Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Homegrown
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Yes! Nu er jeg kommet til stadiet i min rygerkarriere, hvor jeg skal dyrke.
Jeg har 11 Jahwi's Joy #2 frø.
Planen er at starte med at dyrke 2 planter indenfor på min vens værelse, så vi får noget erfaring.
Resten gemmer vi til apil, hvor vi vil dyrke udenfor.
Ingen af os er specielt erfarne, så jeg har nogle spørgsmål, jeg håber I vil svare på.
-Skal lige siges, at jeg muligvis ikke har lavet min research grundig nok, men jeg stiller kun spørgsmål, jeg ikke har kunnet finde svar på på nettet eller i bøger-

-Hvad vil det sige, at man kører 12/12 eller 6/14 fra frø?
-Er det nødvendigt, at vi anskaffer os et mikroskop til at kigge nærmere på trichomesene, eller kan det undværes?
-Hvornår ville det være smartest at starte med at gøde dem?
-Kan en 75w pærer bruges i en arkitektlampe, og i så fald, ville det være tilstrækkeligt?

BNB

Titel: Re: Homegrown
Moderator
Brugeravatar

Jahwi's joy, kommer højst sansynligt ikke til at blomstre færdigt udendørs, da det er en ækvatorial sativa, og derfor vandt til længere sommere, andet lysinterval og højere temperaturer.

12/12 betyder 12 timers lys, efterfulgt af 12 timers mørke, i døgnet. Under dette lysinterval vil hamplanter blomstre, dog med få undtagelser hvor man skal ned på 11/13 eller endda 10/14.
Det andet tror jeg du tænker på 18/6, som jo er 18 timers lys, 6 timers mørke i døgnet, som er den mest typiske veggetationslysinterval. Andre bruger dog 20/4, eller endda 24/0.

Det kan undværes, men det er anbefalingsværdigt med et +30x håndmicroskop, og man kan få det til en 75-100 kroner.

En måneds tid, efter man har spirret dem, hvis det er forgødet jord. Afhænger selvfølgelig også hvor forgødet ens jord er, hvor sulten planten er, og i hvor store potter de står i.

Joh, du kan godt smide en stor CFL lampe i 2700K/6400K, i en arkitektlampe, men den spreder nok lyset for dårligt, og sender meget af varmen direkte imod planterne, det ville nok være bedre at rette sparepærerne horisontalt, og så have en reflektor ovenover.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svaret :)
Ville det være smart at bruge brændenældegødning fra starten, eller skal man vente med det?

Moderator
Brugeravatar

Det kan du godt, du skal bare passe på, ikke at ovegøde, og vent med gødning de første 2-4 uger, til planten har brugt det meste nærring der er i jorden, og de er blevet mere slidstærke. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nice, nu skal de bare plantes, så vi ka pleje dem og spille Bob Marley for dem, mens de vokser!

Endnu engang tak for svarene :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]