi jeg ikke selv har lov til at dyrke :( men nu kom jeg vidst lidt væk fra emnet sorry :p

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Hvilke erhvervsmuligeder er det der bliver lukket for hvis at man bliver taget med cannabis?
Kan man ikke få arbejde indenfor militæret med en plet?

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
HrKnudsen skrev:
Hvilke erhvervsmuligeder er det der bliver lukket for hvis at man bliver taget med cannabis?
Kan man ikke få arbejde indenfor militæret med en plet?

Det mener jeg nu nok man kan.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]